Средно наполовина поевтиняват колите до четвъртата си година

Най-много от цената си губи Renault - 75% до четвъртата година от производството

по статията работи: Ивайло Ачев | 25.10.2011 | 13:17

Между втората и четвъртата година от производството си новите автомобили се обезценяват най-бързо, сочи проучване на auto-sales.com, изготвено на базата на данни, получени от български автокъщи.

Понижението на цената в посочения времеви период е средно от 50%. Диапазонът е 39% до 75% обезценка. До десетата година от производството пък поевтиняването е от над 80%.

Най-голямо обезценяване през първите четири години след производството имат автомобилите марка Renault – 75%. На второ място се класира KIA – 73% поевтиняване, а трети са Chevrolet – 62% по-ниска цена.

Най-малко обезценяване през първите четири години се наблюдава при Peugeot – само 39%. На второ място е Dacia с 42% обезценяване, а трета е Toyota – 44% по-ниска цена.

Най-подходящото време за покупка на автомобил втора ръка е периодът непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила, казват от auto-sales.

В България топ 10 на най-продаваните автомобили през периода януари-август тази година е следният (Peugeot и Skoda са наравно):

  1. Volkswagen – 1847 броя
  2. Ford – 1390 броя
  3. Toyota – 1374 броя
  4. Peugeot – 1162 броя
  5. Skoda – 1162 броя
  6. Dacia – 1189 броя
  7. Opel – 1150 броя
  8. Renault – 949 броя
  9. Chevrolet – 920 броя
  10. Citroen – 723 броя
  11. KIA – 569 броя

Куриозен случай е отчетен по време на самото изследване - автокъщи продават автомобили втора употреба на по-висока цена, отколкото новите модели на същите автомобили. Въпреки противоречивата бизнес логика, стратегията дава положителни резултати.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Алекс Г. 25.10.2011 | 15:51
Даниела, Ауди, Шкода като са притежание на Фолксваген защо не струват еднакво пари след време? По твоята логика излиза, че всяка марка трябва да се обезценява по един и същи начин. В дълбока заблуда си, и когато един ден решиш да си купуваш нов автомобил ще разбереш как точно стоят нещата.
5 Borislav Bonev 25.10.2011 | 15:25
Добре е, че сте извадили тази статистика, човек доста добре може да добие представа как горе-долу се е развивал пазарът на нови автомобили в България за отчетения период. А това, че стари коли са по-скъпи от нови - само в България може да случи! Кой ще ми опонира? между впрочем - КИА доста са дръпнали спрямо моите очаквания.
4 Daniela Georgieva 25.10.2011 | 14:42
ха-ха-ха кой ви пробута тая глупост да я публикувате.Рено от 1999 г е Renault-Nissan и Dacia, които коли сочите, че са на 2ро място ( с най-малко обезценяване) се произвеждат от същата корпорация.
3 Georgi Georgiev 25.10.2011 | 14:19
Много са малко колите, на които цената им не пада, а остава същата. Почти всички поевтиняват, но се наблюдава един момент, когато цената удря дъното и се задържа една и съща, докато колата не започне да става класика или наричана още "Youngtimer", и цената и отново да започне да се увеличава. Естествено не всяка една кола е такава и на повечето съдбата им приключва в някоя автоморга.
2 Георги Петров 25.10.2011 | 14:05
За Рено съм съгласен. Цената на техните коли пада доста бързо с годините. Корейските марки също бяха така до скоро. Изобщо винаги ще има автомобили, на които цената им да пада с всеки изминал ден. Немските автомобили най-добре си поддържат цената в България, защото са и най-търсени естествено.
1 Алекс Г. 25.10.2011 | 13:23
Колкото по-масова е една кола и по-скъпа, толкова по-бързо ще се обезценява тя. Обикновено най-голям спад в цената има при луксозните автомобили, които след няколко години струват вече незначителна сума пари. Например можем да си купим "S class" след 5 години на цената на един Голф с повечко екстри. Най-малък спад има на малките и компактни автомобили, защото те са и най-търсени след време.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Студио "УЕФА Лига на нациите"
  • 21:45 Футбол: България - Беларус, среща...
  • 00:15 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:45 100% будни сутрешно токшоу с...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Шерлок" - минисериал, с.1, еп.2
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Big Brother" (премиера) - риалити,...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Хъдсън и Рекс" - сериал, сезон 5
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.