Топломерите на една трета от клиентите на ЧЕЗ са отчетени и има намаление в сметките за февруари спрямо предходния месец.
Това съобщи един от изпълнителните директори на дружеството Кремена Стоянова пред TV7.
Що се отнася до високите сметки, в старата фактура всички клиенти са уведомени, че периодът на следващото отчитане ще бъде по-дълъг, обясни тя.
От 1 февруари до вчера в ЧЕЗ са постъпили 10 200 оплаквания от потребители, проверени са 8600, като са установени грешки при 88 отчета, каза Стефан Апостолов, също изпълнителен директор в дружеството.
Грешката най-често е неправилно въведен бутон от инкасатора - една цифра е сменена с друга. Електромерът не може да се манипулира, защото е пломбиран, категоричен беше той.
Зимната нощна тарифа за тока е от 23 часа до 7 часа, поясни той.
От 100 лева сметка на битов потребител за ЧЕЗ остават 9 лева. От тези 9 лева обаче имат разходи – поддръжка на мрежата, изпращане на сметка. От останалата сума 16,68 лева отиват в НАП, а 74,14 лева – в НЕК и при производителите и енергийния системен оператор, каза Стоянова.
От ЧЕЗ заявиха, че са готови за отваряне на пазара - да допуснат друг да продава през техните мрежи.
ЧЕЗ работи на регулиран пазар – от кого купува, на кого продава и на каква цена – това се определя от ДКЕВР, обясни Стоянова.