Комисията за защита на конкуренцията глоби фирма "ЦМВ" ЕООД за имитация на "ОМВ България”. Глобата е в размер на 5820 лева.
Производството е образувано по искане на "ОМВ България”. Проучването установи, че върху ценовата табела на бензиностанция в община Самоков в периода 30 юли 2012-05 октомври 2012 г. ответното дружество е използвало логото СMV, визуално напълно идентично със запазения знак на бензиностанции OMV. Логото на молителя от своя страна е комбинация от защитени марки за характерните шрифт и цвят, съобщават от комисията.
Поради голямата степен на сходство, която е в състояние да заблуди потребителите, КЗК счита, че ответното дружество е търсило спонтанна асоциация с наложената и утвърдена на пазара марка на бензиностанции OMV, с цел да бъдат извлечени ползи от познатото на пазара име на веригата.
В този смисъл е и последователната практика на КЗК и ВАС, според която използването на търговска марка от конкурент е в нарушение на Закона за защита на конкуренцията, когато марката е придобила популярност и се разпознава от потребителите като символ на определено качество. Ползвайки придобитата известност на имитираната марка, недобросъвестният конкурент извлича неправомерни стопански ползи.