Само за шефове: Критикувайте служителите си правилно

Критиаката трябва да бъде навреме и по малко

по статията работи: Евгени Бърдаров | 22.11.2012 | 07:31

Едно от качествата на добрия мениджър е умението да ръководи и насочва подчинените си служители. Понякога, когато се налага, и да ги критикува. А това невинаги е лека задача - някои хора приемат критиката твърде лично, обиждат се и се демотивират.

От Econ.bg представят няколко ефективни съвета за това как да критикувате градивно.

Критикувайте в процеса на работата

Много шефове правят оценка на подчинените си въз основа на преглед на ефективността им за период от 1 година. Това обаче е неефективно, тъй като работникът ще бъде концентриран върху други фактори, а не върху личностното израстване.

Критикувайте в малки дози

Най-подходящият момент за конструктивна критика е, когато някой има положителен напредък, но все още има какво да се желае. Правилото е да балансирате критиката с няколко честни комплимента. Ако има някакъв по-съществен проблем, говорете за него, веднага след като се е случил. Не чакайте по-подходящ момент, оставяйки проблемната ситуация да тлее.

Повече полезни напътствия прочетете в Econ.bg.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


35 Todor Rahnev 22.11.2012 | 17:20
Ето как би трябвало да изглежда критиката на един шеф (видео) - http://is.gd/AtmPpL
34 mitko velev 22.11.2012 | 14:41
Полезни съвети за шефовете които трябва да се вземат под внимание. Човешко е и да се сгреши , но критиката трябва да бъде поднесена по умерено иначе шефа става вечният враг.
33 b g 22.11.2012 | 14:39
Как да правим пари през интернет? Разбери тук --> http://shopeee.com/s/0v
32 Margо Filipova 22.11.2012 | 11:45
Това са верни неща, но много често ми е правило впечатление, че повечето мениджър в България са крайно неподготвени да общуват с хора!
31 borislava tihomirova 22.11.2012 | 11:40
много е важна интонацията , както и самият език на тялото ;)
30 Georgi Hristov 22.11.2012 | 11:22
Критикувайте в малки дози, иначе мотивацията отива по дяволите!
29 идейната блондинка 22.11.2012 | 11:17
И на мен нещо ми убягна :)
28 sexapilnata pichka 22.11.2012 | 11:11
в този живот ако си чувствителен , няма да постигнеш нищо , трябва да бъдеш винаги силен :)
27 Экатерина Карапетрова 22.11.2012 | 11:03
Крикитиките към подчинените трябва да се поднасят внимателно, тъй като не е добра идея те да прекрачват границата на професионалното и да преминават в лични надападки.
26 Marusq Laleva 22.11.2012 | 11:00
Действително някои хора са по-чувствителни и при критика се засягат и демотивират, затова работодателят трябва да подхожда към служителите си индивидуално според отделната личност. Има хора, които, когато им се развикаш или ги плашиш и критикуваш започват да си вършат работата по-съвестно и в срок, но при други се получава обратния ефект, засягат се, разстройват се и дори може да напуснат работа, към тях трябва да се подхожда внимателно. Всеки работодател може да накара служителя да свърши определена работа по точно определен начин стига да използва правилния подход, хората са различни и отношението към тях също трябва да бъде различно.
25 Анита Кралева 22.11.2012 | 10:55
Редно е като критикуваш и да похвалиш след това! но и двете неща трябва да са ясно казани!
24 Vicky Angelova 22.11.2012 | 10:33
Много трябва да се внимава когато се критикуват хората. Някои приемат твърде навътре критиката и без да я осмислят.
23 mihaela angelova 22.11.2012 | 10:32
това за тоалетната хартия него разбрах :)
22 otvarachkata otvarakova 22.11.2012 | 10:19
беше ми интересно да я прочета тази статия ;)
21 скапан сървър 22.11.2012 | 10:02
Какви шефове, бре. Всеки вече се мисли за шеф само защото тоалетната хартия;) Или защото е назначен на топло място политически. И??!!!!
20 Марийка Чеканова 22.11.2012 | 09:51
Добър съвет е този да не се подхожда с персонални нападки, които уронват самочувствието на служителя, макар че у нас повечето работодатели изпитват садистично удоволствие да го правят. Да не говорим за пиклите, които се назначават за мениджъри и не са и чували за подобен етикет на работа и управленски правила.
19 krasimira jekova 22.11.2012 | 09:42
За да си шеф не е никак лесно , трябва да знаеш как да се държиш със служителите си , поне основните неща да знаеш .
