Какво се случва при сътрудничеството на музиката и марките?

Сделките между музиканти и брандове не е задължително да са печеливши и за двете страни

по статията работи: Елена Кирилова | 12.10.2011 | 09:32  3 Виж всички снимки
Какво се случва при сътрудничеството на музиката и марките?
Tilllate.com

Музиката и музикалните изпълнители често присъстват в рекламите на различни марки и продукти. Именно тази тема и как сделките между брандовете и изпълнителите могат да бъдат успешни коментираха експерти в рамките на тазгодишната конференция към музикалния фестивал SeeMe.

Освен добре познатите варианти, като прилагането на песни в реклами и използването на големи звезди като посланици на марката, съществуват и доста други интересни възможности за обвързване на бранда с музиката, твърди Кели Анастасопулу, която отговаря за дигиталното бизнес развитие на Югоизточна Европа към Sony. 

Сред тях е спонсорирането на турнета, което в момента се трансформира по-скоро в спонсориране на тайни концерти или частни събития, радващи се на особена популярност навсякъде по света.

Продуктовото позициониране също е опция за марките, но като най-успешен вариант са се утвърдили т.нар. "кампании 360", в рамките на които се правят концерти, реклами и изненади за феновете.

Според Кели Анастасопулу сделките между брандовете и звездите са печеливши както за тези две страни, така и за звукозаписните компании и за феновете.

От друга страна, Гоги Гупта, който се занимава с дигиталния маркетинг на Адел, Лейди Гага и Бионсе, твърди, че работата с най-големите звезди потвърждава това, но договорите с непознати групи носят големи рискове за компаниите. Това е така, защото бандите печелят много повече, отколкото самата марка.

За неизвестните групи сделките с големи фирмени имена често са нож с две остриета, защото, ако един диск музика се предлага заедно със сандвич, се поражда въпросът каква стойност има самият музикален продукт и дали има шанс да се продаде на един по-късен етап, обясни Джейкъб Билабел, който преди е работил за Universal Music, а днес се занимава с Green Music Initiative.

Според него брандовете искат бързо възвръщане на инвестициите си и не са склонни сами да откриват интересни групи и певци и да ги правят известни.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


6 Данчо Георгиев 12.10.2011 | 14:57
Кели Анастасопулу е супер права. Ще дам за пример турнето на Робо Уилямс от 2006 година. Тогава генерален спонсор бяха от "T-mobile". Когато турнето приключи те обявиха, че са много доволни от участието си, а Роби прибра завидните 36 милиона паунда!
5 Мариана . 12.10.2011 | 13:40
Примерен за неуспешно сътрудничество са многото приумици на мениджърския екип на Бийбър да лансира всякакви дивотии за момичета – лакове, гланцове, кукли, парфюми, което в един момент май му изигра лоша шега. Да не говорим за подобни тънкости – Бийбър си сменил прическата и компания за играчки, която произвежда кукли с лика му, губи хиляди долари заради това...
4 Ива Хинова 12.10.2011 | 13:38
Не знам каква е историята на това успешно сътрудничество, но растафарите са почитатели на Адидас – нещо, което личи и от лансираните от марката серии.
3 Криси Митева 12.10.2011 | 12:03
Не е задължително,ама в повечето случаи е точно такова. За да се позиционира една марка или бранд хайде така да го наречем, всеки си плаща. Плащат от компанията, на изпълнителя да ги рекламира, едва ли някой ще се съгласи да му се сложи марка на Кока Кола например, ей така безплатно на концерта му. Вече се по-висок левъл, ако говорим, частно парти или тайно концерти, може би има такъв момент. Там всеки се разполага, а публиката само печели от безплатно раздаване на бира например, докато слуша любимия си изпълнител.
2 Цвете Жекова 12.10.2011 | 11:08
Ами крайно неуместно е да се предлага към музикален диск бонус сандвич. Обратното пак идва неприемливо. Хората ще започнат да си казват щом ми го дават със сандвича, значи не се търси, следователно няма голяма стойност.
1 V D 12.10.2011 | 11:04
И двете страни печелят е едно такова сътрудничество, няма какво да ни баламосват. Много известни песни се използват в рекламите, които гледаме ежедневно, а от това печели не само марката, предлагаща дадения продукт. Парите, които печелят също така не са малко, така че теса си намерили златната среда и умело си я управляват.

ТВ програма

Кино

  • Сега Похищение в жълто детски игрален...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Библиотеката
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг
  • 11:30 Опитай света... с Ханес
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • Сега "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Късметът на Лаура" -...
  • 15:00 "Приятели" - сериал
  • 16:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Мистерията на къщата с...
  • 14:50 "Адел и проклятието на...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.