Търсенето на работа през интернет води както до намаляване, така и до увеличаване на времето за търсене на работа. Това сочи проучване за пазара на труда, проведено от Boston Consulting Group и Recruit Works Institute.
Всъщност, главните канали за търсене и намиране на работа са комерсиални (сaйтове, печатни издания, служби за временна и постоянна заетост, програми за професионално обучение). Друг вид sа правителствените и преките (с работодателя) и референтите (приятели, семейства и други).
40% от търсещите работа използват един канал, а 25% разчитат на два канала, установява проучването, 36% - в печатните издание, 33% в референтните канали, 24% от работодателите, 20% в социалните служби, 17% от агенции за подбор на персонал.
33% определят интернет като най-ефективният канал за търсене на работа, 19% посочват референтните канали, 12% – преките контакти с работодателя, 10% – печатните издания и само 5% признават ефективността на социалните служби.
Според изследването, прогресът в сферата на технологиите за наемане води до увеличаване, така и до намаляване на времето за търсене на работа. Да, обявите в интернет позволяват на работодателите да обхванат по-широка целева аудитория с един клик, но погледнато от друг ъгъл търсещите работа могат да се абонират за новите обяви и да изразходват повече време, отколкото ако периодично проверяват наличните позиции.