Едва месец след пускането на Pаper - най-новото iPhone приложение на Facebook за съхранение на новини, интересът към него се срина, съобщава Business Insider.
На първия ден от пускането, 3 февруари 2014 г., услугата беше номер 1 сред социалните приложения и зае първо място в електронния магазин iTunes. Днес вече Paper се намира на 76-о място сред социалните приложения в света и на далечното 965-о в САЩ.
В сравнение с най-големия си конкурент Flipboard, Paper е с много по-добър дизайн, смятат експерти. Затова и данните за сриналата се популярност са изненадващи за много потребители.
На фона на рязко спадащия интерес към новото приложение на Facebook, Flipboard все още си остава на стабилно ниво – 833-о място в САЩ и 12-о място в своята категория "Новини".
Успехът на Paper не беше гарантиран на 100% още при пускането му предвид факта, че социалната мрежа на Марк Зукърбърг до момента е отбелязала редица провали при копирането на популярни приложения. Примерът тук е с Poke, който Facebook пуска като конкурент на Snapchat. След временен скок в интереса към приложението за видео съобщения в момента Poke почти не се използва.
Друг неуспешен опит е с Currents – клонинг на Flipboard за iPhone и Android, който също потъна в забвение.