В бъдеще ще правим любов само за кеф

Традиционното зачеване и износване на деца ще се смята за "прекалено рисковано"

по статията работи: Антония Михайлова | 29.12.2013 | 18:40

"В бъдеще хората ще правят секс само за удоволствие, а не за продължаване на рода." Това заявил Уесли Чен от Google Ventures на техническата конференция F.ounders в Дъблин, състояла се през ноември.

Чен обяснил, че компанията му има две основни стратегии. Едната е да поръчва всички появяващи се на пазара приложения и да ги тества. Другата е да събира експерти от различни области и да организира дискусии за иновациите, които вероятно ще се появят в бъдеще.

Той пояснил основната идея, съдържаща се в горното изказване. Благодарение на постиженията в медицината и секвенирането на ДНК хората скоро ще имат възможност да избират гени за своите деца. Те ще могат да определят такива физически данни като цвета на косите или очите, талантите и здравето.

Избирайки идеалните гени, родители и учени ще могат да създадат най-здравото, щастливо и съвършено потомство. Когато това се случи, към традиционния начин за зачеване и износване на децата хората ще започнат да се отнасят като към "прекалено рисковани".

Бременната жена може да загуби плода в резултат на нещастен случай или да му навреди, ако неволно хапне нещо неподходящо. Освен това детето може да се роди с недъг без видими причини.

Защо да подлагаме потомството на риск, когато науката се е научила да го прави идеално? Директорът на Националния институт за изследване на човешкия геном Франсис Колина смята, че генното инженерство ще направи живота ни много по-добър.

Но той предупреждава, че пътят към това бъдеще на "идеални деца" няма да е лек. "Ние говорим, че знанието е сила, но знанието е свързано още и с трудни решения и отговорност за вземането на тези решения – казва той. – Днес с генните технологии ние можем да правим тестове на малък брой характеристики. В бъдеще този списък ще расте… И трудностите, свързани с вземането на решения, също ще растат. На съпружеските двойки няма да им е лесно да направят един или друг избор."


