Най-подходящата кола за начинаещ шофьор

На какво да заложите при избора на първата си кола?

по статията работи: iNews.bg | 15.12.2011 | 13:02

Взели сте си изпитите, решили сте листовките без грешка, на кормуването са ви скъсали само първия път, но на втория сте успели да издържите изпита и вече имате пълното право да шофирате. Този сценарий е изключително познат на бъдещите кандидат-шофьори – особено, на живеещите в България. Но трудностите не спират дотук – шофьорската книжка не кара колата, но все пак трябва да имате такава, нали?

Затова решавате да си купите първата кола – това на вид елементарно занимание за повечето нормални страни, у нас носи след себе си известни спънки – било то финансови, организационни, бюрократични и какви ли още не. Но въпреки това вие сте решени на всяка цена да "завладеете" българските пътища с най-новата си придобивка.

Но каква кола да си изберете?

Като за начало – младите и нови шофьори имат различни реакция, сядайки за първи път зад волана. Има и разлика между разбирането за колите при жените и мъжете. Плюс това да не забравяме и родителското тяло, което, например, е решило да ви направи чуден коледен подарък – първата ви кола.

Така че – наслаждавайте се и четете какво трябва да знаете и търсите при избора си на първа кола.

Най-добрият автомобил за начинаещ – сложен въпрос, но със сигурност той трябва да притежава много аксесоари и съоръжения за безопасност, в сравнение с други коли – освен застраховката. Затова трябва да се търсят екстри като антиблокиращи спирачки, въздушни възглавници – задължителните на волана, но и допълнителни отстрани, както и електронен контрол на стабилността.

Всичко това разбира се, освен че ще ви донесе сигурност и безопасност, ще ви струва и доста пари, но не забравяйте, че вашата безопасност е на първо място пред парите. По-добре е да си купите по-безопасна и сигурна кола, отколкото по-евтина.

Ако сте родител и искате да купите кола на отрочето си, парите, разбира се ще са ви основна мотивация. Но не забравяйте да проверите колко бърза е колата – младите шофьори са неопитни и лесно се увличат да шофират на бързи обороти, което никак не е препоръчително. Едно заради дебнещите полицаи, второ – заради безопасността и риска от катастрофа.

Друго важно условие за първата кола е разходът й на гориво – може би, едно от най-важните в дни на икономическа криза. Това е важно условие, което ще ви "бърка" в джоба в доста дългосрочен план. Тук не трябва да се подлъгвате и да си купувате голяма кола, именно, защото тя ще "гълта като ламя". Те не са никак икономични, а това определено е доста важно условие за един начинаещ шофьор, но не само.

Интернет изданието Buzzle предлага списък на най-добри коли за тези, които те първа се впускат в приключението, наречено шофиране, като този списък е условен и може да послужи за ориентир в разнообразието от марки автомобили и комплексно да ви създаде представа за бъдещата ви първа кола. Интересното е, че в този списък липсват италиански и френски коли.

Най-добри автомобила за начинаещите шофьори

Kia Soul

Тази кола има изключително нисък разход на гориво. Със своя 4-цилиндров двигател и 142 конски сили колата е лесна за управление и маневриране по улиците.

Toyota RAV4

Тази кола е старо решение на Toyota за начин на съчетание в едно на размер и икономия. Плюс, че не е чак толкова огромна като за начинаещ шофьор. За сметка на размера, идва разходът на гориво, безопасността, която тя осигурява за пътниците и въпреки това е достатъчно широка и има допълнително пространство за краката ви.

Honda Civic

Колата е доста забавна за каране, предвид и по-ниската й цена, в сравнение с предните две. Малък минус за автомобила е свикването с него – отнема известно време, особено за начинаещ шофьор. Но все пак – свикнете ли е, е доста лесна за управление.

Chevrolet Malibu

Колата е удобна и икономична. Има опция за икономичен вариант на автомобила, с 4 цилиндров двигател. Спестява гориво и няма как да загубите контрол върху колата. Единственият недостатък на тази кола за начинаещ водач е 6-степенната скоростна кутия и скоростният лост и превключването между автоматичен и ръчен режим на шофиране.

