Илчев се оправдава – Иво Прокопиев не бил член на настоятелството

Не го бил виждал 3 г., но преди това го виждал три пъти

по статията работи: Кремена Бедерева | 19.11.2013 | 12:19

Олигархът Иво Прокопиев не е член на настоятелството на Софийския университет "Св. Климент Охридски", тъй като срокът на мандата на настоятелството изтече през септември 2012 г.

Това каза на пресконференция ректорът на СУ проф. Иван Илчев, попитан дали в последните дни "настоятелят в СУ Иво Прокопиев е оказвал натиск върху него".

От септември 2012 г. Софийският университет няма настоятелство, съзнаваме, че нарушаваме закона, но в известен смисъл в момента се радвам, тъй като по препоръка на преподаватели и декани се обърнах с покана към няколко души да станат членове на настоятелството, но всички те отказаха, заяви проф. Илчев.

"Основният мотив е, че не искат имената им да се заливат с помия по една или друга причина, защото какъвто и заможен бизнесмен да изберем за член на Съвета на настоятелството винаги ще се намери една или друга медия, която да изнася верни или неверни факти за него", коментира ректорът.

За упражняването на натиск, мога да заявя, че Иво Прокопиев не съм го виждал от три години, а съм ректор на СУ вече шест години, каза проф. Илчев.

"Преди това три пъти съм виждал Прокопиев и мисля, че той беше кандидатура за настоятелството на Министерството на образованието", добави той.

От няколко седмици Алма Матер е окупиран от протестиращи студенти, които спряха занятията в университета. На 18 ноември лекциите бяха подновени.

Но се оказа, че окупаторите на Софийския университет "откраднаха" коледните и новогодишните празници на своите състуденти. След като падна окупацията на Алма матер, ректорът Иван Илчев издаде заповед за това как ще се отучват загубените заради протестите дни.

След падането на окупацията, насъскващите бунта през последните седмици от кръга "Капитал” и близките до олигарха Иво Прокопиев, който е в настоятелството на Алма Матер, пък стигнали до пълна истерия и бясно нарочили студентите за продажници, пише в. "Всеки ден".

Рано сутринта в понеделник, малко след 7,00 часа глашатайката на окупацията и самопровъзгласила се за доживотен говорител на служебния кабинет на Марин Райков – Ивет Добромирова, влетяла в университета с бесен поглед. От кухнята на окупаторите разказаха пред "Всеки ден”, че пред изумения и уплашен поглед на студентите тя размахала пръст и започнала да крещи, че са предали цялата кауза.

"Опитахме се да й обясним, че има опасност да отменят цялата учебна година, ако вратите на Ректората продължат да са залостени с катинари, но тя отказваше да ни чуе”, разказаха втрещените възпитаници на вуза. По-късно през деня много от тях получили по няколко анонимни SMS-а, в които ги заплашвали, защото били сключили сделка с управляващите.

"С никого не сме преговаряли и няма промяна в позицията ни”, кълнат се младоците, барикадирали сега вече аулата в СУ. Те твърдят, че просто са се вслушали в мнението на Студентския съвет, който излезе с твърда позиция още миналата седмица, че оттук нататък окупацията само пречи и на академичните, и на административните дела.

По информация на изданието пък Иво Прокопиев лично е заплашвал и ректора, и деканите на Алма матер.

Капиталецът звънял наред по телефона и се заканвал, че не само ще сложи край на всякакви дарения, но и тези, които не подкрепят студентите окупатори, ще се разделят и с постовете си в ръководството на университета. "Нищо че сте избираеми!”, подхвърлил олигархът.

Прокопиев особено се вбесил, тъй като Ректорският съвет се изказал против окупацията на университета като начин на протест. А под неговия диктат настоятелството на Алма Матер дори няма официална позиция по отношение на пълната окупация на сградата на Ректората.

