Отборният директор на Ферари Маурицио Аривабене искал екипът, който отговаря за дизайна на Скудерията, да направи болида за 2015-та удобен за стила на Кими Райконен.
Миналият сезон бе най-слабият в кариерата на 35-годишния финландец. Най-доброто му представяне бе четвъртото място в Белгия.
Райконен, който е и последния световен шампион на Ферари през 2007-ма, изпита трудности с автомобила и се оплака от тежестта на предните гуми и леката задна част.
Пилотът е много по-доволен от таз годишния болид и се качи на подиума в Бахрейн, което му бе първото класиране в топ 3 от Гран при в Корея през 2013 година.
"Спомням си, че на 10-ти или 12-ти декември разговаряхме с (главния дизайнер) Симоне Реста и Рори Бърн, докато гледахме снимка на колата. Аз ги попитах какво ще е необходимо, за да прехвърлят тежестта в предната част.
Защото знам, че и на Кими Райконен и Себастиан Фетел ще им бъде по-добре по този начин. Те казаха, че ще се нуждаят от шест месеца, но аз исках да са готови за три. Те споделиха, че ще трябва да се работи ден и нощ и аз бях съгласен да работя с тях, за да се справим", сподели Аривабене.
В Бахрейн за първи път Райконен финишира преди Фетел, откакто са съотборници, въпреки че германецът водеше преди да излезе извън пистата и да счупи предното си крило.
Директорът на Скудерията призна, че е останал много доволен от реакцията на Фетел след грешката.
"Себастиан е невероятен човек. Много е откровен и не си търси оправдания. Той направи грешка, но все пак е човешко същество. Той признава, когато креши, както и направи след като напусна пистата и счупи лявото крило. Оценявам го.
С Кими всичко е ясно. Себ е същият, честен човек и фантастичен пилот. Нека не забравяме какво е постигнал до сега", завърши Аривабене.