"Поругаването на най-слушаната музика в България е добър начин за много хора да предизвикат интерес към себе си, но какво общо има това с нашия проект”.
Това пита шефът на музикална компания "Пайнер" Митко Димитров в отворено писмо до медиите по повод информацията, че фирмата се отказва от спечелените пари по ОП "Конкурентоспособност”."Във връзка с превърналата се в "гореща” за медиите и обществото тема от последната седмица - спечеленият от "Пайнер медиa" ООД проект за модернизация на технологичното оборудване, бих искал да сложа край на спекулациите”, пише той.
Според него фокусът на медийния интерес е бил неправомерно изместен от полето на бизнеса, където проектът на компанията принадлежи стриктно, към ценностни полемики "за” и "против” масовата култура.
Димитров обяснява, че се пренебрегва фактът, че и по трите телевизионни канала на компанията се излъчва само българска музика. "Единият от тях - "Планета фолк", е създаден изключително и само за популяризиране на традиционния български фолклор, богатото културно наследство и красотата на България. В другите два канала това се прави наред с българска музика от всички жанрове, включително и най-комерсиалния – попфолка”, казва шефът на "Пайнер" в отговор на нападките, че само най-лекият жанр ще бъде облагодетелстван от субсидията.
"Какво е бъдещето на една страна, в която на предприемаческия дух и бизнес нюх се гледа в най-добрия случай със съмнение и винаги се търси "далаверата”, се пита още в писмото. "Правенето на популярна и обичана музика е творчески процес и бизнес, който помага на много хора, която развива индустрията и не на последно място предизвиква творците от останалите жанрове да се конкурират с популярността ѝ, което със сигурност придвижва напред целия музикален бранш”, смята Митко Димитров.
Освен това той съобщава, че е завършила официална проверка, която не е констатирала нередности при изпълнението на проекта.
"За мое голямо съжаление не мога да определя надигналата се вълна на очерняне по друг начин освен като тъжна индикация за дълбоки и трудно преодолими комплекси в нашето общество”, пише шефът на "Пайнер”.
Сега предстои тръжна процедура за определяне на доставчика на апаратура и чак след това би трябвало да бъдат направени заявките, което едва ли ще стане до крайния срок - 23 април 2013 г.
Дори и да бъде удължен този срок с още 6 месеца, отново съществуват рискове за изпълнението му, поради факта, че сроковете за доставка, които някои от фирмите дават, са до 1 година, обяснява Димитров. Той констатира, че при всички случаи изпада в ситуация на "НЕконкуретоспособност”.