Сливането на българския пазар между търговските вериги Carrefour и Пикадили пропадна. Това съобщава в писмо до медиите българското дружество, представляващо Carrefour - КМБ България, което е член на Маринопулос Груп, главен франчайзър на френската верига у нас.
В съобщението се посочва, че "КМБ ще продължи да управлява мрежата си автономно, с нов опитен мениджърски екип".
КБМ не уточнява причините за разваляне на сделката, но се предполага, че става въпрос за финансови неуредици между двете страни. Факт е, че и двете дружества бавят плащания към доставчици от месеци, а някои от случаите стигнаха и до съда.
Комисията за защита на конкуренцията разреши сделката между Carrefour и Пикадили в края на 2014 г. Обединението трябваше да създаде нова търговска верига с над 75 магазина в страната с общ оборот от 452 млн. лв. и с над 3000 служители.
Двете страни – КМБ и собственикът на Пикадили - АП Март, се бяха договорили да вдигнат с с 46 млн. лв. капитала на новата компания. Изпълнението на договора обаче се забави, което отложи планираното увеличение на капитала и обединението на веригите.