Дефектите по Дунав мост 2 нямат нищо общо със сигурността на съоръжението. Състоянието на моста се следи денонощно с модерна технология, така при най-малкото отклонение от нормалните параметри лампичките в командния център за транспортно обслужване грейват в червено.
Това става ясно от думите на инж. Людмил Димитров, член на Управителния съвет на дружество "Дунав мост Видин – Калафат".
"До момента такава ситуация не е възниквала и се надявам да няма и в бъдеще, но ние сме тренирали много сценарии, включително и земетресения, бури, удар на кораб, пожар на моста и други възможни аварии", посочва Димитров.
Той е категоричен, че появата на дупките в асфалта 4 месеца след пускането на моста в експлоатация са проблем, но не засягат надеждността на конструкцията, съобщава в. "24 часа".
"Не е тайна, че на моста има видеонаблюдение, но задачата на специалистите пред мониторите не е само да контролират трафика, а да следят физическото състояние на моста и да задействат съответните планове при възникване на необходимост", допълва. Димитров.
Цяла мрежа от датчици и камери опасват дългото почти 2 км съоръжение и следят в реално време за състоянието му. Монтирани са върху всяка от носещите колони, в галерията от долната страна на моста и върху връхната конструкция.