При огромните проблеми с производствения цикъл и доставките на части на японските автомобилни производители, друг азиатски автомобилен производител се възползва успешно от ситуацията, пише агенция "Блумбърг".
През второто тримесечие на тази година южнокорейската автомобилна компания Hyundai записа растеж от 37% в печалбата си. За посочения период нетната печалба на автомобилния производител е в размер на 2,3 трилиона вона (2,2 млрд. долара). За сравнение преди година печалбата е била 1,68 трилиона вона.
Оперативната печалба на компанията е нараснала с 22% до 2,1 трилиона вона спрямо 1,7 трилиона вона през второто тримесечие на 2010 година.
Обемът на продажбите на Hyundai също се е увеличил значително – с 19% до 20 трилиона вона. Най-продавани са икономичните модели Elantra и Accent.
В Китай най-търсените автомобили на Hyundai са средно големите седани. В Русия има подчертано търсене на модела Accent, който на руския пазар е известен като Solaris. Търсенето е толкова голямо, че Hyundai планира да увеличи производството на Solaris с 50 хил. единици.