Последно - военните ще получават 20 заплати при пенсиониране

През последните дни правителството обмисляше да намали обезщетенията в армията на 15 заплати

по статията работи: Кремена Бедерева | 02.11.2011 | 12:13

Последно - няма да има намаляване на обезщетенията за военнослужещите от системата на Министерството на отбраната, Националната разузнавателна служба и Националната служба за охрана.

Министърът на отбраната Аню Ангелов заяви пред журналисти след заседанието на Министерския съвет, че след дълги преговори с Министерството на финансите, съобщава БТА.

Той бе помолен да коментира решението за намаляване на обезщетенията в армията при пенсиониране от 20 на 15 заплати. Министърът информира, че остава увеличаването на стажа от 25 на 27 години, което намалява натиска върху пенсионната система.

При пенсиониране военните и полицаите ще продължат да получават 20 заплати като обезщетение, но тази привилегия няма да важи за администрацията в двете министерства. На цивилните ще се дават 10 заплати.

Освен това съм предложим и беше прието със Закона за държавното обществено осигуряване да се вдигне пределната възраст със средно две години, за някои звания - три години, с цел също да се намали натискът върху пенсионната система за следващата година, допълни министърът.

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


32 Kunka Kriviralcheva 03.11.2011 | 09:54
Сигурно така е трябвало да направя, но в онези дни на страх и тревожност, не успявах да мисля бързо и логично. Сега от позицията на времето виждам други отговори и решения, но е късно. Мога да променям само това, ковто ми предстои. Старая се. Хубав и усмихнат ден :)
31 Kunka Kriviralcheva 03.11.2011 | 09:51
Сигурно така е следвало, но в онези дни на страх и тревожност за мен, не можех да мисля бързо и логично. Сега повече от година от тези събития виждам други решения, други възможности, но е късно. Разбрах, че когато отправят заплахи към мен, семейството и приятелите ми, оставям себе си на заден план, но ми е много важно семейството и приятелите ми да са добре. Чувствах, че съм съгласна всичко от заплахите да се случи на мен само всички останали да са добре. Просто в един момент вече не ме интересуваше дали ще пострадам или не. Когато всичко започна да отминава се срамувах, че бях такава жертва. Срамувах се, че се поддадох на този психически тормоз. Физическият се забравя, поне аз го забравям, но думите, заплахите понякога се връщат в съзнанието ми. Хубаво е, че все по рядко се връщам към тези неща :) Хубав и усмихнат ден :)
30 Kunka Kriviralcheva 03.11.2011 | 09:33
Честно казано не ме интересува колко качамак има в чуждото канче :) дори понякога не ме интересува колко има и в моето, защото не мисля, че смисъла на живеенето е колко има в канчетата на хората. В моето няма много, но има достатъчно. Иска ми се и другите хора да чувстват, че имат достатъчно. Колкото до написаното от мен, то просто е споделяне на личен опит и наблюдения, на базата на които не могат да се правят генерални заключения. Обаче точно те се отразяват на моето лично отношение към нещата. Всеки изхожда от себе си, от своя опит и много рядко може да погледне с очите на другия, защото не е преживял същото, не и по същия начин. За това не харесвам абсолютизирането. Всичко е относително. Събитията по - горе ме накараха да се съмнявам в ефективността на системата, а не в хората. Освен това все повече се убеждавам, че съществуването на парите е един от големите тумори на човечеството, защото лошите неща често тръгват от жаждата за пари. Човешкото око е ненаситно и може да го погуби. Това са неща върху, които размишлявам и търся решения, защото вярвам, че за да има някакви промени всеки трябва да промени нещо. Аз засега мога да променям само себе си. Хубав ден :)
29 Roni Ronev 03.11.2011 | 03:13
Кунке,да ти кажа. Ако от всеки като получиш някаква глупост ставаш глупак. Не гледай в чуждото канче колко качамак има. Аз като не разбирам нещо първо питам какво е то, и после се уча да науча повече за нещото.
28 Roni Ronev 03.11.2011 | 03:08
Дянков пак се изхвърли неподготвен! Туй момченце нищо не разбира от икономика, пълен глупак. Но така е в България, глупаците са повече от хората. Вместо да спре износа на капитали от страната, и да озъпти банките които изсмукват всеки роден лев, той тръгна пак да дава предложения като комсомолски секретар. Господин Дянков, ако не ти е ясно това са доста тежки професии. Господин Дянков, докато ти спиш до задника на жена си, много полицаи и военно служещи рискуват живота си да защитят хората от изроди. Така ,че им се полага поне в края на стажа им да си получат парите та да започнат нещо като бизнес. Да не говорим, че българските военно служещи и полицаи, както и служителите от сигурността са най мизерните възнаграждения в света.
