Гонят млади шофьори от магистралите

Такава идея имат депутати от БСП, които работят по нов закон за движение по пътищата

по статията работи: Кремена Бедерева | 07.10.2013 | 09:45

Младите шофьори да не карат по магистралите. Такава идея имат депутати от БСП, които работят по нов закон за движение по пътищата.

Ако промяната стане факт, новаците с до 3 г. стаж зад волана няма да летят със 140 км/ч по "Тракия", а ще карат с 90 км/ч по обиколния маршрут. Над новия закон работят червените депутати Татяна Буруджиева и Георги Свиленски, а реформите ще се обсъждат на 20 октомври, съобщава в. "Стандарт".

Тогава ще се дискутира и предложението тийнейджърите, току-що изкарали книжки, да не излизат с колата на тати след 22 ч в първите 3 или 6 месеца. Причината за готвените мерки са зачестилите катастрофи, предизвикани от неопитни шофьори.

"Предложението младите водачи да не карат по магистралите ми звучи прекалено дискриминационно", коментира идеята Георги Янакиев, шеф на Съюза на автомобилистите в България.

Още драконовски мерки срещу разхайтените шофьори на пътя подготвят депутатите от БСП. Глобата за преминаване на червено да скочи от 100 лв. на хилядарка. Почерпените водачи пък ще остават без книжка за половин или за една година. Това са част от предложенията на червените.

Те предвиждат сгафилите водачи да остават автоматично и без возило за съответния период. Така всеки, който е пил 2 водки например и седне зад волана, ще трябва след това да ходи пеша или да разчита на половинката си да го вози. На солената санкция ще подлежи и собственикът на колата, ако е дал возилото си на почерпен приятел.

"Целта е да бъде написан изцяло нов закон за движение по пътищата, тъй като сегашният е променян 49 пъти и вече е неефективен", коментира депутатът Татяна Буруджиева. Предложението за нов законопроект е одобрено и от вътрешния министър Цветлин Йовчев.

А от БСП организират дискусия по новите текстове на 20 октомври. От МВР ще се концентрират върху параграфите, с които да бъде премахнат рекетът на полицаите по пътищата.

До края на месеца от БСП ще стартират дискусии за всички текстове. Целта е хората да приемат законопроекта, преди да бъде гласуван в зала, и да се спазват европейските правила на поведение по шосетата, аргументира се и Георги Свиленски, зам.-шеф на транспортната комисия.

В новия закон ясно ще са регламентирани и отговорностите на държавата и общините за поддръжката на пътната мрежа. Най-сериозни ще са промените по отношение на скоростта и употребата на алкохол, категорични са соцдепутатите. Но ще бъдат разписани и ясни правила за всички видове превози, в т.ч. и товарните камиони, например.

И сега не се спазват ограниченията за тонаж на товара, като свръхнатоварените тирове рушат пътната настилка, коментира още Свиленски. Както и че заради високи глоби всички шофьори ще се принудят да спазват изискванията за зимни гуми. Проблемът с износените гуми бил особено голям при тировете. "Няколко инцидента през миналата зима с кървави катастрофи бяха точно поради озовали се в преспите тирове с летни гуми", казва експерти.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