А и нямало как да се случи, защото и Прокопиев, и близкият до него и до банкерката Цветелина Бориславова финансист Светослав Божилов – който също е настоятел на СУ, "колели и бесели” в настоятелството. Те по никой начин нямало да допуснат да се громи окупацията, която всъщност подкрепяли по всякакъв начин и дори дирижирали.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


83 dancho danchev 19.11.2013 | 16:44
Ами да взимат най накрая мерки и да го разследват този мошеник, защо прокуратурата не се помръдва..
82 dancho danchev 19.11.2013 | 16:41
И тука Прокопиев има намеса, писна ми от тази личност и неговите машинации .
81 Milica Georg 19.11.2013 | 16:06
Ако действително е имало подобно нещо Илчев не трябва да си мълчи, а да подава сигнали. Как може подобно нещо, това и е гавра и използване на най-старото учебно заведение у нас за политическите кроежи на тоя кръг.
80 Ема Маринова 19.11.2013 | 14:45
Така е,по-страшното е,че това не е единствената такава сграда.
79 ваня иванова 19.11.2013 | 14:39
Той направо всичките ги командва какво да правят и най - важно какво да говорят.
78 ваня иванова 19.11.2013 | 14:38
Не знам и на него до колко може да се вярва. Според мен прикрива Прокопиев.
77 Koko Taysana 19.11.2013 | 14:31
илчев се опитва да прикрие своята дружка ми се струва, не го бил виждал айде глупости само! прокопиев явно си дерижира протестите.
76 Лолита Набокова 19.11.2013 | 14:26
Жалко е , но е факт !!!
75 капаче калпаче 19.11.2013 | 14:26
И продължавам да си мисля, че имаше и има студенти и лидери на протеста, на кито Прокопиев плаща!
74 Лолита Набокова 19.11.2013 | 14:25
Ми този път няма да им се получи , няма да хванат ред глупостите им.
73 капаче калпаче 19.11.2013 | 14:25
Жалко за най-големият университет у нас, че е оцапан с помията на Прокопиев!
72 Лолита Набокова 19.11.2013 | 14:25
Ясно е , че този дирижира протеста на студентите ми да не се правят на луди .
71 Andrei Stoichev 19.11.2013 | 14:20
3 пъти на месец може ;) само говорят глупости за да прикрият прокопиев отново.
70 Ема Маринова 19.11.2013 | 14:20
У нас всичко се оправя ако не с пари,то с много пари,а Прокопиев е откраднал достатъчно,че да отърве затвора.
69 Ема Маринова 19.11.2013 | 14:18
По информация на изданието пък Иво Прокопиев лично е заплашвал и ректора, и деканите на Алма матер.-много хубаво...в кой век живеем се питам!
68 мистерия финикова 19.11.2013 | 14:02
и бил виждал Прокопиев само 3 пъти? Ай стига бре, гаси лъжеца
67 мистерия финикова 19.11.2013 | 13:47
И как така не го виждал 3 г., защото бил изтекъл мандата, пък той изтекъл 2012 г.
66 мистерия финикова 19.11.2013 | 13:46
Иво Прокопиев кога ще влиза в панделата?
65 Ralica Hristova 19.11.2013 | 13:45
напълно си права, звучи абсурдно че слугуваме доброволно на един от най-големите престъпници които са ни ограбвали близо 20г, за съжаление докато сме готови да се продадам за къшей хляб ще е така!
64 reni angelova 19.11.2013 | 13:42
Сега студентите ще учат по празниците. Ама и те са си виновни, че се подведоха по него.
63 Emily Reed 19.11.2013 | 13:37
Ей това е, че хората, които прибират пари, за да ходят да викат по площадите дори не осъзнават, че сами се закопават, ама така е като мизерното ни съществуване заради крадливи олигарси като Прокопиев е докарано до степен - оцеляване.
62 Krum Tonev 19.11.2013 | 13:36
Този вместо да заплашва по телефона е редно да е в затвора, писна ми от него!
61 Ruslana Hristova 19.11.2013 | 13:33
Прокопиев, прокопиев, до кога ще слушаме за него? във всяко нещо ли трябва да е замесен, дори успя да манипулира и протестите, срамота е!
60 Margaritka Ilieva 19.11.2013 | 13:25
той и прехода ще мине най-добре Прокопиев, останалите да му мислим! да си стои в Сингапур и да се опитва нея да ограби, туко виж там го заловят, видяло се е,че в България нищо против него не може да се случи
