Българите все по-рядко слагат на трапезата си мед. Това съобщиха на пресконференция в БТА представители от няколко браншови организации.
Според изследване на година всеки българин консумира едва по 150 гр. мед и така населението ни се подрежда на едно от последните места в Европа по консумация. Днес българският потребител не познава достатъчно добре етикетировката на пчелните продукти, обясниха още от браншовите организации.
А това се отразява на нивото на потреблението им, смятат специалистите. За това започва Национална кампания за популяризиране на български пчелни продукти "Мед на нашата трапеза".
Целта й е да се подтикнат потребителите към по-висока консумация не само на мед, а и на всички производни продукти.
iNews припомня, че преди седмица председателят на Асоциацията на пчеларите-професионалисти у нас Младен Котларски изрази мнението, че липсата на държавна политика по отношение на пчеларството сериозно спъва развитието на сектора и пречи на България да си възвърне авторитета на добър производител на мед и пчелни продукти на световния пазар.
Според Котларски и колегата му Ефрем Моллов основна спънка пред българските производители на мед и пчелни продукти е новата Наредба за директни продажби, която вече се обнародва в "Държавен вестник".
Съгласно нея производителят може да продава директно само 40% от продукцията си, а останалите 60% трябва да бъдат пласирани с помощта на прекупвачи. Ние, производителите, не можем сами да отидем да пласираме цялата си продукция директно на големите търговски вериги например, казаха пчеларите.