ЕК не смята да взема страна в споровете между България и Македония

Това каза говорителят на комисаря по разширяването Щефан Фюле

по статията работи: Кремена Бедерева | 19.09.2012 | 10:12

Европейската комисия не смята да взема страна в споровете между България и Македония за културно-историческото наследство и иска те да бъдат решени по пътя на двустранния диалог.

Това стана ясно от думите на Петер Стано, говорител на комисаря по разширяването Щефан Фюле. Той коментира за Българското национално радио отношенията София - Скопие и конкретно излезлия преди дни филм "Трето полувреме”. Според наши политици и историци, филмът изкривява събитията от Втората световна война и насажда омраза към България.

Петер Стано заяви: "Ние няма да коментираме чувствата или интерпретациите, на която и да е от страните. Ако този филм поставя въпроси, ако се докосва до чувствителни теми, ако създава проблеми в отношенията между двете страни - тогава от тях зависи да обсъдят тези проблеми и да ги преодолеят.

Тъй като в този случай говорим за филм, който пресъздава събития от Втората световна война - препоръчително е и историците да проведат задълбочени дебати по него. Не е работа на Европейската комисия обаче да съди, или да казва чии интерпретации са верни и чии - грешни.

Ако филмът бъде оценен от литературната критика, от експертите и историците като проблематичен, ако създава проблеми между България и Македония - първото, което трябва да се направи, е двете страни заедно да потърсят решение”, каза говорителят.

По думите на Петер Стано, ако правна експертиза докаже, че филмът е проблемен, засегнатата страна може да предприеме съответните правни мерки и, тогава, Европейската комисия ще влезе в ролята си на пазител на европейските договори.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