27 Тодор Бойчев 03.11.2011 | 01:41
Госпожо Кривиралчева, Следвало е, да подадете жалба до ръководните лица на полицията, и след това до прокуратурата. Няма друг начин за оправяне на нещата в МВР, освен сигнализиране на прокуратурата и МВР за действията на отделни полицаи.
26 Тодор Бойчев 03.11.2011 | 01:23
Господин Ганчев, Ранното пенсиониране и обезщетенията, които получават военнослужещите са от мерките на компенсациите на тези професионални групи, защото военнослужещите са на разположение на държавата през всичките 24 часа в денонощието. Освен това на същите им е забранено да са членове на политически партии, да са членове на синдикални организации, нямат право на стачка, което е характерно на цивилния сектор. Да не говорим за стреса, на който е подложен всеки военнослужещ за разлика от всеки друг, работещ в цивилния сектор. Секторът на въоръжените сили е пряко свързан с гарантирането на суверенитета на държавата. Ами, след като много желаят, да го сторят, да се свалят пагоните на военнослужещите, като придобият статут на цивилни лица, и въпросът се урежда веднага. Това е решението.
25 Kunka Kriviralcheva 03.11.2011 | 01:22
Не знам трябва ли да вземат толкова не трябва ли. Живея до поделения и не оставам с впечатление, че правят нещо особено, но не мога да споря, защото не съм вътре в нещата. Мисиите са друго нещо, но те се заплащат и допълнително. Обаче за полицията ми е думата. Аз лично не чувствам, че мога да разчитам на полицията. Преди време имах проблем. Подадох жалба в полицията, която не само, че не помогна, но и увеличи проблема. Намерих ключалката на входната врата напълнена с лепило. Не можех да се прибера. Обадих се в полицията. Дойдоха. Говорихме пред блока. Обясних какво се е случило. Оказа се, че няма смисъл да се качват, защото вратата не е разбита и нямат работа за вършене. Препоръчаха ми ключар. Последната ми среща с полицаи беше, когато 2 седмици след историята с ключалката бях нападната в офиса, където работя. Отново се обадих на полицията. Дойдоха трима, но ми казаха, че нищо не могат да направят, защото нападателя е избягал. Още като се обадих обясних, че вече го няма. Като знаят, че нищо не могат да направят, защо изобщо се разкарват да хабят ресурси! След тези истории не ми се говори с полицаи изобщо. Последното, което искам да разкажа е една история на която станах свидетел. От магазин под жилищен блок наблюдавам следното: афектиран мъж бяга, а след него двама полицаи. Успяват да го настигнат. Опитват се да говорят с него, но той е агресивен и те се опитват да го арестуват. Успяват да сложат белезници на едната му ръка, обаче поставянето и на другата се оказва проблем. Мъжът буйства и не позволява да го "закопчаят" докрай. Двамата полицаи поне 5 минути се борят с него и не успяват да го надвият. Мъжът се опитва да избяга и постоянно ги ругае. Накрая двама случайни минувачи помагат на полицаите и те успяват да поставят белезниците и да го вкарат в полицейския автомобил. Явно този човек буйстваше под влияние на алкохол или нещо друго. Сигурно е правил проблеми в съседните магазини или е взел нещо. Очевидно беше силно афектиран и влагаше доста усилия да се откопчи от полицаите, но през цялото време си мислех - ако тези двама полицейски служители не могат да се справят с този нарушител, какво става, ако случаят е много по - сериозен. Оставам с впечатлението, че нещо не е съвсем добре в тази организация и трябва да се мисли върху статуквото. Излиза, че ако 10 заслужават, то 5 не. Дано да не е обратното.
24 Deyan Lozanov 02.11.2011 | 20:06
До No. 10 Живке, първо, Гражданска Защита не е част от армията! Второ, зимата когато падне снега, лятото с пожарите и започнат бедствията, единственият орган, който помага на хората е армията. Военните не се прибират със седмици, ама за това не се знае, защото не се тръби по медиите. Виж ако Гражданска защита излезе да отреже едно паднало дърво, там са всички медии!
23 Hristo Ganchev 02.11.2011 | 16:59
Хайде, стига сте защитавали "ниските" заплати на един военен. Нищо не правят по цял ден в тези поделенията, я отидат на учение, я не. После мият танкове и чистят калашници. С това ли са заслужили да се пенсионират на 42-43 години, няколко хиляди лева? Тези неща са останали от социализма и трябва да се променят, плюс това вече имаме само професионална армия.
22 Цвете Жекова 02.11.2011 | 16:42
Кристин , много си права. Хората заслужават тези компенсации. Лошото е, че правителството постоянно се подиграва с тях. Умишлено представят нещата, така все едно тези хора нищо не правят по цял ден, а взе,ат огромни заплати. Нещата далече не стоят така.
