Транспортните министри на ЕС обсъждат железопътния сектор

В този сектор има слаба конкуренция и липсват инвестиции, показват наблюденията на ЕК

по статията работи: Деляна Петкова | 16.06.2011 | 07:00

Европейската комисия (ЕК) направи предложение за създаване на по-прозрачен и по-конкурентен пазар на жп услуги в общността.

Пакетът от мерки ще бъде дискутиран днес (16 юни) по време на заседанието на транспортните министри от общността, което ще се проведе в Люксембург.

Според предложенията трябва да се работи за допускането на справедлив достъп до железопътната инфраструктура на общността, както и до свързани с този вид транспорт услуги. Комисията настоява още и за по-добри регулации, които ще стимулират инвестициите в сектора.

Ако министрите одобрят предложените мерки, пакетът отива в Европейския парламент и ще трябва да получи "зелена светлина" и от депутатите.

Железопътната мрежа в ЕС все още е държавен монопол в много държави. Идеята на ЕК обаче е всички да имат достъп до националните мрежи. По тази причина до този момент от Комисията са изготвили няколко документа.

Те предвиждат до 2007 година мрежите в общността да бъдат отворени за превоз на товари, а от януари 2010 година – и за превоз на пътници.

По преценка на ЕК жп сектора в ЕС страда от няколко значителни проблеми. Това са слабата конкуренция, свръхрегулациите и ниското ниво на публични и частни инвестиции.

В този контекст е необходима промяна така, че тези слаби места да бъдат премахнати, обясниха още от Брюксел.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Илиян Илиев 16.06.2011 | 09:49
След тези неща които се случват по пътищата и зачестяващите самолетни катастрофи железопътния транспорт като относително безопасен транспорт. Но на фона на европейските железници нашата доста изостава и трябва доста време да се мине докато настигне европейските.
2 Данчо Георгиев 16.06.2011 | 08:19
И има защо да го обсъждат! На фона на постоянното движение нагоре на петрола на световните пазари, трябва да се търсят алтернативни, бих каза още - спасителни варианти. Така като се замисля - това е железопътния транспорт - най-удобния, най-евтиния. Остава в европейския съюз да се потрудят, и това да стане най-модерния и по-бърз и спокойно ще бъде предпочитан от голяма част от европейските граждани.
1 Петър Стоянов 16.06.2011 | 08:19
Приватизация в железниците, на които мажоритарния дял е на държавата не мисля, че е момента да се отдават в частни ръце. Приватизацията не е нужна. Нужна е модернизация с европейски пари, и ние като граждани на този съюз да се научим най-после да се радваме и пазим, това което имаме, нали?

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Майки и дъщери игрален филм...
  • 23:10 По света и у нас
  • 23:25 Следеният човек документален филм...
  • Сега "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Жената чудо" - фентъзи, екшън,...
  • 22:50 "Kick-Ass - Шут в г*за!" - екшън,...
  • 01:30 "Смъртоносен отряд" - екшън,...
  • 03:45 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 04:20 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • Сега "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Карибски пирати: В непознати...
  • 22:40 "Трансформърс: Тъмната страна на...
  • 01:45 "Щастливият принц" - с уч. на...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "В света на любовта" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.