Така наречените монополисти, които съдират кожите на родните потребители, се оказват виновни и за други дупки в бюджета ни освен за парно, ток и вода.
Оказа се, че ако искаме помощ или се жалваме на дадена комунална компания, ни излиза доста солено, информира в. "Телеграф". Колцентровете на ЕРП-тата, ВиК операторите подавали подвеждаща информация за цената на разговорите на потребителите. Така вместо да платим за един градски разговор, контактувайки си с дадения колцентър, разговорът може сериозно да разстрои семейния ни бюджет.
На интернет страниците си повечето дружества съобщават, че клиентите могат да направят справка именно на тази цена. Много рядка се оказва обаче практиката дружествата да уточнят, че тя зависи и от тарифния план на съответния потребител.
Обаждане в колцентъра на "Топлофикация София" за справка за сметката на парно може да достигне сумата от 13,64 лева. Ако се свържете с дружеството по стационарен телефон, това ще ви коства 3,69 лева.
Доста често се случва да се наложи да слушате и сигнала "В момента всички линии са заети. Вашето обаждане е важно за нас, моля изчакайте". Това съобщение обаче също ви бърка в джоба, а при повечето оператори това може да продължи десетки минути.
Разговор към клиентския телефон на "Софийска вода" пък струва различно, според индивидуалния ви тарифен или абонаментен план.
Когато звъните до "Енерго-Про", разговорът се таксува на цената на един селищен разговор, а ако клиентът се обажда от друго населено място, разликата се покрива от електроразпределителното дружество.