21 Иван Цветков 02.11.2011 | 16:28
Кристин, на бюджета винаги може да му бъде казано да се "изразява" по друг начин :) И такива извинения от рода на "все пак живеем в България" ми се струва, че лека полека трябва да оставяме зад себе си. Всъщност ето ти едно просто решение: вземаме от парите на полицаите и военните и даваме на лекари, учители...Толкова просто, че чак боли :)
20 Кристин Атанасова 02.11.2011 | 16:27
Плюс това не взимат кой знае какви заплати - те, ако взимаха, нямаше да чакат на рушвети по пътищата
19 Draga Mateeva 02.11.2011 | 16:14
Ива, точно както се "усвояват" държавните средства от политиците, така и тези дарения отиват за висшестоящите в йерархията. Аз не защитавам тях, а хората, които заемат ниски постове, защото ги слагат под общ знаменател всички, а тук за равенство не може да се говори.
18 Кристин Атанасова 02.11.2011 | 16:07
"Шишко" - хаха, прав си! Трябва да има критерии, а не всеки - куцо, кьораво и съкато да става полицай или военен, но все пак живеем в България - лекарите, хирурзите също получават много малко. Все пак, не одобрявам идеята да се режат пари, щото бюджетът "така казва".
17 Ива Хинова 02.11.2011 | 15:31
Draga Mateeva, а даренията в кое перо ги пишат и за какво точно ги използват?! Не са ли им много привилегиите за сметка на резултатите, които се очакват от тяхната работа.
16 Иван Цветков 02.11.2011 | 15:29
Кристин, точно в това е проблема, че който си поиска може да стане полицай (за военен съм на кантар)! Но вчера по телевизията видях един полицай (а и по улицата ги има) с приятно закръглени бузки и най-вероятно с наднормено тегло! И съответно си зададох въпроса какви нормативи покриват тия хора? Явно не са променяни критериите с години?! И в този ред на мисли, каква закрила да очаквам от този шишко?
15 Draga Mateeva 02.11.2011 | 15:13
Не знам дали знаеш, Живка, но армията и полицията си плаща разходите за бензин и канцеларски материали и консумативи от собствения джоб. Това, което се раздухва, доста се разминава с истината.
14 Живка Илиева 02.11.2011 | 15:05
Моля?! За полиция и армия плащаме толкова много, а в Европа сме на първо място по полицаи на глава от населението и въпреки това ни тарашат като луди по автобусите, избиват ни насред улицата, а полицайчета стоят, гледат и лапат мухи! Да си вършеха работата и по 30 заплати да им дават, ама не я! При бедствия и аварии ще ни спасява гражданска защита, което е единствено работещо звено от тая българска армия.
13 Кристин Атанасова 02.11.2011 | 14:51
Иван Цветков - Не, не ме дразним, предвид обстановката, в която работят полицаите и военните - даже е нищо в сравнение с парите, които получават подобни професии в др. нормални страни - една държава няма ли полиция и армия е за никъде, както е в България. Факт е, че и останалите професии също получават малко, но кой за каквото е учил - не всеки може да стане полицай или военен и да стреля на месо - образно казано! :)
12 Цвете Жекова 02.11.2011 | 14:39
Живка, ти запозната ли си с работата на военните? Май, не, шом ги сравняващ с "бачкатори". Ако стане бедствено положение, кой мислиш, че ще извикат, теб ли? Когато станат наводнения, кой викат да евакуира жителите. Ами ако стане военно положение и ни нападнат кой ще ни защитава. Това е една от най-рисковите професии, защото за разлика от седенето в офиса, животът на военните, пилотите, и пр. е постоянно в опасност. Държавата изобщо не гледа да си пази този актив, а точно обратното - само високопоставените служители от ранга на генералите си живеят добре и получават висока заплата.
11 Иван Цветков 02.11.2011 | 14:33
Кристин, факт! И това никой не го оспорва, както виждаш това са ведомствата с най-големи бюджети! Но теб не те ли дразни също цифрата 30 000 лева? Как мислиш, не трябва ли да е малко по-малка, например на половината? Или ако военен наистина е заслужил, нека получи 30 000, но ако НАИСТИНА ги е заслужил, дали с мисия, дали с нещо друго!
10 Кристин Атанасова 02.11.2011 | 14:13
Глупости, полицаите и военните са рискови професии, които влизат в съвсем друга група и в никакъв случай не трябва да се приравняват с останалите професии!
9 Стамена Георгиева Георгиева 02.11.2011 | 14:08
Те учителите учат децата ни на много неща, ама не са виновни, че децата ни не искат да се научат. Не може ей така от нищото да им налеят акъл в главите с фунийка. Всеки като гледа само от страни и плюе е най-лесно, разбира се вашата работа е най-трудна, защото я работите вие. Като не ви харесва, защо не сте станали военни, полицаи, учени от БАН? Така нямаше да сте "нормални" служители, а привилегировани.
