"Спартан", "Кугар" и "Пантер", без подготвен за тях летателен и технически състав, са само купчина скъпа метална сплав.
Позицията на пилотите в авиобаза "Граф Игнатиево" е "оценка за дейността на всички досегашни институции, органи и отделни лица, свързани с отбраната на страната ни, които със своите действия или бездействия минимизираха авиационната ни мощ до едно критично ниско ниво, което въобще не кореспондира с усложнената международна среда на сигурност". Това заявиха от Българската авиационна асоциация в официална декларация.
Те категорично се противопоставиха позицията на летците в авиобаза "Граф Игнатиево" да бъде представяна като като "бунт”, "протест” или "стачка".
"Самолетите "Спартан" и вертолетите "Кугар" и "Пантер" не са изтребителни летателни средства. Те имат друго предназначение и са базирани на други летища, но и те, без подготвен за тях летателен и технически състав, са само купчина скъпа метална сплав", подчертават от асоциацията. Те напомнят, че за да работи нормално един летателен апарат, разходите за него са неколкократно по-високи от цената при закупуването му.
"Натовските изисквания за нормално инвестирани средства са 180 летателни часа на един пилот-изтребител за една година. Препоръчваме на тези държавни лица, които не са запознати с годишния нальот на един български пилот-изтребител, да изискат тази информация по съответния ред и да се извинят на сега действащите български военни пилоти", подчертават от авиационната общност.
Изкуственото противопоставяне на видовете въоръжени сили от висши държавни лица е в тежък ущърб на националната ни сигурност и отбрана, заявяват те и изразяват увереност, че министърът на отбраната и командването на българските ВВС ще направят всичко необходимо проблемите по осигуряването на редовни безаварийни полети да бъдат разрешени в максимално кратки срокове.