59 мистерия финикова 19.11.2013 | 13:22
Иво Прокопиев е един от най-големите мошеници на прехода
58 Anna Vasileva 19.11.2013 | 13:20
Е , може да не са се виждали, но явно по телефона поддържат връзка.
57 reni angelova 19.11.2013 | 13:20
Паразит, който така се е впил, че няма отърваване. А това с жена му си беше голямо доказателство, че стоят зад протестите.
56 работната пчела 19.11.2013 | 13:19
като нищо Прокопиев да е заплашвал! Не се и съмнявам, сделката се е провалила, окупацията падна,а парите пак не свършиха работа, а сега да видим какво ще стане! ПРокопиев си върши делата необезпокоявано, а прокуратурата спи
55 Silvi Milenova 19.11.2013 | 13:15
колкото и едвам да крета, явно има достатъчно за да даде на студентите и преди това на летните протести, сигурно има закътани още доста пари, рабтоата е там, че парите никога не стигат и той иска още и още, а ние глупаците сме идеални, хвърли ни малко за протестите, после ни ги вземе, 10-торно с новата власт.
54 mitko velev 19.11.2013 | 13:14
Значи за това и жена му бе на протестите, да следи изкъсо работата да не се пропука, че пари са играли, каква измет..
53 mitko velev 19.11.2013 | 13:11
Този мошеник Прокопиев е за затвора като гледам какви ги върши, каква наглост.
52 visoko naprejenie 19.11.2013 | 13:11
дали наистина е част от настоятелството или не само можем да гадаем, а и според мен скандалния олигарх иска да е в сянка, нормлано никой не да не го спомене.
51 reni angelova 19.11.2013 | 13:10
Не знам дали някой се съмнява в това. Лошото е, че харчи нашите пари за протестите.
50 reni angelova 19.11.2013 | 13:08
По информация на изданието пък Иво Прокопиев лично е заплашвал и ректора, и деканите на Алма матер - не го ли е срам този вече.
49 Desislava Stoyanova 19.11.2013 | 13:07
все пак сумите,които е раздавал Прокопиев са солидни за бедните студенти,които по принцип последните години нямат усещането,че са отишли там да учат, а по-скоро да пият и купонясват,така че малко пари отгоре са добре дошли.
48 властен олигарх 19.11.2013 | 13:06
"Оправданието е като задника, всеки си го има и носи със себе си." Този не прави изключение, така че тази поговорка важи с пълна сила и за него. Иво Прокопиев организира тези протести, разберете го хора.
47 mitko velev 19.11.2013 | 13:05
Бай Спасе, той е свикнал да краде от готовото, не да прави бизнес като порядъчен джентълмен и за това му помагат приближените до него политици и президента.
46 David Hayemaker 19.11.2013 | 13:04
Борят се за парите на Иво Прокопиев, за това се борят. И те са гладни, трябва да плащат семестри, но вината не е в тях, а в Прокопиев, който си позволява да купува тяхната гласност. Дано го съдят за това нещо наистина.
45 известна личност 19.11.2013 | 13:03
Толкова се е надъхал да сваля правителството, че чак изпрати жена си на тези студентски протести. Наглостта му няма край, за да плаща на студенти да протестират срещу правителството. За мен той е един голям паразит, който трябва да бъде разследван от прокуратурата час по-скоро.
44 Бай Спас 19.11.2013 | 13:02
Това е трагедията на тоя народ, че нещата в държавата се диктуват от хората като Прокопиев, които едва са завършили образованието си с яко лобиране от страна на баща му, който е бил доста приближен с първите мъже в държавата по соц време. Едва ли някой е изненадан... Да си ходи в Сингапур да си върти бизнес като е толкова кадърен.
43 mitko velev 19.11.2013 | 13:02
Прокопиев няма какво да заплашва студенти и преподаватели за провалената му кауза, ясно бе от самото начало, че той дирижира протестите, за да се облагодетелства отново и се радвам, че за пореден път удари на камък и тази негова машинация.
42 tiha paranoq 19.11.2013 | 13:01
Напълно те подркепям . Точно тези медии , трудно могат да се нарекат обективни, защото те промиват мозъците на хората и постоянно представят неверни информации за някои хора!
