Белгийската търговска верига Delhaize Group обяви, че е продала бизнеса си в България на AP Mart, за да се фокусира на основните си пазари, предаде Reuters. Сумата на сделката не е обявена.
В края на 2013 г. Delhaize има 54 търговски обекта в България. Очаква се прехвърлянето на собствеността да завърши през второто тримесечие на 2014 г.
Белгийците стъпиха България през 2011 г., когато купиха веригата супермаркети Пикадили и Темпо. Те бяха собственост на сръбската Delta Holding. Сумата на сделката тогава беше за 950 млн. евро. В нея бяха включени и дълговете на сръбската компания от 300 млн. евро, гласеше официалното съобщение на Delhaize публикувано в сайта на компанията.
Сръбската верига имаше магазини в Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина, България и Албания. Delta Holding притежаваше веригите от магазини - Макси, Мини макси, Темпо, Темпо експрес, Пикадили и Евромакс.
Придобивката позволи на Delhaize да се превърне в един от водещите търговски вериги в Югоизточна Европа. По-рано белгийците вече бяха стъпили на гръцкия и румънски пазар, припомня в. "Класа".
В началото на 2012 г. Delhaize обяви преструктуриране на своя бизнес, в резултат на което бяха съкратени магазини и 4900 работни места в САЩ и Балканите, включително в България. Конкретно у нас през 2012 г. бяха затворени 6 магазина Пикадили и Пикадили Експрес.
Тези мерки, който намалиха оборота на Delhaize с около 500 млн. евро, доведоха до повишаване на печалбата с около 35-40 млн. евро.