Има създадена работна група, която да предложи спешни законодателни промени за подобряване на пътната обстановка в страната. Това каза комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" в ГДНП.
Рановски обясни, че основната мярка е бързо достигане на наказанието до нарушителите, бързо заплащане на глобата и събираемост на наложените санкции.
По думите му се предвиждат по-строго санкции за управление след употреба на алкохол, управление от неправоспособни водачи и управление на водачи, които не са си заплатили глобите.
"Това е само проект. В момента тези предложения се разглеждат. След като се постигне завършен вариант, ще бъде докладван на ръководството и след това внесен за разглеждане", уточни още комисар Рановски.
Той коментира последните фатални инциденти на пътя, като посочи, че няма да се осъществят настояванията на хората от населени места като Лесидрен за постоянно полицейско присъствие. Там при гонка загинаха две деца.
Рановски информира още, че ежеседмично се установяват около 10 000 хиляди нарушения от стационарни и мобилни камери.
От началото на година има регистрирани 3 994 тежки пътнотранспортни произшествия. При тях са загинали 17 деца. Има още 368 жертви и са ранени 4 976 души.
В сравнение със същия период на миналата година, тежките произшествия са с 88 повече, загиналите с петима по-малко, а ранените са повече с 200.
Главните нарушения са превишена скорост и неправилно изпреварване.
Той поясни, че най-уязвимата група са пешеходците, повечето от инцидентите с тях са по вина на водачите. Пловдив е регионът, където пътно-транспортната обстановка е най-сложна и тази тенденция се запазва през последните години. Там броят на загиналите и ранените е изключително голям. Отчита се, че на територията на Пловдив преминават много пътни коридори и движението и много натоварено. Територията, която обхваща областната дирекция е там, е изключително голяма. Броят на загиналите в ПТП на територията на ОД на МВР - Пловдив е по-голям от броя на загиналите на територията на СДВР.
От столичната полиция предупредиха на брифинга, че ще са безкомпромисни към всички водачи, които използват пътното платно не за предвижване, а за състезания.
Комисар Тенчо Тенев, началник отдел "Пътна полиция" – СДВР увери, че организацията по контрол на местата, където се провеждат гонки, ще продължи до края на летния сезон.
По думите му, най-опасни на пътя са водачите на мотоциклети, които нямат необходимата правоспособност. "10% от тези, които сме спрели притежават категория М, а управляват големи и мощни мотоциклети", обясни той. "Друг голям проблем, който регистрираме на територията на София е, че водачите не се съобразяват, когато трябва да направят ляв или десен завой, да погледнат в страничното огледало. Имаме няколко произшествия в следствие на това", допълни Тенев.
"Най-дисциплинирани са мотоциклетните клубове, досега нямаме нито един инцидент с мотоциклетист от клубовете, които са в София", посочи той, цитиран от агенция "Фокус".
До момента няма загинали или тежко пострадали деца до 18 годишна възраст от началото на годината на територията на столицата.
Тенев уточни, че всеки ден стават средно около 40 пътнотранспортни произшествия на територията на София, като най-честата причина за тях е невниманието от страна на водачите.