Subaru Outback

Ако парите не са ви проблем, тази кола е точно за вас. Тя е по-скъпа, но пък харчи доста малко гориво, плюс това може да я карате на почти всякакъв път, без компромис по отношение на контрола. Цената определено е недостатък, тъй като поддръжката й е доста скъпа.

Ford Fiesta

Един от най-добрите варианти за покупка на нов автомобил, ако сте решили да сдобиете с първата си кола. Тя има всички стандартни функции за безопасност, комфорт и доста достъпна цена. Предимството й се допълва от кожена тапицерия и отопляеми седалки. Тя е доста удобна, практична, а пък и изглежда доста добре, предвид малките си размери.

Volkswagen Passat

Моделът, който се очаква да излезе догодина през септември ще бъде доста по-добра версия от модела от 2010 г., а и доста по-евтин. Според автора на списъка на автомобили за начинаещи шофьори тази кола е предназначена за американски пътища. Ние, разбира се, живеейки в България, не бихме се съгласили веднага с него – особено пък, ако живеете в Перник. Със сигурност ще докажете точно обратното – тази кола, освен че е подходяща за всякакви пътища, е доста икономична и има добър интериор.



Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


69 Десислав Андреев 21.03.2012 | 08:21
Аз съм от почти 3 години шофьор. Първата кола, която карах е Пасат 2 1989, после Пасат 2005 ТДИ (семейната кола) и сега имам БМВ 316и...макар и големи и едвата от тях доста стара, колите съм ги пазил като очите си, както като ги карам на пътя, така и като ги вкарвам (изкарвам) в гараж. Да чукам на дърво, една беля не съм направил - карам си с разрешената скорост, водя си колата на преглед и т.н. Смятам, че съм доста отговорен, защото имам взискателен баща, но има много млади водачи, които не правят тези неща, не се чувстват и отговорни за колите и по този начин правят гореспоменатите бели (одиране, броня и т.н.)
68 Iliqn Trenchev 21.03.2012 | 01:45
S-CLASSA MU E MAIKATA,DRUGA KOLA NQMA TOVAE !!!
67 Ivan Ivanov 20.03.2012 | 22:38
Въпрос на лично виждане и финансови средства! Всеки би искал да купи на детето си нова кола натъпкана с всевъзможни екстри свързани с безопасността, а и не само с нея, но как да стане, след като средните години на родния автопарк са около 12-15 години? Колкото до мощността - въпрос отново на финансови възможности - колкото повече коне, толкова по-висок данък /за разхода на гориво не е задължително съотношението.../, но една кола около 100 коня е добър избор според мен - по-нисък данък и по-добри възможности на пътя. Когато купувах колата на моето дете държах тя да има АБС и въздушни възглавници. Попаднах на кола с 88 конски сили с още малко екстри /включително и климатик/, японска и т.н. Както писах по-горе въпрос на финансови възможности...
66 Deian Dimonov 20.03.2012 | 22:08
1 млад шофьор не познавам който през първите 2 месеца да не е смъкнал/одрал бронята или някой друг калник (в това число и аз ) , така че подкрепям мнението на Алекс
65 Radoslav Manolov 20.03.2012 | 22:03
Най-добре е танк :D
64 Ivaylo Mihaylov 13.03.2012 | 12:37
Парите са по-важни от безопастността тука.
63 Aleksandar Cvetkov 13.03.2012 | 08:24
Kia Soul -142 конски сили само за начинаещи
62 Atanas Aksakov 12.03.2012 | 22:35
Ей тея администраторите са големи малоумници бе.. какво общо има Перник и Фолксваген .. още повече VW passat .. и кви са тея прустотии, че субаро гори малко ?? имам чувството, че тази тема я е писало дете от пред училищна и само по слухове без да се поинтересува дали тези неща които са вмъкнати в статията са верни или не.. А и мислете преди да пишете все пак доста хора четат.. ще вземе някой да се излъже и да ви послуша глупавите съвети ..
