АМ "Тракия" готова до края на 2012 г.

Плановете са магистралата да бъде пусната предсрочно

по статията работи: Петя Михайлова | 13.06.2011 | 13:17

Строителството на магистрала "Тракия" ще приключи до края на 2012 г.

Това съобщи на пресконференция Николина Николова, член на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура".

Нашите планове са да бъде предсрочно пусната магистралата, но това ще се види в процеса на работа, уточни Николова.

Към момента изпълнението на трите лота върви по график и в срок. Изпълнените строително-монтажни работи по лот 2 са около 30 на сто, по лот 3 - около 27 на сто, а по лот 4 - около 25 - 26 на сто.

Стойността на обекта е над 174 милиона лева.

Съоръжението се изгражда по ОП "Транспорт", като 80% от необходимите средства са осигурени от Кохезионния фонд на ЕС, а 20% е съфинансирането от държавния бюджет. АМ "Тракия" е част от общоевропейския транспортен коридор номер 8 и изграждането й ще осигури скоростна връзка между София и най-голямото ни черноморско пристанище Бургас.

Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи, че над 1 млрд. лева ще инвестира АПИ в пътната инфраструктура през 2011 г.

До 2012 г. ще бъдат ремонтирани 3100 километра пътища първи, втори и трети клас.

Става дума за 76 проекта, финансирани от ОП" Транспорт", ОП "Регионално развитие", Държавни инвестиционни заеми и държавния бюджет. които ще приключат до края на следваща година. Сред тях са такива за рехабилитация на пътища, които са били ремонтирани през 1971 г., какъвто е и пътят между Батак и Доспат.

Според министъра по ОП "Регионално развитие" до момента са реализирани спестявания на стойност 192 млн. лева, което ще позволи да се финансират допълнително 22 нови пътни отсечки.

Около 42 на сто от пътищата първи, втори и трети клас у нас са в добро състояние, над 35 - 36 са в лошо, а 25 - 26 на сто - в средно.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


