Продажбите на нови леки автомобили у нас са се увеличили с малко над 20% за периода януари – септември спрямо съответните девет месеца на миналата година, става ясно от данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.
Продадените бройки за деветмесечието са 15 983, тоест в реално измерение покачването на продажбите не е особено голямо. Като се има предвид обаче, че доскоро бяха отбелязвани само спадове, новата статистика е определено добра новина за автомобилния пазар.
От 292 броя до септември 2010 г. на 305 до септември 2011 г. нарастват и продажбите на мотоциклети. Подобрение има също при автобусите и камионите – 967 продажби спрямо 568 година по-рано.
Най-купуваният лек автомобил за периода е Volkswagen, с 11,56% пазарен дял. Общо 1847 коли от тази марка са продадени за деветте месеца.
Макар и след оспорвана борба с Toyota, Ford успява да заеме второто място с 1390 автомобила. Останалата трета японска марка се отчита с 1374 коли, купени в България.
Новопоявилите се в статистиката автомобили нa китайската компания Great Wall, стъпила с производствена база край Ловеч, се отчитат с 62 продажби.
При мотоциклетите пазарен лидер с над 50% присъствие е Peugeot със 153 продажби. А що се отнася до автобусите и камионите, най-купуваната марка е Mercedes с 348 броя.