Първо бяха видео наградите, после филмовите награди, а сега MTV започва да раздава и първите отличия за дигитална музика, съобщава сайтът Mashable.
Все още не е обявена точната датата и мястото за провеждане на тази церемония, но изпълнителният вицепрезидент на MTV Networks Music & Logo Group Дърмът Маккормак обяви, че награждаването най-вероятно ще бъде тази пролет и ще се предава само онлайн.
Според г-н Маккормак това е най-добрият вариант, тъй като става дума точно за дигитални медии. Наградите ще бъдат раздавани най-вече на база желанията на публика, предварително избрана от MTV и самото участие на тази публика ще бъде важна част от събитието.
Именно защото чрез дигиталните медии и обратната връзка, феновете на практика участват в целия процес по създаването и разпространението ма музиката. От MTV виждат и оценяват ясно този факт.
Интересно е колко много се е променила музикалната действителност след намесата на дигиталните нововъведения. Начинът, по който намираме музика, слушаме музика, споделяме музика и т.н., вече е съвсем различен.
И не става дума само за удобството, че човек може да слуша, купува и изпраща музика без дори да излиза от дома си, без да става от стола или още по-лесно – чрез мобилния си телефон, който е навсякъде с него.
Стотиците дигитални магазини като iTunes, eMusic, Google, Netflix, V CAST създават нови бизнес модели в музикалната индустрия. Засега все още конфликтен остава въпросът с авторските права на музиката, предоставена в Интернет пространството, но тенденциите са той скоро да бъде разрешен.
Разбира се, у някои потребители се усеща носталгията по търсенето на дългоочакван сингъл или албум на любимата банда, самата обиколка в музикалния магазин и купуването на албума – материален – с обложка, снимки, CD и т.н.
Новите тенденции обаче са категорични. Все повече банди пускат синглите и албумите си първо на своите официални сайтове и ги правят достъпни онлайн. Наскоро с този факт се сблъска и рок банда като Pink Floyd, която е на сцената повече от четири десетилетия.
Те водиха дълга съдебна битка с издателите си от EMI за разпространение на песните на групата в Интернет. Спечелиха съдебния спор. Не се знае какви точно са били претенциите на едната или другата страна, но е едно е сигурно - песните на Pink Floyd трябва да се разпространяват онлайн, за да се слушат.
В същото време синглите и албумите на Beatles най-сетне бяха разрешени за продажба в iTunes и само за два месеца бяха продадени над 5 милиона записа на бандата. Истината е, че в момента ако искаш да си на пазара, трябва да си в Интернет.
Трябва ли да се направи някакъв вид равносметка на плюсовете и минусите от развитието на дигиталните технологии и социалната мрежа, то положителните страни са много повече. Затова награди за дигитална музика трябва да има и MTV може да ги реализират.