31 Draga Mateeva 13.06.2011 | 17:56
"Около 42 на сто от пътищата първи, втори и трети клас у нас са в добро състояние, над 35 - 36 са в лошо, а 25 - 26 на сто - в средно." Аз бих казала, че над 50 на сто са в лошо състояние и ремонта няма да ги оправи, а ще ги стабилизира само временно. Що се отнася до магистрала "Тракия", проектът се финансира изцяло от ЕС, България участва в съфинансирането с около 25%.
30 Цвете Жекова 13.06.2011 | 17:49
Открай време стои проблемът с българските магистрали. Ужасно е да си шофьор в България, пътищата са тесни и пълни с дупки, за които не винаги има предупредителни знаци. Да не говорим, че много пътища не трябва само да се ремонтират, а да се построят изцяло наново.
29 Стамена Георгиева Георгиева 13.06.2011 | 17:25
Извинявай Петър, то е логично, че няма да мине точно през Плевен, а покрай него. Ти да си виждал някъде по света магистрала да минава през центъра на някой град? Исках просто да кажа, че ще бъде по-близо до него отколкото до Велико Търново. Тъй като се хванете за една дума...
28 Криси Митева 13.06.2011 | 17:25
Borislav Bonev , сигурно знам, че магистралата НЯМА да свързва всички градове? Друго имах предвид - за пътищата най-вече вътре в градовете. В почти всички бг градове, пътищата са крайно лоши. А колкото до "първокласните" пътища, колко са първокласни и колко ще бъдат направени, може би, на такива или ремонтирани, е друг въпрос.
27 V D 13.06.2011 | 17:20
Павка, ти май много му вярваш на батко ти Бойко? Мислиш ли че ще направи всичко преди да му изтече мандата? Не е толкова велик за колкото го мислите. Аз не мисля, че магистралите са най-важни, кой ще се движи по тях, ако народа няма пари за бензин? Пък и те тези пари са по проекти, които се финансират от ЕС, така че който и да дойде на власт, няма как да не ги изпълнят.
26 Петър Стоянов 13.06.2011 | 17:17
Ето тук може да видите, къде ще минават магистралите: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%B9%D0%BB:Bulgarian_motorway_network_bg.svg Стамена, не минава точно през Плевен "Хемус". Така е направена, че да минава в близост го големите областни градове, и със отбивки от първокласните пътища, да се качваш на магистралата.
25 Иван Цветков 13.06.2011 | 17:15
И аз мисля, че Боко много добре се е насочил към магистралите, но прекалено акцентира върху тях и на всяко интервю са му в устата! На мен ми писна да го слушам, не знам на него как не му писна да ги повтаря!
24 Стамена Георгиева Георгиева 13.06.2011 | 17:14
Живка, "Хемус" ще минава през Плевен, така си е по проект, няма начин да минава през Велико Търново. Всичко е въпрос на интереси, решено е преди Бойко да дойде на власт. Така този хубав град Велико Търново ще остане малко изолиран, но това няма да го направи по-малко очарователен. Най-много ме е яд, че покрай градчето от което съм, сега минава главния път София-Варна, а след като я направят тази прословута магистрала, то ще стане още по-безлюдно. Но какво да се прави, едно за сметка на друго.
23 Павката _ 13.06.2011 | 17:14
Точно заради това ви казвам, че Хемус трябва да се строи час по-скоро, а не през 2015. До тогава не се знае кой ще е на власт и с какви намерения. Я си представете, че дойдат турците или БСП на власт?! Ще строят магистрали ама друг път ... ще си крадат от народа пак и ще съсипват държавата. Те правят това най-добре и ако някое чуждо правителство иска да съсипе държавата си, трябва задължително да се консултира с тях! Да намират пари и да я почват през 2012, за да е готова до 2015.
22 Borislav Bonev 13.06.2011 | 17:12
Криси, тя магистралата няма да свързва всички градове. Ще минава покрай голяма част от областните пътища в Южна България. Първокласните пътища си остават - на тях ще е по-спокойно, защото трафикът ще бъде поет от магистралата, особено що се отнася до тежкотоварните превозни средства, които по принцип, са в основата на повечето пътно-транспортни произшествия.
21 Данчо Георгиев 13.06.2011 | 17:08
Станимира - всяка майка се хвали със своето синче. Магистралите са децата на Бойко за този мандат, ако има следващ (в което се съмнявам) - вече няма да е свързан толкова с инфраструктурата, колкото може би с подобряването на икономиката в частта ѝ с чуждестранни инвестиции. Бойко оправдава магистралите точно с това, че икономиката - чуждестранните инвестиции, туризъм, са зависими до голяма степен от инфраструктурата.
20 Криси Митева 13.06.2011 | 17:08
А добре де, ами какво ще стане с областните пътища и пътищата вътре в самите градове? Всички много добре знаете, какви и колко дупки има, колко са разбити и неподдържани, както в големите, така и в по-малките градове. За тях, ще има ли пара от тези инвестиции??
19 Живка Илиева 13.06.2011 | 17:06
"Хемус" все още не е решено от къде ще минава – покрай Търново или Плевен, какво остава за започване на проучвания, проби, проекти и т.н, които както виждаме отнемат изключително много време. Разбирам, че Бойко иска да направи всички магистрали преди да стане президент и съвсем да се издигне в йерархията, но някак си към момента не му се получават нещата, защото да режеш лента на полуготови магистрали не ми се струва много добре свършена работа.
18 V D 13.06.2011 | 17:00
Добре де, не казаха ли, че резултатите от пробите са излезли и всичко е наред? Аз останах с такова впечатление или то ставаше въпрос за някоя друга магистрала?
17 Станимира Георгиева 13.06.2011 | 17:00
Данчо и аз го гледах това, много добре го засичаше, ама той пак си натискаше за това дето най-добре са го научили - магистрали и детски градини. Много беше смешно и прозрачно ;)) Колкото до това, че като цяло Южна България е по-добре развита икономически, ние не сме виновни, не е виновна и страната - достатъчно красива е и богата на природен ресурс и в двете посоки. Виновни са хилядите крадци от различните правителства, който я ограбиха буквално! Северна България има сериозна нужда от "рефрешване", защото положението е крайно.
16 Петър Стоянов 13.06.2011 | 16:59
На мен ми е интересно защо на последно място сте оставили строителството на магистрала "Хемус" - от София до Варна? Отсечката, е около 460 километра, но като имате в предвид, че от София до Български извор е магистрала, както и от Шумен до Варна.