8 Живка Илиева 02.11.2011 | 13:26
И с какво военния е заслужил повече от редовия бачкатор, че да се радва на такива облаги?! Извинението с рисковите професии да си го пробутват някъде другаде, ще рече човек, че говорим за американската армия. Рискова професия е само за тези, които участват в мисии, всички други изпълняват функциите на гражданска защита. Крайно време е да започнат държавните служители да си плащат осигуровките и трудът им при пенсиониране да се възнаграждава според „заслугите“.
7 Иван Цветков 02.11.2011 | 13:04
krumova, явно не си прочела коментара ми правилно! Никъде не споменавам учени, учители и т.н. Мисълта ми е единствено и само за военните! Прекалено много пари взимат тези хора за мене. Лично аз познавам военен, който наскоро се пенсионира и взе 30 000 лева (?!) Как то звучи на тебе тази цифра? Помисли си ти колко ще получиш когато се пенсионираш, и колко време ще работиш преди това?
6 d.krumova _ 02.11.2011 | 12:59
Свежке, Иване. По вашата логика трябва да се отървем от всички, които са излишни на тази държава – от военни, защото те само ринат снега и всъщност са се превърнали в едни жалки чиновници, от безработни – защото са само в тежест на бюджета, от малцинствата – защото са безполезни, от БАН – защото нищо полезно не вършат и по цял ден висят пред някакви странни уреди, от учителите – защото на нищо не учат децата и пр. и пр. Да, ама ние сме държава, а не некъв конкурс, в който оцеляват само най-талантливите и способните. И като такава трябва да си берем грижа и за военните, и за безработните, и за циганите и за всички останали, които се влачат по дъното.
5 Иван Цветков 02.11.2011 | 12:55
Не държавата съществува заради населението, а населението е тук за да издържа армиите от чиновници, военни и милиционери. Как звучи това: "НОИ плаща 620 млн. на година само за ранно пенсиониране в двете силови министерства - военното и вътрешното"? Че откъде ги взима? Тия хора осигуровки не плащат. Значи съдира кожите на работещите за да издържа циганите и милицията.
4 Свежка . 02.11.2011 | 12:51
Ако бяхме у Африка, дето се трепят всеки ден, да има дадат и по 100 заплати задето бранят живота на обикновения човек, но нашите военни ги ползваме кога стане некой пожар по полетата, кога натрупа снег и требе да се рине и тям подобни. Абббеее...каква ти социална справедливост, каква ти демокрация.
3 Цвете Жекова 02.11.2011 | 12:48
Това, което говорят медиите е тотално манипулирана информация. Защо не попитат Ангелов как ще коментира съкращенията в армията, които ще оставят между 1000 и 4000 военнослужещи без работа. Преди няколко дни писахте за заплатите им, няма такова нещо като повишение. Изкуствено се създава представата, че военните вземам космически заплати. По-възрастните да, но за младите с по 4-5 години стаж, няма нищо подобно.
2 Силвия Димитрова 02.11.2011 | 12:46
„Нормалните“ служители преди пенсия имат право на 6 брутни запрали, а военните и ченгетата на 20! Да речем, че нямаме нищо против, но с какво, аджеба, са заслужили тази привилегия хич не зная. Но знаете ли, най-абсурдно ми е това, че в една държава, която печели на гърба на обикновения работещ, а на на военния, привилигирова едни, а други, къде по-заслужили, си остават с пръст в устата.
1 V D 02.11.2011 | 12:45
Едно добро решение да вземат най-накрая. Не е редно да получават толкова малки обезщетения, не че иначе получават малко пари. Опасни са тези професии, но пък има и други, които никак не са по-спокойни. Ще е хубаво като цяло да се погрижат за заплатите на всички, а не само на военните, ама едва ли ще стане това!

ТВ програма

Кино

  • Сега Спортни новини
  • 21:00 Роза игрален филм /Дания, 2022г./,...
  • 22:45 По света и у нас
  • 23:00 Студио Х: Уикендът на Остърман...
  • 00:45 Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 01:40 Роза игрален филм /п/ (12)
  • 03:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 03:55 Панорама с Бойко Василев /п/
  • Сега "Крал Артур: Легенда за меча" -...
  • 22:30 "Убийствени навици" - екшън, трилър...
  • 00:30 "Космическа мисия" - фантастичен,...
  • 03:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:35 "Светът на здравето" - здравно...
  • 04:10 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:10 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 05:40 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • Сега "Карибски пирати: Сандъкът на...
  • 23:00 "Трансформърс" - с уч. на Шая...
  • 02:00 "Уасаби" - с уч. на Жан Рено, Риоко...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Водопадите на любовта" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.