От утре - 10 юни, се спира движението по участък от път I-1 (Е-79) между селата Ребърково и Лютидол за модернизацията на Мездра - Ботевград. Движението на всички видове превозни средства по отсечката от първокласния път се ограничава като пътуващите леки автомобили и превозните средства до 12 тона към София и Видин ще преминават през прохода "Петрохан" - път II-81, и през Искърското дефиле - път II-16. Допълнителен обходен маршрут за МПС до 4,5 тона е третокласният път III-161 Ребърково - Лютидол и общинската пътна мрежа в село Лютидол.
За по-голяма безопасност трафикът на камионите над 12 тона ще бъде разделен в посоките на движение.
Пътуващите от Видин към София МПС над 12 тона ще се отклоняват при Монтана по път II-81 - прохода "Петрохан". Превозните средства над 12 тона, които се включват в движението по път I-1 след област Монтана ще преминават по път II-16.
Пътуващите от София към Видин МПС над 12 тона ще преминават по път II-16 през Искърското дефиле.
Предвижда се временната организация на движение да бъде до средата на ноември 2020 г.
Строителство на участъка от път I-1 (E-79) Мездра – Ботевград стартира в края на миналата година. Досега всички дейности, които се извършваха бяха в страни от настоящото пътно платно и не възпрепятстваха трафика. Сега изпълнението на отсечката навлиза в следващ етап, което налага спиране на движението в участъка между селата Ребърково и Лютидол (от км 166 до км 172), където проектното трасе напуска съществуващия път и преминава в обход на село Лютидол от изток.
Участъкът между Мездра и Ботевград е един от най-сложните като терен за преминаване от направлението Видин - Ботевград /167 км/. Поради това строителството на близо 33 км от Мездра - Ботевград е обособено в два участъка - лот 1 /19,3 км/ и лот 2 /13,4 км/. Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, т. е. двойно по-широко от настоящото, което е с по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Лютидол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Лютидол ще бъдат построени два тунела, с дължина съответно 490 м и 340 м. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над ж. п. линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н.
Направлението Видин – Ботевград е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ, тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма". С изпълнението му транзитният трафик ще бъде изведен от населените места, с което ще се повиши безопасността на движение и ще се ограничи вредното въздействие на шума и замърсяването на околната среда от интензивния тежкотоварен трафик.