27 Toni Tasseva 07.10.2013 | 18:41
Е след като ги гонят, те никога няма да знаят как да постъпват в ситуации, при които се изисква бърза реакция.
26 Epifani Gancia 07.10.2013 | 15:08
БСП по-голяма тъпотия не можаха да измислят. Това едва ли ще доведе до някаква промяна в ПТП-та предизвикани от неопитни шофьори, по-скоро не.
25 melinda belinda 07.10.2013 | 14:24
И така никога няма да се научат да карат по магистрали и ще бъдат винаги панирани и накрая няма да карат коли.
24 emanoil momchev 07.10.2013 | 12:41
Тази идея според мен е пълно безумие, ще имам свидетелство за правоспособност на МПС и някой ще ми налага по кое време на деня и по какви пътища да се движа.
23 Лолита Набокова 07.10.2013 | 12:31
Мисля , че ще е от полза това .
22 мили ванили 07.10.2013 | 12:01
Това ще е много голяма щета,нанесена върху младите шофьори.
21 mariyna todorova 07.10.2013 | 11:22
Това си е жива дискриминация, а и най-често злополуките с такива млади шофьори не стават по родните магистрали. По-добре да се приеме идеята да шофират поне година с придружител.
20 Софи Марсо 07.10.2013 | 11:11
Абсолютно не! Това е малоумна идея
19 Момиче То 07.10.2013 | 11:10
Явно идеята на БСП ит ова правителство, като цяло е ВСИЧКО ЗА ПЕНСЬОНЕРА, НИЩО ЗА МЛАДИТЕ!!!
18 Анжелина ЖУЛИ 07.10.2013 | 11:10
Това е друг проблем, едва ли ако се ограничат правата на ВСИЧКИ млади шофьори ще се намалят произшествията на пътищата! Едното няма нищо общо с другото!!
17 Софи Марсо 07.10.2013 | 11:08
МАЛОУМНИЦИ!! От къде ще пътуват тия хора ?!!! От тях също са взети пари, защото повечето шофьори явно работят за да са такива, за построяването на тия магистрали?! Много тъпи доводи честно!
16 Момиче То 07.10.2013 | 11:08
Това е абсолютно безумие. Дори напрптив трябва да правят, да има повече обучеителни часове по време на курсовете им по магистрала, както денем, така и нощем!
15 Анжелина ЖУЛИ 07.10.2013 | 11:07
Няма такава глупост!!! Това вече удари върха на тъпомера, честно!
14 dancho danchev 07.10.2013 | 11:04
Нека помислят по задълбочено по тази тема, според мен неопитните шофьори са по опасни на второстепенни пътища и при градски условия, от колкото да шофират по магистралите.
13 ivan ivanov 07.10.2013 | 10:57
Давайте направо да затваряме магистралите и това е. Кое е по безопасно, неопитен шофьор на двулентов двупосочен път или същия на магистрала, аз залагам на воторото. Тези управляващите или наистина са мега малоумни или насила се правят на такива. Хванете измислете как да задържите същите тези "млади" в България, че така както сте го подкарали ще им оставите само изхода през E79 - Кулата - Видин (Дунав Мост 2), и ще спазват дори и закона, щото там магистрала няма... Дебили!
12 ivan ivanov 07.10.2013 | 10:57
Давайте направо да затваряме магистралите и това е. Кое е по безопасно, неопитен шофьор на двулентов двупосочен път или същия на магистрала, аз залагам на воторото. Тези управляващите или наистина са мега малоумни или насила се правят на такива. Хванете измислете как да задържите същите тези "млади" в България, че така както сте го подкарали ще им оставите само изхода през E79 - Кулата - Видин (Дунав Мост 2), и ще спазват дори и закона, щото там магистрала няма... Дебили!
11 ivan ivanov 07.10.2013 | 10:57
Давайте направо да затваряме магистралите и това е. Кое е по безопасно, неопитен шофьор на двулентов двупосочен път или същия на магистрала, аз залагам на воторото. Тези управляващите или наистина са мега малоумни или насила се правят на такива. Хванете измислете как да задържите същите тези "млади" в България, че така както сте го подкарали ще им оставите само изхода през E79 - Кулата - Видин (Дунав Мост 2), и ще спазват дори и закона, щото там магистрала няма... Дебили!
10 работната пчела 07.10.2013 | 10:29
да! :) Чудесна идея, няма да летят със 140 по "тракия" а с толкова в близост до населени места, магистралата е далеч по-безопасно място, отколкото третокласните пътища...
9 Liubo Lilov 07.10.2013 | 10:28
това ще бъдат добри промени според мен, защото напоследък доста зачестиха катастрофите, предизвикани от неопитни водачи както и шофьори, участващи в движението след употребата на алкохол.
8 Никол Георгиева 07.10.2013 | 10:26
В момента много от шофьорите са си купили книжките и има пуснати убийци на пътя. Не трябва да продължава тази практика, а всички да се явяват на изпити, независимо дали искат или не.
7 p kehaiova 07.10.2013 | 10:26
Нещо не ми се връзва, трябва добре да го обмислят.
6 Иван Ангелов 07.10.2013 | 10:20
И занапред искам така да се сриват цените. Ще бъда наистина много доволен, ако това се случи до края на годината.
5 Кристина Минкова 07.10.2013 | 10:07
Да,а те кога ще се научат да карат?Да следят дали се взимат със знания книжките,а не да гонят младите хора по чакълените улици!
4 Иван Ангелов 07.10.2013 | 09:59
На магистрала по принцип е по-безопасно да се кара, отколкото на междуградски път с две ленти.
3 david copperfield 07.10.2013 | 09:58
Егати тъпаците честно :). Ако един студент учи в София, а живее в Бургас, или Варна, как ще се прибере до родното си място? През селата ли ще кара?
2 Миро Т 07.10.2013 | 09:58
"Такава идея имат депутати от БСП, които работят по нов закон за движение по пътищата" - За целта трябва да се въведе това в шофьорските курсове. В Германия например караш на курса задължително на аутобан през деня и през нощта!
1 David Hayemaker 07.10.2013 | 09:56
И как ще пътуват младите шофьори до родните си места? Това е много странно решение на БСП, което ще ги ощети сериозно.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Коледа на Кейп Код игрален филм...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.23 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 16:45 "По-сърдити старчета" - комедия...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Коледно слънце" (премиера) - с уч....
  • 14:15 "Баща в излишък 2" - с уч. на Марк...
  • 16:00 "Сам вкъщи 4" - с уч. на Френч...
  • 18:00 "Скрита самоличност" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Карате кид" - с уч. на Джеки Чан,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.