61 Tedy Stancheva 24.02.2012 | 22:00
Като нов шофьор няколко пъти карах спортна кола и то само като "пиянски шофьор", но бързо ме свалиха от нея и ми хвърлиха една трошка и там станах истински професионален шофьор. НЕ можех да карам с една ръка, но се налагаше, т.к. третата скорост "изплюваше" и постоянно трябваше като съм на нея да държа лоста вклчен. Нямаше хидравлика. Отделно от това таблото беше изкъртено и състоянието на всичко беше с допълнителни копчета "цък цък" вкл и мигача и чистачките и трябваше аз да ги изключвам и включвам сама. беше 0.8 кубика. просто кошмара на новия шофьор, даваш газ, а тя стои на едно място. ДА не говорим, че преди да заредиш трябва да набуташ някаква отверка в ключалката, абе направо кошмар. Ама се научих и сега не ми е проблем, дори ми доставя удоволствие. Така, че всеки нов шофьор трябва да го качат на такъв "чук" или някой стар джоган. Айде безаварийно на всички.
60 Stiliyan Rangelov 19.02.2012 | 23:46
Не мисля, че задължително всеки млад шофьор трябва да кара малка кола. Моята първа кола беше Мерцедес 190Е - средна на размер като кола, много здрава и лесна за каране... Найстина минусите са, че няма много системи за безопастност - но ти ако си си луд и пеша можеш да си удариш главата в стълба и да умреш... :) Говорим за преди доста години беше това...
59 George Stoev 19.02.2012 | 23:45
LADA !!!
58 stoian lupanov 18.02.2012 | 08:16
незнам за кои нчинаещи шофъори е предназаначена тази статия,може би за мамините щерки и синчета които могат да си позволят нови коли....нова и модерн кола всеки може да кара и все пак се търкалят по пътищата.Според моето скромно мнение и учебните кооли и "първата кола" трябва да са ладички и москвичи.. :)
57 Елизабет Генова 18.02.2012 | 02:39
Това са пълни глупости!!! На един начинаещ шофьор му трябва стара кола...да наистина в повечето случаи вече харчат доста,но после ще му е по-лесно!!! Преди години като си изкарах книжката и баща ми ми връчи Опел Кадет,после като се качих на друга по-нова кола и ми беше много по-лесно!!! Пък и старите коли имат предимства - по-евтини части,не се страхуваш да я одраскаш някаде и още куп подобни неща!
56 Lady Marmalade 18.02.2012 | 00:08
Не съм съгласна с това, че първата кола трябва да е непременно малка, компактна и с малък двигател. Напротив. Голямата кола не е трудна за каране, просто трябва да се свикне с габаритите. Няма мъжка, няма женска кола. Ако свикнеш на голяма кола, после ще ти бъде много лесно, на каквото и да се качиш. Голямата кола е и по- сигурна, ако, недай си Боже, стане някакъв инцидент. Големият двигател и повечето конски сили ти дават известно предимство- ако не си направил точна преценка в дадена ситуация, можеш да я настъпиш и да се изнесеш бързо, за да не сечеш пътя на някой примерно, или ако изпреварваш, да се прибереш по най-бързия начин. Тенекеджията? Бояджията? Чак пък толкова.. Ако се ориентираш добре и си внимателен, най- много да се отървеш с някое нежно чукване на съседен автомобил, докато правиш маневра например. 2-3 пъти ще го направиш и ще свикнеш с габатитите. Ниския разход? Това е предимство по принцип за всеки шофьор, не само за младия. От друга страна шофирането на мощен автомобил си е лукс, но и кеф. Конските сили нямат значение, ако си идиот и се правиш на мутра, особено ако нямаш опит, може да се пребиеш и с най- куцата кола. Ако си прекалено бавен също си опасност за околните. Безопасност, комфорт? Всички го искаме, доколкото можем да си го позволим. Първа кола според мен- не е задължително да е чисто нова, може да е по- стара, но голяма, сигурна, мощна, висок клас. Екстри като например автоматична скоростна кутия, парктроник, автопилот и пр. са излишни. Младия шофьор трябва да свикне първо на тежката артилерия, за му е трудно. На лесно всеки може. Когато се почувства уверен, вече може да си позволи подобни екстри, за да си осигури комфорт. Неволята учи, както се казва :))
