В опит да привлече вниманието на потребителите в Германия към колите, които замърсяват по-слабо околната среда, Mercedes стартира остроумна рекламна кампания за популяризирането на моделите си, движещи се на водородно гориво, съобщава Mashable.
В рамките на кампанията под наслов "Невидима за околната среда. Горивна клетка с 0.0 емисии" е създадена нова реклама, която показва способността на водород-захранваните автомобили да произвеждат нулеви въглеродни емисии, с което да щадят околната страда.
В нея инженерите на Mercedes са покрили лявата половина на кола (страната на шофьора) с покритие, съдържащо светодиоди (LED). От другата (на пътника) те поставят дигиталната SLR камера Canon EOS 5D Mark II, която е вързана директно с LED покритието.
Камерата заснема случващото се от дясната страна на колата и предава образа върху светoдиодната повърхност, превръщайки колата в голям движещ се екран. Така наблюдателят, който гледа возилото от страната на шофьора, остава с впечатлението, че тя става "прозрачна" до някаква степен.
Макар че от Mercedes-Benz твърдят, че са готови да пуснат в масово производство захранвани с водород модели, тяхната цена все още е изключително висока. През 2010 г. инженерите на компанията успяват да създадат достатъчно евтин катализатор за производството на водород, но към момента колите с този тип захранване все още са недостъпни за повечето европейски и американски потребители.
Модел на Mercedes-Benz от B класа с водородни клетки може да измине до 400 км с едно зареждане и разполага с електрически двигател с мощност от 134 конски сили. Анализаторите предвиждат, че масовизирането на захранваните с водород коли няма да се случи преди 2015 г, като най-трудната част от въвеждането им на пазара ще е свързана със снабдяването на бензиностанциите с подходящите водородни инсталации.