Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) забрани временно излъчването на рекламния клип на продукта 7 days "Pizzetti", произвеждан от "Чипита България" АД заради заблуждаващо послание към потребителите и накърняване на интересите на пазарните конкуренти.
Това съобщиха от пресцентъра на антимонополния орган. От КЗК обясниха, че докато тече проверката за изясняване на рисковете, криещи се в рекламата и окончателното произнасяне на КЗК, кампанията на продукта се преустановява.
Според експертите в комисията "цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че 7 days "Pizzetti” е оригинален италиански продукт". Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, "създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси", констатира КЗК.
"Рискът е в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzetti” с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски", са аргументите на комисията..
От КЗК считат, че "тази опасност е реална и непосредствена, доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация".
"Рекламният клип продължава да бъде показван в българския телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители. С оглед на това КЗК определи, че е наложително да се предприемат незабавни мерки по преустановяване на рекламата, които ще бъдат в сила до окончателното произнасяне по случая с решение на Комисията по същество", гласи съобщението на КЗК.