"Проблемът с пътищата и безопасността в България е огромен, а накрая се оказа, че са виновни еколозите", това заяви пред БНТ бившият екоминистър Борислав Сандов от "Демократична България".
Той обясни, че решението му за спирането на строежа на АМ "Струма" през Кресненското дефиле е било единственото възможно, защото процедурата така или иначе щяла да спре през октомври.
Сандов подчерта още, че през цялото време се е опитвал да убеди регионалното министерство, че това е единственото решение.
"6 месеца убеждаваме АПИ, че те трябва да направят пътната безопасност в Кресненското дефиле. Те 10 години не го правиха и до средата на тази година не поставиха червена линия, не поставиха знаци, не сложиха ограничение на скоростта Нито съм виновен аз за катастрофите на "Струма", нито за тази на пътя Русе - Варна", заяви бившият министър на околната среда и водите.
Европейската комисия е била категорична, че за изграждането на подобна отсечка трябва да има оценка за влияние върху околната среда (ОВОС) в нейната пълнота.
Това включва и оценка за съвместимост "Натура 2000", защото Кресненското дефиле е едно от най-богатите на биоразнообразие места в България.
"Не говорим за спиране на проекта и магистралата, говорим за едно огромно забавяне, защото АПИ и МРРБ не искат да се съобразят с екологичното законодателство на ЕС и България. Миналата седмица разбих два мита - пари няма да се връщат за АМ "Струма" и фактите са, че в момента няма пари в АПИ и европейската програма за транспорт. Дори да го нямаше това решение, ние не можем да започнем защото няма пари, те са пренасочени", обясни Борислав Сандов.
Той коментира и решението на съда отново да разреши на ТЕЦ "Брикел" да работи:
"Съдът много особено за мен смята, че вместо здравето на хората и наказателната процедура срещу България в Люксембург, е по-важно няколкстотин работника да имат работа през това време въпреки огромното замърсяване".