Изследователи са открили в играта на четиригодишните деца зачатъци на научен подход.
В резюме за портала Nature News учените обясняват, че да подложили 60 деца от възрастта преди да тръгнат на училище на специална играчка, която светва при определени маниста.
Половината деца са обяснили, че играчката се активира при определени условия (маниста), докато останалите са казали, че просто едни не работят, а други работят.
Децата от втората група демонстрират стратегия, каквато имат изследователи при провеждане на експеримент – те се опитват да проверят всички възможни варианти, като постепенно изключват неподходящите.
В някои експерименти учените дали на децата и сдвоени мъниста, които можели да се поставят върху специални слотове върху играчката както вертикално, така и хоризонтално. Учените обяснили на децата, че играчката се активира само при хоризонтално поставяне. Въпреки това обаче децата опитали да поставят мънистата и вертикално, и заедно, и поотделно.
Както отбелязват авторите, получените резултати не позволяват да се направи еднозначен извод за това дали децата за разбирали важността на проверката на всички възможности или разбирането за това се ражда в хода на самите експерименти.
Учените обаче отбелязват, че новите данни ще помогнат да се разбере природата на научното мислене.