Боен пилот разби Радев: Колега, докога ще мълчим!

Самолетът L-39, с който са летели майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин, се разби край летището и все още няма официално обяснение за трагедията.

по статията работи: iNews.bg | 17.09.2024 | 11:45
Боен пилот разби Радев: Колега, докога ще мълчим!
ФБ/Румен Радев
Повече за:

Истината за смъртта на двамата бойни пилоти, които загинаха по време на тренировка за авиошоу на "Граф Игнатиево” извади на бял свят о.з. полк. инж. Румен Стоянов – военен летец и инструктор 1 клас, който е служил в авиобаза "Безмер" и летището в Долна Митрополия. Той публикува своята версия за смъртта на двамата пилоти край Граф Игнатиево.

Самолетът L-39, с който са летели майор Петко Димитров и старши лейтенант Венцислав Дункин, се разби край летището и все още няма официално обяснение за трагедията.

Ето какво написа о.з. полк. инж. Румен Стоянов във Фейсбук, обръщайки се към президента Румен Радев в качеството му на бивш пилот на изтребител от ВВС на България:

"Колега Радев,

И като замълчахме за убийството на м-р Терзиев от американския ЗРК "Патриот", какво научи обществеността? Докога да мълчим???

Приятели,

Прегледах многократно записа и за съжаление видях поредица от организационни и пилотски грешки.

  1. Пилотите подхождат косо към полосата с малък ъгъл на снижение, което ги затруднява да пилотират по оста на полосата и да наберат необходимата скорост за изпълнение на вертикален комплекс от фигури…

(ГРЕШКА в организацията…:

– Задачата се прекратява.)

  1. На вертикалата пилотите осъзнават, че не могат да наберат необходимата височина за последващ низходящ маньовър и намаляват претоварването…

(Грешка водеща до малка скорост, под еволютивната…

– Изпълнява се "имелман под хоризонта". Задачата се прекратява )

  1. В горна точка на маньовъра самолета е със скорост под еволютивната и пилотите "губят посоката" за пилотиране…

(Класическа грешка. Управлението се "центрира", лоста леко се притегля за малко положително претоварване и при набиране на еволютивна скорост се преминава в хоризонтален полет:

– Задачата се прекратява…)

  1. След преминаване на "горна точка" пилотите продължават лупинга, изпадат в аварийна ситуация, късно осъзнават, че височината и скоростта са недостатъчни. Почти на "вертикалата" опитват с половин тоно да преминат в пикиране, но не виждам ускорение на самолета от максимална тяга на двигателя… Височината е недостатъчна за извеждане от пикиране, а достигат минимална височина за катапултиране…

(Грешка в техниката на пилотиране, неизползване на двигателя за ускорение, изпадане в аварийна ситуация…:

– Задачата се прекратява с… КАТАПУЛТИРАНЕ на височина над минималната за това…!!!

След 20 години в НАТО пилотите ни са с НУЛЕВА подготовка и натренираност…

"Атлантици" обещаваха по натовски стандарт 200 часа за пилот…, а летят по 5 – 10… и то не всички…

Самолетите/вертолетите в света са два вида…:

– Изправни и неизправни…!!!

Но…

През 1998/9 г. при предполетната ми проверка на с-т Л-39 на л-ще Каменец установих, че катапултите му нямат… пиропатрони…!!! При общата проверка се откриха други три…, а при катастрофа на същото летище малко преди това пилотите не бяха се катапултирали…!?!?

– Защо ли…???

Питам, за последния случай…:

  1. Катапултите имали ли са пиропатрони…???
  2. Какъв е нальота на пилотите общо и през последните 12 месеца…?
  3. Каква е подготовката и нальота на загиналите на Пределно малка височина…???
  4. Защо ръководителя на полети не се е намесил…?

– И това далеч не са всичките ми въпроси…

Виновни са всички, от пилотите до депутатите…!!!

Останалото е мълчание."

О.з. полк. Р. Стоянов

(Допускал пилоти и инструктори до полети във всички условия и височини, над суша и море, участник в поредица от въздушни демонстрации)

 

 

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:30 История.bg /п/
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите анимационен филм/п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • Сега "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.