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


25 задънена улица 09.01.2014 | 17:00
Това с избирането на гени не ми харесва. Не е на хубаво да се месим в работите на природата, не се знае дали ще ни хареса крайният резултат.
24 Nora Martinova 30.12.2013 | 16:07
"Но той предупреждава, че пътят към това бъдеще на "идеални деца" няма да е лек." - няма нищо лесно в този живот.
23 Никол Георгиева 30.12.2013 | 14:16
А сега за какво правим любов не е ли пак за удоволствие, не мисля, че трябва толкова много да се намесват природата си знае работата.
22 Epifani Gancia 30.12.2013 | 13:42
Във връзка с това, че с напредъка на науката ще се диагностицират повече заболявания при децата в по-ранен стадий и пред съпрузите ще стои решението какво да направят, то научно е доказано, че тези решения е по-добре да се вземат от лекарите, тъй като иначе в двойката се създава чувство за вина, възникват проблеми, стига се до раздели... Не е по силите на нито един родител да вземе такова решение за живота на детето си.
21 Пламена Христова 30.12.2013 | 12:32
Напълно съм съгласна с теб и аз не одобрявам този метод и ако мога да избирам след години, винаги бих избирала всичко да се случи както до сега се е случвало, а не да си избирам какво да бъде детето ми.
20 Liubomira Panajotova 30.12.2013 | 12:04
Бебе в епруветка ще придобива все по-буквален смисъл в бъдеще. Честно казано не одобрявам подобно нещо. Сега има рискове, но дали и тези съвършени деца по каталог няма да се окажат неустойчиви на много неща, все пак давайки им живот, ние им даваме имунитет, някаква генетична памет и прочие.
19 Ivelina Chervenkova 30.12.2013 | 11:07
За това си прав, определено има много деца, които са станали случайно, но за мен най-големият грях, който може да направи една жена е да си махне бебето, независимо желано или не, не всяка може да има деца. За мен това е равно на убийство, още повече, ако е първа бременност.
18 bella donna 30.12.2013 | 10:48
"Традиционното зачеване и износване на деца ще се смята за "прекалено рисковано" - хубава работа, до там ли стигаме вече? това не мога да го повярвам.
17 Nina Rosi 30.12.2013 | 10:42
А сега не правим ли секс предимно за удоволствие?! Според мен няма да е редно да се правят деца като на конвейер и по каталог. Какво ще създаваме нация от свръхчовеци?! Сякаш сега пластичната хирургия не обработва мозъците, лицата и телата на хората така че да изглеждат като някакви кукли?! Естественият подбор е най-добрата селекция, чрез която животът на земята се е запазил и развил толкова години, но ние пак се мислим за по-умни от природата и ще сгрешим!
16 Krist Novoselic 30.12.2013 | 10:05
То на този хал , в който се намираме, как да правим деца ? Кой ще ги гледа, докато хората работят, как ще ги изхранваме, след като заплатите едва покриват месечните ни разноски..?
15 властен олигарх 30.12.2013 | 09:59
Става въпрос, че просто самия начин на раждане и гените ще могат да бъдат избрани предварително. Нали не си мислиш, че хората ще спрат да се множат :)?
14 David Hayemaker 30.12.2013 | 09:58
Според мен ако всеки можеше да избира какво да бъде детето му, то живота щеше да е много скучен и еднообразен. Щяха да се срещат само добре изглеждащи хора, които в един момент ще приличат отвсякъде един на друг.
13 известна личност 30.12.2013 | 09:57
Понякога децата идват е неочаквано. Аз лично съм на мнение, че в България може би половината деца се раждат, без да са искани предварително от родителите, а просто така случайността е допринесла за тяхното появяване по-рано от очакваното за родителите.
12 david copperfield 30.12.2013 | 09:55
За жените нещата са по-различни. На нас ни е лесно, защото сме много по-облагодетелствани в природата и почти не се съобразяваме с нищо, докато при тях износването на едно дете е свързано с куп лишения и повишено внимание.
11 властен олигарх 30.12.2013 | 09:54
Само да не се окаже, че в един момент ще се избира какво дете точно ще искат родителите... Това не бива да се допуска, защото ще има изращения.
10 David Hayemaker 30.12.2013 | 09:53
В бъдеще може би ще се раждат децата по съвсем различен начин. Определено така ще е много по-спокойно и добре за самата жена според мен. Няма да и се налага да го прави с кански мъки.
9 известна личност 30.12.2013 | 09:53
"Традиционното зачеване и износване на деца ще се смята за "прекалено рисковано" - Да, рисковете не са малки наистина, а и болките които понася една жена са наистина много сериозни. Не е приятно определено изживяването.
8 david copperfield 30.12.2013 | 09:52
За младеж като мен, който е привързан и отдаден на секса, това е добра новина, защото винаги внимавам да не направя някоя изненада на своята партньорка :).
7 qnko qnev 30.12.2013 | 09:48
"Бременната жена може да загуби плода в резултат на нещастен случай или да му навреди, ако неволно хапне нещо неподходящо. Освен това детето може да се роди с недъг без видими причини" - тези рискове винаги са съществували, но въпреки това жените са раждали. Това е Божа работа и според мен не е добре да се месим.
6 Marusq Laleva 30.12.2013 | 09:47
Не смятам, че е редно човекът до такава степен да се намесва в природата, след като е отредено, че трябва да се появим на бял свят по естествен начин не виждам причина да го правим по изкуствен, освен двойките, които имат проблем със зачеването.
5 tiha paranoq 30.12.2013 | 09:38
"Традиционното зачеване и износване на деца ще се смята за "прекалено рисковано" - Е, то риск винаги е имало, има и в момента, но това едва ли би спряло хората да се множат .
4 крива вежда 30.12.2013 | 09:09
Това ми се струва меко казано странно . То и сега хората правят секс главно за удоволствие, но от време на време се сещат да направят и някое дете .
3 Ivelina Chervenkova 30.12.2013 | 08:53
Поредната глупост, не желая да си избирам как ще изглежда детето ми, дали ще е русо, със сини очи или с кафява коса и тъмни очи. Природата си знае работата и не мисля, че трябва да се намесват точно там. Не може всеки човек да бъде идеален и да изглежда, като излязъл от "калъп". Всеки сам по себе си е уникален с външният си вид, чертите си, характера, а относно таланта. Съгласна съм да се намесват само, ако има някакъв риск за плода и детето да се роди с увреждания или ако има някакви опасения жената да си изгуби детето, за това трябва да се помага, а не за всичко останало, което казах по-горе в коментарът ми.
2 Gusanita Violeta 30.12.2013 | 08:47
"хората скоро ще имат възможност да избират гени за своите деца. Те ще могат да определят такива физически данни като цвета на косите или очите, талантите и здравето." - честно казано на мен това бъдеще никак не ми звучи розово и не толкова рисковано, да избираме децата си по каталог, да моделираме интересите им... Историята към момента показва, че тези експерименти, които противоречат на природните закони не се увенчават с успех - виждаме какво се случва с изкуствено селектираните растения - ГМО превръща почвите в пустош!
1 empty world 30.12.2013 | 08:40
Какво толкова рисковано има в това да забременееш и да износиш едно дете или повече ? Не мога да си обясня това, то риск винаги има, ама дайте тогава да не правим никакви деца...?!?

ТВ програма

Кино

  • Сега История.bg
  • 22:00 "Калата
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Не ме оставяй тв филм /5 епизод/...
  • 00:25 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Малки истории /п/
  • Сега "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • 22:15 Премиера: "Кралят на Тълса" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Спирала" - сериал, с.1, еп.8
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Братя" - сериал, сезон 1
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.