15 Ива Хинова 13.06.2011 | 16:59
То пък това ще е една магистрала за чудо и приказ, у немско на това сигурно му казват околовръстен път... Хубаво е, че обръщат такова внимание на магистралите, но поне да ги правеха като хората с тези нескопосани кръпки навсякъде само създават предпоставки за инциденти.
14 Стамена Георгиева Георгиева 13.06.2011 | 16:58
Те нашите управници знаят само южна България и София. Нищо друго не ги интересува. Какво се учудвате? Кога Бойко ще заговори за "Хемус", като направи другите, които нямат нищо общо със северна България. Само като се движиш по пътищата ще разбереш, че не им дреме, а после ги избираме, ще помислим повече следващия път, но той няма да е.
13 Данчо Георгиев 13.06.2011 | 16:54
Гледах едно интервю на Бойко Борисов по БТВ в предаването на Росен Петров - "Нека Говорят", в което Диана Найденова бе "Опасно близо" (така се казва рубриката, която води), до българския Министър-председател. Тя се подигра с него, като каза още в самото начало: "Господин Борисов, айде да не си говорим за магистрали..."
12 V D 13.06.2011 | 16:53
Ако ги направи така както кръговите във Велико Търново, трябва всички да си купим лодки, защото колите няма да могат да се движат. Преди 2 седмици минавах през старата ни столица и улучих точно, когато валеше пороен дъжд. Нямате си и на идея за какво ставаше въпрос. Водата преливаше по тротоарите, пожарна отводняваше, колите не можеха да се движат. Една шахта няма. Не знам какъв е този инженер, който я правил проекта, но си е "оставил ръцете". Нашият министър толкова се хвалеше с тези кръгови, а видяхме какво се случи. Не знам как издържат това нещо жителите на града, така ли ще е след всеки дъжд?
11 Borislav Bonev 13.06.2011 | 16:51
Павка, то северна България никой не я има за нищо да ти кажа. Сравни пътните настилки в Северна и в Южна България и ще направиш разликата. Сравни природата и градовете ако щеш - Северна България е доста по-изостанала и в икономическо отношение. Големите индустриални градове са в Южна България - Пловдив, Стара Загора, Сливен, Бургас, естествено и София. Минавайки прохода на републиката от север на юг имаш чувството, че си в друга държава.
10 Стамена Георгиева Георгиева 13.06.2011 | 16:48
Той Бойко само магистрали строи, дано поне тях да направи. Всичката сме я втасали и само те са ни кусура. Хубаво е и е необходимо да ги имаме, но прекалено големи планове си правят. Видяхме до сега колко бързо стана всичко. Ще има магистрали за софиянци, а за останалите, тези които сме във вътрешността на страната, ще си караме по разбитите пътища и ще си харчим заплатите само за ремонти и бензин. Никак не вярвам на думите на премиера за магистралите.
9 Иван Цветков 13.06.2011 | 16:48
Точно така-преди месец и оттогава абсолютно нищо не се чува за тия проби! За един месец да не се знае какъв е резултата?! Малко странно ми звучи!
8 Петър Стоянов 13.06.2011 | 16:47
Изобщо не трябва да се ремонтират ОСНОВНО третокласни пътища - по тях рядко се движат тежкотоварни превозни средства. Достатъчно е да се запълват по-дълбоките дупки веднъж годишно. Със спестените пари, трябва основно да се ремонтират такива пътища като посоченото - Батак - Доспат, или също Елена - Сливен, от балканската пътна мрежа, които са в отвратително състояние и е истинско изпитание да се движиш по тях.
7 Криси Митева 13.06.2011 | 16:46
Да Павка, това е така защото основният поток търговски и какъвто и да е било, минава по този коридор на България. Правят си сметките всичко да име чисто и точно като път, затова там най-много се набляга. "Хемус" ще има да чака още десетина годинки....
6 Павката _ 13.06.2011 | 16:40
Те хубаво ще направят 4 магистрали, но нито една от тях няма да бъде в Северна България. Общо взето бизнес потокът ще бъде в Южна България и това обрича северната част на западане и изоставане спрямо противоположната и. Скоро не се очаква магистрала "Хемус" да бъде завършена, така че ще трябва да стоим и да чакаме, както винаги сме и правили.
5 Георги Петров 13.06.2011 | 16:38
Иван, проби взеха преди около месец и в най-скоро време трябва да бъдат публикувани. Ще разберем най-накрая дали се строи бързо или качествено, или само бързо. Да се надяваме, че всичко е точно!
4 V D 13.06.2011 | 15:25
Аз пък не вярвам всичко да мине по план, както си го мислят. Все пак живеем в България, а хубавите неща тук стават бавно, много бавно. Винаги казват едно, а правят друго, така че нека не се радваме предварително, първо да видим до кога ще ги строят. Дано поне до 2020 година направят половината от плануваните.
3 Станимира Георгиева 13.06.2011 | 15:05
"Междувременно министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев съобщи, че над 1 млрд. лева ще инвестира АПИ в пътната инфраструктура през 2011 г." А дано!! Дано ги инвестира, а не само да се говори и всичко да е на думи, а накрая си личи, че нищо не е направено и в нищо наиситна не е инвестирано!! Силно се надявам този път, да придобием инфраструктура с европейски лик.
2 Иван Цветков 13.06.2011 | 14:59
А какво стана с пробите, които дъжда беше отмил? Взеха ли повторни, какъв е резултата - пепел, или инертен материал? Поздравления за отличната работа по магистралите, но ако няма пари за бензин кой ще кара по тях и кой ще плаща таксите?
1 Алекс Г. 13.06.2011 | 14:23
Това е много добра новина. 2012 година Тракия, 2013 Струма, 2014 Марица. До 2014-2015 година, България ще има вече четири (4) магистрали! Нещо, което не сме си и представяли. Остава да завършат и една от най-важните магистрали "Хемус", тунела под Стара Планина и може да се каже, че България има една много сериозна инфраструктурна мрежа.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:15 Иде нашенската музика
  • 14:15 Чешити
  • 14:30 Религията днес
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Загадки за начинаещи" - мистъри,...
  • 14:20 "Послушай сърцето" - романтичен...
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Семейство Адамс" - анимация
  • 14:50 "Пак ли ти?" - с уч. на Кристен...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.