Училището по мениджмънт към университета в Йейл е част от нова тенденция, която има за цел да провери уменията на студентите си да разберат причините за емоциите.
Разликата между Йейл и останалите в случая е, че въпросният университет прибегнал до помощта на експерти от организацията за изследването на емоционална интелигентност EI Skills Group за създаването на собствен тест.
В последно време той се предлага при желание от страна на кандидат-студентите, като от Йейл уверяват, че той няма да бъде фактор в и без това силно селективния прием. Не е ясно обаче за какво точно ще се използват получените данни.
Идеята зад теста е, че лидерството включва умението да се разбират и управляват емоциите на хората, да се комуникира ефективно с тях, особено когато става въпрос за други култури.
Какви са ключовите моменти в теста и как се оценяват уменията, вижте на Econ.bg.