Да бъде във Facebook вече не е просто глезотия, а сериозна част от комуникационната стратегия на всяка фирма или институция. И това ще потвърди всеки, който се занимава с маркетинг и реклама.
Клиентите и потребителите ни намират много интересна и полезна информация за нас и така, както доскоро беше задължително за всеки бизнесмен да има своя страница в интернет, така сега без профил във Facebook развитието е просто немислимо за мнозина.
От тази гледна точка похвално е, че Министерството на земеделието и храните (МЗХ) е помислило за новите технологии и социалните мрежи и ги е включило като точка в Списъка с техническите дейности Програмата за развитие на селските региони, чийто ползвател ще бъде то.
"Facebook и Twitter са сред най-глобално развиващите се социални мрежи, както в България, така и в целия свят", е записано още в документа и допълнението е: "Този тип общуване дава възможност за коментари, както и за обратна връзка с потребителите".
На базата на тези разсъждения не е случайно, че се стига до решението да бъде изготвена и страницата, но знаете ли колко струва тя? За 2011 година от МЗХ са платили 50 хил. лева (без ДДС) за разработване на страница във Facebook и създаване на профил в Twitter.
Но да оставим настрана отпуснатите средства, проста проверка показва, че хората, които харесват тази страница са ... 48 души. В Twitter последователите пък са 12 души.
МЗХ в своя списък е записало още, че форумите са важна част от комуникацията и затова за публикуване на постове в българските форуми са отделени отново 50 хил. лева. Колко пъти сте попадали на публикации от МЗХ във форума, който посещавате?