41 david copperfield 19.11.2013 | 13:01
Определено Иво Прокопиев се изживява в ролята на мафиот, който заплашва, че ако негови искания не бъдат изпълнени, то той ще съсипе реномето на университета. Точно заради това са окупирани и продължават да бъдат и днес.
40 sara carter 19.11.2013 | 13:00
Аз Икономедиа не ги харесвам още от преди защото яко лъскаха имиджа на Бойко Борисов. Ако Цветелина Борислава беше тази която го лансира в политиката и направи толкова силен и недосегаем, то Прокопиев чрез медиите си го превърна в звезда и герой.
39 комара трайчо 19.11.2013 | 13:00
и не само покрай, ами и самия той! трябва да се проверят всички сделки, които е направил и всички собствености, които има, защото съм сигурен, че ще излязат неща, които никой не знае, че той притежава.
38 Krasi Leventa 19.11.2013 | 13:00
Какви пък дарения прави Прокопиев на университета?! Като самия той едва крета и именно за това сега така натиска протестите, понеже след като вече няма свои хора във властта пак осезаемо взе да затъва. Въпреки даренията от американски фондации медиите му яко са го закъсали, друго беше при Дянков.
37 Пламена Христова 19.11.2013 | 13:00
След като този господин се оправдава, като малко дете се замислям, че ще се окаже вярно и Прокопиев е виновен за всичко това, което се случи. От всички най-много ще страдат студентите, те ще загубят много.
36 Момиче То 19.11.2013 | 12:59
Той може и да не е член официално, но неофициално може да си връи задкулисни игри с Илчев и да канализират общественото мнение. Може и да не стои пряко зад протестите на студентите, НО нищо чудно да се опита да ги яхне, както през 90-те направиха подобни "десни" олигарси!
35 властен олигарх 19.11.2013 | 12:59
Защо ли нещо не му вярвам на този ректор? Може да си говори каквото иска, но след като разкри, че се познава с Иво Прокопиев, то аз веднага навързах нещата. Знаех, че Прокопиев стои зад студентските протести, но нямах на представа, че са приятели тези двамцата...
34 Оперен Певец 19.11.2013 | 12:59
Този Прокопиев ми е толкова противен , те с неговата жена нагласиха тези студетски протести . Искат да премахнат Орешарски, за да дойдат техните хора на чело на страната и да си правят далаверите необезпокоявани !
33 развалени кренвирши 19.11.2013 | 12:59
не само, че даде пари на студентите, ами и продължава да го прави. този човек прави всичко възможно, за да бутне правителството и да управлява държавата със свои подставени хора.
32 Nora Martinova 19.11.2013 | 12:59
Дневник и Капитал на Прокопиев на мен ми станаха най-омразните медии. Последните години те тотално деградираха. Вече не си правят труда когато пишат материал срещу някой да запазят възпитания тон. Политиката им към коментиращите също стана много агресивно. Масово трият коментари на хора които не хранят не харесват Плевнелиев. Упорито си защитават президента, както и Типинг пойнт, Цветелина Бориславова и т.н.
31 Никол Георгиева 19.11.2013 | 12:58
И аз съм убедена, че той е главният инициатор и не мисля, че няма участие в настоятелството. Много жалко, че студентите се поддадоха толкова лесно за пари, това не говори никак добре. Такъв престижен университет с такова име и история и да се окаже, че хората в него са подвластни на Прокопиев.
30 David Hayemaker 19.11.2013 | 12:58
"Не го бил виждал 3 г., но преди това го виждал три пъти" - Много помни този ректор нещо. Определено е имал срещи с Иво Прокопиев и са обсъдили нещата относно това Софийския университет да бъде окупиран от студентите.
29 педя чиляк 19.11.2013 | 12:58
разбира се, че неофициално продължава да дърпа конците. едва ли ще остави нещата по този начин, при положение, че е имал някакво влияние в този университет. такова влияние не се губи толкова лесно.
28 Grisha Tasev 19.11.2013 | 12:58