36 Neli Ivanova 19.09.2012 | 21:32
Още информация по темата ето тук!! http://megalife.bg/%D0%9A%D0%9B%D0%AE%D0%9A%D0%98/%D0%9A%D0%BB%D1%8E%D0%BA%D0%B8_%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0/tabid/94/ArticleID/5096/ArtMID/455/%D0%97%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B0-%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE.aspx
35 Emily Reed 19.09.2012 | 16:32
Според мен и спор няма, просто македонците се опитват да изложат теза, която трудно ще мине, където и да било.
34 Vivi Vasileva 19.09.2012 | 16:01
Разбирам объркването ти, на много карти териотрията е отбелязана просто като Западна България.
33 kiki amerikaneca 19.09.2012 | 15:45
Можем да ги нападнем, ама трябва да има причина за това. Ама истинска причина -в 21-ви век държавите не се нападат за подобни неща. Виж - изкономическа война можем да им проведем.
32 Картин Марбовски 19.09.2012 | 15:41
Ако зависи от мене, можете да ги нападнете, ама трябва да питам шефа-Барозу. Ако той каже, че не може, значи не може. Съжалявам.
31 kiki amerikaneca 19.09.2012 | 15:41
ДА бе, военен конфлик - как искам да ни скочат македонците, да видиш какви кланета ще има, а и нали сме държава от нато. То ние така или иначе можем да си ги смачкаме македонците по какъвто си искаме начин.
30 Лола Стефанова 19.09.2012 | 15:40
Златната среда, но както казва и Плевнелиев да оставим споровете на историците и без това са обречени и имайки предивид кого имаме насреща си по-скоро ще са в стил кое е първото яйцето или македонеца.
29 Картин Марбовски 19.09.2012 | 15:40
Много ли сте силни? Онзи ден гледах един ваш мач с някакви космати и ги бихте. Значи и тия, македонците ще ги биете.
28 Картин Марбовски 19.09.2012 | 15:39
Вижте, аз дори не знам къде се намират тези държави на картата?! Казаха ми, че има някакъв спор и, че трябва да се изкажа. Толкова.
27 kiki amerikaneca 19.09.2012 | 15:37
Така ще кажат те от Европейската комисия - аман им значи от глупостите. До бива бива да бягат от отговорност. После да не се учудят, ако ние тропнем с крак и на пуснем македонците към ЕС.
26 kiki amerikaneca 19.09.2012 | 15:35
Ами да и то да го тропнем този крак както трябва. Не може просто така тия хора да си присвуяват от нашата история! Това ама изобщо не е честно. Има много мерки, които спокойно можем да предприемем.
25 kiki amerikaneca 19.09.2012 | 15:32
Ама той проблемът става все по-сериозен - според мен трябва малко да намалим нивото на отношенията между България и Македония! Само така ще им покажем, че с нас шега не бива
24 Марго Хворева 19.09.2012 | 15:07
Правилно, че току-виж се оказало, че Наполеон Бонопарт, Ян Хус и пр. също са с македонски корени, а и кой ни е виновен на нас, че имаме такава богата история, от която има толкова много да се плагиатства.
23 Анастасия Димитрова 19.09.2012 | 12:48
http://iq.tochica.com/r/2099/ ---- Изчислете Вашето точно IQ онлайн с най - интересния тест за интелигентност :) ;]
22 Анастасия Димитрова 19.09.2012 | 12:46
http://iq.tochica.com/r/2099/ ---- Изчислете Вашето точно IQ онлайн с най - интересния тест за интелигентност :) ^^^^ :)
21 petar banchev 19.09.2012 | 12:20
мисля, че е крайно време да тропнем с крак на Македония и да им обясним, че те, а не ние, трябва да се съобразяват, и защо не - страхуват, от нас, те са зависими, не ние
20 milen doktorov 19.09.2012 | 11:41
абе не смята, ама ще вземе, вре си носа навсякъде, така че не вярвам, че няма да вземе, а ние трябва да сме по-твърди, а не дупедавци
19 golemiqt korem 19.09.2012 | 11:41
Да бе , съмнявам се те да ни разрешат вечните спорове .
18 Vivi Vasileva 19.09.2012 | 11:12
Като цяло мисля, че всякакви спорове с Македония са безсмислени, това са хора, които все още търсят своята идентичност в историята на съседите, донякъде е разбираемо, но на моменти е просто комично.
17 Марго Хворева 19.09.2012 | 11:03
Крайно време е да разберат, че тяхната история започва някъде след Втората световна война, а всяка кражба на личности, факти и събития от родната такава е само потвърждение на факта, че те са българи, чиито мозъци обаче бяха промити от юго правителството.
16 Старата Госпожа 19.09.2012 | 10:59
Отношенията между България и Македония лека полека започват да се изострят. Ние трябва да ги спрем за Ес, докато не признаят, че плагиатстват от българската история. За мен това си е позорно просто.
15 ханибал суарес 19.09.2012 | 10:55
Тъпо. Много тъпо!
14 Старата Госпожа 19.09.2012 | 10:51
Ей, как хубаво са си измили ръцете тия от Европейската комисия. Не можем ли просто да нападнем Македония и да си ги асимилираме, като изхвърил всички сърби там, които десетилетия им промиват мозъците.
13 Janeta Ivanova 19.09.2012 | 10:44
Пак почнаха конфликтите покрай тези филми, само насаждат омраза и разногласия между хората, що за режисьори ги измислят и с каква цел, не мога да разбера.
12 средна патерица 19.09.2012 | 10:42
Нищо не означава, защото се е изказал някакъв брюкселски чиновник дето въобще не вдява за какво иде реч. Ама нали трябва да се вземе позиция...
11 Драго Попов 19.09.2012 | 10:39
Ако филмът бъде оценен от литературната критика, от експертите и историците като проблематичен, ако създава проблеми между България и Македония - първото, което трябва да се направи, е двете страни заедно да потърсят решение”, каза говорителят. Какво занчи ще потърсят решение?!
10 Даная Михайлова 19.09.2012 | 10:36
И аз мисля , че спора трябва да се разреши без да се замесват други страни във този спор
9 Даная Михайлова 19.09.2012 | 10:35
Напълно съм съгласна , че ЕС трябва да остане настрана от този спор
8 трендафил въжарски
Този коментар е маркиран като неуместен.
7 Лола Стефанова 19.09.2012 | 10:23
Колко дипломатично... Тези спорове едва бли някога ще бъдат решени все пак имаме пред себе си примера с Гърция, които за разлика от нас имат и по-твърда позиция и поставят македонците на мястото им.
6 Qka Tochilka 19.09.2012 | 10:22
Прав си! Трябва ние да се разберем по между си, ама няма как да стане това!
5 Младен Мммммм 19.09.2012 | 10:22
винаги съм бил много толерантен спрямо македонците и съм казвал "оставете ги, щом искат да си пишат днес историята", обаче вече излизат извън рамките на нормалното... ЕС не трябва да взема отношение, но е хубаво да им се даде да разберат, че ако искат да влизат в общността е редно да започнат да се държат адекватно и да прекратят всякакво насаждане на нетърпимост към България
4 София Павлова 19.09.2012 | 10:20
нормално е да останат неутрални, това си е наш спор, с който трябва да се справим сами
3 Лолита Набокова 19.09.2012 | 10:19
Мисля , че е правилно да не се мешат , защото това е спор межу две страни и няма нужда от вмешателства .
2 Стил иКласа 19.09.2012 | 10:16
Охххх... очевадно е, че трябва нас да подкрепят! Какво се вайкат!
1 средна патерица 19.09.2012 | 10:15
Правилно няма да вземат страна, защото и идея си нямат за какво става дума. Виж ако е военен конфликт, веднага ще доприпкат.

ТВ програма

Кино

  • 01:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 01:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 03:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Книга на книгите анимационен филм/п/
  • 05:40 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 06:00 Магьосници тв филм /2 серия/
  • 06:30 Звезден прах тв филм
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:10 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 00:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 02:30 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 03:30 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 04:45 "ФБР" - сериал, сезон 2 /п/
  • 05:30 "Лабиринт към щастието" - сериен...
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.