И мъглата не може да спре летище София

От тази нощ аеропортът отговаря на категория III B за приземяване при ниска видимост

по статията работи: Гергана Златкова | 13.11.2013 | 21:15
И мъглата не може да спре летище София
inews.bg/Марио Евстатиев

От утре можем да кацаме на летище София и при гъста мъгла. От 00,00 часа тази нощ аеропортът отговаря на категория III В за кацане при ниска видимост.

Това означава, че самолетите могат да кацат от изток при мъгла с минимална хоризонтална видимост от 75 м и височина на вземане на решение от командира 15 метра.

Досегашната категория III А, която беше въведена през октомври 2008 г., даваше възможност за кацане при видимост над 200 м и височина на вземане на решение от командира над 30 метра. Така летище София вече е едно от малкото в Европа с категория III В.

Следващата стъпка е въвеждане на най-високата категория III С за кацане при нулева видимост, каквато имат само лондонското "Хийтроу" и още няколко летища по света, но тя рядко се използва поради липсата на достатъчно оборудвани с необходимата техника самолети и обучени екипажи.

По искане на авиокомпаниите започнахме процеса по привеждането на полосата към категория III В преди две години, заяви за "Стандарт" изпълнителният директор на летище София Христо Щерионов. По изискване на ГД "Главна въздухоплавателна администрация" подменихме стоманената ограда в източния край на полосата с радиопрозрачна от пластмаса, за да се предотврати интерфериране на сигнала от локалайзера, който насочва приземяването, каза Щерионов.

За целта инвестирахме над 300 хил. лв., които няма да се отразят на таксите, които плащат авиокомпаниите, допълни той. Привеждането към категория III В стана съвместно с ДП "Ръководство на въздушно движение" (РВД), каза Щерионов.

Ние направихме каквото е необходимо за повишаване безопасността на полетите при мъгла. Остава авиокомпаниите да инвестират в повишаване на квалификацията на екипажите си, за да могат да се възползват от повишаването на категорията на летището и да кацат при ниска видимост, допълни Щерионов.

Защото ако екипажите нямат нужната квалификация, ще се получи така, че въпреки инвестициите самолетите пак ще оставят пътници в Пловдив, Бургас, Солун и на други летища.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 mariyna todorova 14.11.2013 | 09:22
Чудесно, добре е, че се правят инвестиции по подобряване на летището. В крайна сметка и трафикът там през последните години се увеличи значително.
2 emanoil momchev 13.11.2013 | 21:28
Това е много добре и ще е от полза при нужда.
1 novi horizonti 13.11.2013 | 21:25
Много гъста мъгла падан наистина. Колко и добро да е оборудването на един самолет при нулева видимост има висок риск от катастрофи.

ТВ програма

Кино

  • Сега Азбука на любовта игрален филм /п/
  • 03:25 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "120 минути" - публицистично...
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.71 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • Сега "Как да се влюбиш до Коледа" - с...
  • 04:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.