Европейската комисия (ЕК) даде зелена светлина на сделката между Bulgari и LVMH. Двете компании са притежатели на едни от най-популярните брандове на луксозни стоки.
Според условията на сделката френската групировка LVMH - Moet Hennessy Louis Vuitton ще изкупи италианския си конкурент Bulgari. Стойността на договора е 3.7 млрд. евро. Съобщенията за обединението се появиха още в началото на март.
От ЕК днес коментира, че сливането на дейността на двете компании няма да наруши сериозно конкуренцията на пазара в Европейското икономическо пространство. Анализът на регулатора показа, че Bulgari има малък пазарен дял, а LVMH ще продължи да се "радва" на сериозна конкуренция от страна на няколко големи производители на луксозни стоки.
И двете компании се занимават с производството на скъпи часовници, бижутерия, парфюми и козметика. В портфолиото на LVMH, което се контролира от Groupe Arnault, са още и производство на луксозни куфари с марката Louis Vuitton, както и едно от най-прочутите марки шампанско - "Дом Периньон".
Собствениците на LVMH контролират и Christian Dior Couture.
От ЕК допълват, че са получили нотификация за сделката на 24 май.