18 golemiqt korem 22.11.2012 | 09:38
критика към служителите ,когато наистина са я заслужили , а не само да се правиш на шеф :)
17 Dimitar Haralampiev 22.11.2012 | 09:36
Уверявам те, че единствените, които ще прочетат тази статия, ще са подчинените. Сякаш на тях повече им пука .
16 Точно Тоя 22.11.2012 | 09:35
първо да кажа, че ми е малко гузно да коментирам, защото не съм шеф, обаче в интерес на истината оценявам като голяма грешка липсата на внимание и общуване.... критиките без значение дали са в малки или големи дози е по-добре да ги има, отколкото да си пуснат по течението и да чакат търпението ти да се изчерпа. тъй като гледам коментарите сме допълнили статията... дано тези, които са шефове да прочетат и тях
15 golemiqt korem 22.11.2012 | 09:28
но не трябва и да се прекалява с критиката :) ,ако всеки ден има критика не е на добре :)
14 nina stanislavova 22.11.2012 | 09:26
нека сега всички шефове да прочетат тази статия :)
13 Коста Николов 22.11.2012 | 09:03
Критиката в малки дози е полезна. Аз я наричам градивна критика и мисля, че това е правилното понятие, което трябва да се използва. Дано всеки мениджър с времето да се научи добре да управялва своя "отбор".
12 rene artois 22.11.2012 | 09:00
Най-важното е критиките да бъдат основателни според мен, защото доста често работодателите си позволяват да правят такива на база настроение и емоция - днес ми е криво, я да строя персонала.
11 Ivan Minchev 22.11.2012 | 08:54
Критиаката трябва да бъде навреме и по малко - тук съм много съгласен. За мен лично закъснялата критика за мен не е абсолютно никаква критика. Предполагам много хора ще споделят моето мнение по тази тема.
10 kiki amerikaneca 22.11.2012 | 08:44
Да, принципно е най-добре в момента на грешката служителят да получава критика, за да може своевременно да се поправи тази грешка и да се вземе поука от нея. След това вече няма толкова значение.
9 Katy Russeva 22.11.2012 | 08:37
Хубави съвети само, че у нас работодателите сякаш хем не знаят какво искат, хем държат персонала в едно непрестанно напрежение, което се отразява по-скоро зле на продуктивността на служителя.
8 SloMo disco 22.11.2012 | 08:36
Това "правилно" всеки го разбира по различен начин. А за изслушването да не говорим...има шефове дето дори не те поглеждат когато говориш с тях. А има такива дето те гледат с празен поглед и в един момент установяваш, че няма смисъл да водиш разговор с тях.
7 мрачен интелектуалец 22.11.2012 | 08:34
То си зависи. Ако има за какво да те поощрява, да го направи, а ако няма, защо да го прави?
6 мрачен интелектуалец 22.11.2012 | 08:31
Въпроси ли? Няма такова нещо. Откакто съм на това работно място, никой не ме е питал за нищо. Има само изисквания!
5 Александра Банова 22.11.2012 | 08:28
Критукаването на служител е много деликатен момент и много малко личности го умеят това, така че да се получи нахъсване и израстване, конструктивна критика, а не да се смачка самочувствието на човека и да поеме пътя надолу.
4 известна личност 22.11.2012 | 07:52
"Критикувайте в малки дози" - Това е добре да бъде когато процеса на работа вече върви и всеки е разбрал какво трябва да се прави.
3 Иван Ангелов 22.11.2012 | 07:51
Стига шефа ви да не е послушен като ученик пред този над него. Това означава, че всеки път ще му се качват на главата все повече и повече.
2 Средновековен Рицар 22.11.2012 | 07:50
Зависи колко е сгафил служителя. Аз съм на мнение, че по-често трябва да се поощрява, отколкото да се критикува. Някои шефове са прекалено взискателни и изнервят обстановката в офиса.
1 черното влечуго 22.11.2012 | 07:49
Много често шефовете правят грешка да заема винаги едната страна, независимо дали тя е права или не. Това е симпатия и няма нищо лошо, но бъркаш ли в преценката си, то останалите ти служители виждат грешката ти веднага.

ТВ програма

Кино

  • Сега Азбука на любовта игрален филм /п/
  • 03:25 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Марихуана" - комедия, криминален,...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.71 /п./
  • Сега "Пътищата на живота" - с уч. на...
  • 02:40 "Как да се влюбиш до Коледа" - с...
  • 04:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.