В подготвените нови договори за наема на общински терени за разполагането на билбордове ще има клауза, която ще позволява на общината два пъти в годината по две седмици да използва рекламните елементи за промоцията на общински прояви.
Това съобщи за БТА общинският съветник от ГЕРБ в Столичният общински съвет Елен Герджиков. В новата документация ще има предвидена възможност и кметът на София да прекратява договори, ако рекламните елементи се използват за расистка, дискриминационна или друг такъв вид реклама.
Отложеният веднъж конкурс, ще бъде обявен отново най-рано в средата на този месец. Най-малкият срок, в който цялата процедура ще бъде "извървяна" е два месеца. След подписването на договорите, от територията на София трябва да изчезнат почти всички поставени рекламни елементи върху общински терени, за да се разположат новите билбордове по утвърдената схема от главния архитект. В конкурса могат да участват и български, и чужди компании.
Изискването към всички тях е да са извършвали рекламна дейност през последните пет години. Кандидатите за разполагане рекламни елементи до 4 кв. м трябва да имат оборот за последните три години от външна реклама - общо три милиона лева, а за по-големия тип билбордове - до 12 кв. м, изискуемият оборот е пет милиона лева.
Един месец ще е предвиденото предизвестие към фирмата, която е разположила рекламни елементи на общински терени, за прекратяването на договора й от страна на общината. Това може да се случи, ако наемателят на общинския терен не заплаща поред два месечни наема. В условията за провеждането на конкурса с основна тежест продължава да е оферираната наемна цена - половината от възможния максимум точки.
Останалите критерии са професионален опит и визия за развитие и модернизиране на външната рекламна дейност за срока на договора. Общата стойност на началните конкурсни цени за наем на всички пакети е 4,64 млн. лв.