Не стига, че купуват студенти и техните ПР режисират изпълненията на студентите, ами оказват и натиск върху ръководството. Прокопиев явно все още мисли, че е недосегаем. Жалко, че олигарсите опорочиха и тази демократична форма на несъгласие, използвайки я за лични цели.
27 Анжелина ЖУЛИ 19.11.2013 | 12:57
"А и нямало как да се случи, защото и Прокопиев, и близкият до него и до банкерката Цветелина Бориславова финансист Светослав Божилов – който също е настоятел на СУ, "колели и бесели” в настоятелството. Те по никой начин нямало да допуснат да се громи окупацията, която всъщност подкрепяли по всякакъв начин и дори дирижирали.' - Накрая народа ще ви коли и беси, всички те мръсни олигарси!! За всичко това, което правите сега!
26 Ivan Mitev 19.11.2013 | 12:57
Със сигурност Иво Прокопиев е оказал натиск върху студентите и моето лично мнение е, че той им плаща до сега, за да окупират университета и да иска да свалят правителството .
25 коремного мекотело 19.11.2013 | 12:57
разбира се, че няма нищо случайно в тези неща. не може това да е просто някакво стечение на обстоятелствата, защото прокопиев е бил част от настоятелството и няма как да не упражнява натиск върху него. не може да е там и да не се възползва по някакъв начин.
24 известна личност 19.11.2013 | 12:57
На всички им е пределно ясно, че това се е случило и не е задължително този ректор да вижда Иво Прокопиев, за да изпълни негова молба. Червенобузестия държи студентските протести, не се заблуждавайте, че всичко е истинско, защото заблудата е налице.
23 Чичо Арни 19.11.2013 | 12:56
Една част от студинтети наистина може да се каже, че са продажници, тъй като Волен призна, че има онформация да са им давани 1000лв. да участват в масовките. Самият факт, че не знаят за какво се борят и че нямат искания показва, че има нещо гнило в цялата работа.
22 Alena Bukva 19.11.2013 | 12:56
Нищо вече в тая държава не е чисто!! Дори студентските протести ! Щом подобни "бизнесмени" стоят зас тях и стоят зад това престижно уж училише - Софийски университет!
21 human factor 19.11.2013 | 12:56
Цялата работа с окупаторите е нагласена, те действат зададен сценарий който наподобява и този на протестите. Все повече се уверявам че именно Иво Прокопиев както и по-изтъкнатите му приближени стоят зад протестите. Прокопиев има голяма полза ако този кабинет падне. Тогава ще има шанс да се се домогне до висшата власт. Президентът за момента е най-силното оръжие в ръцете му, след това са протестите.
20 david copperfield 19.11.2013 | 12:56
Този ректор осъзнава ли в какъв скандал се набутва? На всички им е пределно ясно, че студентските протести са под егидата на Иво Прокопиев, който чрез благословията на ректора е успял да окупира университета.
19 коремного мекотело 19.11.2013 | 12:55
прокопиев плаща много здраво, за да има протести и окупация. особено за окупацията, съм сигурен, че следи отблизо какво се случва и следи много внимателно как се държат студентите.
18 Jivo Fidanov 19.11.2013 | 12:55
Нищо чудно Прокопиев да е оказвал натиск, неслучайно първите университети, които паднаха бяха СУ и НБУ, който си е на Сорос и там дори не се й оплакаха от това. Нищо чудно върху Илчев да е оказван натиск да не надава вой за положението, в което се намираше до скоро университе - ни администрация, ни студенти работеха.
17 педя чиляк 19.11.2013 | 12:54
"А и нямало как да се случи, защото и Прокопиев, и близкият до него и до банкерката Цветелина Бориславова финансист Светослав Божилов – който също е настоятел на СУ, "колели и бесели” в настоятелството." това са хората, които стоят зад протестите и нека да стане ясно на всички.
16 Alena Bukva 19.11.2013 | 12:54
"Капиталецът звънял наред по телефона и се заканвал, че не само ще сложи край на всякакви дарения, но и тези, които не подкрепят студентите окупатори, ще се разделят и с постовете си в ръководството на университета. "Нищо че сте избираеми!”, подхвърлил олигархът." - Когато подобни хора у нас, се опитват да яхнат дори студентските протести НЯМА как да има реформа и промяна.
15 Момиче То 19.11.2013 | 12:54
Той може и да не е член официално, но неофициално може да си връи задкулисни игри с Илчев и да канализират общественото мнение. Може и да не стои пряко зад протестите на студентите, НО нищо чудно да се опита да ги яхне, както през 90-те направиха подобни "десни" олигарси!
14 sara carter 19.11.2013 | 12:53
Прокопиев се има с ректора на СУ, няма какво да се заблуждаваме. Те принадлежа към един и същ лобистки кръг, по-известен като Кръга Капитал.
13 развалени кренвирши 19.11.2013 | 12:53
"Капиталецът звънял наред по телефона и се заканвал, че не само ще сложи край на всякакви дарения, но и тези, които не подкрепят студентите окупатори, ще се разделят и с постовете си в ръководството на университета. "Нищо че сте избираеми!”, подхвърлил олигархът." поредното потвърждение, че този човек се е самозабравил и прави всичко възможно за да се докопа до властта.
12 Petko Kolev 19.11.2013 | 12:53
Какви са тези глупави оправдания от страна на ректора на СУ, та тук става въпрос за човек, който бе привикван по делото Килърите и като цяло има доста съмнителна репутация.
11 Анжелина ЖУЛИ 19.11.2013 | 12:53
"По информация на изданието пък Иво Прокопиев лично е заплашвал и ректора, и деканите на Алма матер." -Стига бе! Тоя Прокопиев до там ли е паднал вече?!! Няма ли кой да го спре този!
10 Nora Martinova 19.11.2013 | 12:52
Иво Прокопиев е в настоятелството на Алма Матер. Той от една страна и отделно американците от друга агитират студентите да протестират. Картинката е повече от ясна - окупаторите са платени.
9 комара трайчо 19.11.2013 | 12:51
това, че не са се виждали, не означава, че двамата не контактуват. плюс това е бил в настоятелството до септември, което е достатъчно като факт. прокопиев плаща, за да ги има протестите и това вече е ясно на всички и няма смисъл да се оправдава.
8 Alena Bukva 19.11.2013 | 12:48
"Преди това три пъти съм виждал Прокопиев и мисля, че той беше кандидатура за настоятелството на Министерството на образованието", добави той. - Ахаха, значи Прокопиев е искал да стане министър на Образованието? А в едно свое интервю беше казал, че не е имал никога никакви политически желания да бъде заема пост в политиката. Да бе да ;)
7 Момиче То 19.11.2013 | 12:46
Дано наистина СУ да няма нищо общо с олигарха Иво Прокопиев! Много ще се опорочи целия протест на студентите, ако неговта личност е намесена.
6 Анжелина ЖУЛИ 19.11.2013 | 12:44
Интересно, защо наистина Капитал и Дневник се разпростарняват в СУ? Само там? След слуховете, че кръга Капитал стои зад протестите и Иво Прокопиев, няма да се учудя, ако има нещо наистина.
5 Никол Георгиева 19.11.2013 | 12:33
Да, да след дъжд качулка, не вярвам. За мен той е един от най-големите измамници, още повече, че даде пари на студентите, за да протестират.
4 Ема Маринова 19.11.2013 | 12:28
Няма място за оправдания,всичко покрай Прокопиев трябва да се разследва!
3 Лолита Набокова 19.11.2013 | 12:26
Това , че не е не му пречи да дърпа конците .
2 мистерия финикова 19.11.2013 | 12:22
ооо, и правели с Цвети каквото си искат, наглеците му с мошеници долни
1 мистерия финикова 19.11.2013 | 12:21
Тоя Прокопиев много нагъл бейййййййй

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Димитър Пенев
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Малки истории
  • 15:00 Уча, зная и играя детско шоу
  • 15:30 Азбука на любовта игрален филм...
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Тя е като песен" - романтичен...
  • 15:00 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Коледно преследване" - с уч. на...
  • 14:15 "Как да се влюбиш до...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.