55 M F 18.02.2012 | 00:03
Не съм напълно съгласен. Не може просто така всички млади шофьори де се слагат под общ знаменател. Много зависи от това какъв е човека, дали всеки месец колата ще е по сервизи или не.
54 M F 17.02.2012 | 23:51
де го тоя комфорт във мондеото бе?! аз че съм нисък като седна в мондео и си удрям главата в тавана, пък как по-високи ще се поберат в нея изобщо не ми го побира акъла...
53 Valia Velinova 17.02.2012 | 22:31
Малка, защото лесно се паркира - може навсякъде да я пъхнеш. Не много мощна, защото може да се увлечеш със скоростта. Стара, защото като млад шофьор, може да я чукнеш някъде и ако финансите са кът... Това като начало, после след 1-2-3 години може да се смени, макар че на мен ми е жал за моята:)) С дънкова тапицерия е, ах не съм си го и мислела някога:))
52 Pavel Parvanov 11.02.2012 | 18:41
ТАЗИ статия, ТОЗИ който я е писал, да я принтира и да я ИЗРАЗХОДИ В ТОАЛЕТНАТА ! Пълно с неверни глупости! Изброени И ХУБАВИ КОЛИ, но изброените им качества СИСТЕМНО се разминават с истината! Първо; не е подходящо да се учиш на голяма кола. Нито СУБАРУ , нито ПАСАТ, нито РАВ4 са за ДОУЧАВАНЕ! Второ; заблуда е, че на неопитни шофьори трябва да се дават мощни коли! Трето; СУБАРОТО е много хубаво, но е МНОГО СКЪПО и МНОГО ГОРИ! Така че: СТАТИЯТА Е ПИСАНА ОТ НЕКОМПЕТЕНТЕН подтикнат от своите ЕМОЦИОНАЛНИ ЖЕЛАНИЯ !!!
51 Цветан Николов 11.02.2012 | 17:54
Отворко,ако си толкова умен колкото говориш ,парите щеше сам да си ги изкараш ,а не да плачеш някой да ти ги даде.
50 Yana Ivanova 11.02.2012 | 17:08
Аз съм млад шофьор и карам пежо 206 от 2 години. Много съм доволна, перфектно е за начинаещи шофьори. Вярно, вече с всички майстори в сервиза сме приятели, но пък още не съм я праснала :Д За млад шофьор - стара, малка кола, за която да не ти е жал като и причиниш нещо :) /въпреки, че щом ти е първа кола - няма как да не ти е жал/
49 Веселин Ганчев 11.02.2012 | 16:58
Вие не сте нормални бе тъпаци!!!! ВСЯКА ЕДНА НОВА КОЛА Е ЛЕСНА ЗА УПРАВЛЕНИЕ, ВЗЕМЕТЕ СИ ЗАКРИЙТЕ ТОЯТ УМРЯЛ САЙТ ПО-ДОБРЕ!!!! ХОРАТА ПАРИ ЗА ХЛЯБ НЯМАТ, ТЕ ТРЪГНАЛИ АКЪЛИ ДА ДАВАТ КОЯ КОЛА БИЛА ЗА НАЧИНАЕЩ ШОФЬОР!! ДАЙТЕ МИ ПАРИТЕ, А АЗ ЗНАМ КАКВА КОЛА ДА СИ КУПЯ!! СМОТАНЯЦИ!!!
48 Човека отобществото 11.02.2012 | 16:46
Автора явно е европеец от запада,който има добри доходи :Д. Навремето и аз имах избор между вече класиките лада,москвич,вартбург,застава,голф 1,2 (от най-старите 83г),фиеста,сиера,присма...все автомобили до към 90-та год.Разбира се поради ограничен бюджет,иначе и S class 55 тъкмо се беше явил на пазара :Д,но и до ден днешен не могат да си го позволят много хора.Започнах с жигули,но след няколко месеца реших,че е време за западна вече :Д и така събрах малко парички и намерих една на много добра на външен вид сиера и наистина това беше за мен перфектния избор,много добър автомобил,но си беше на 20 години вече и си имаше косури,но за почти 4 год само консумативи... Днес има и познати и особенно по-малките са пред подобни дилеми имат по 1000-1500 лв,сега избора е в пъти по-голям,но колите са отново от 92-00 година примерно,където липсват системи за безопасност и тем подобно. Мнението ми е за обиновенния човек,а за някой ..миличък честит 18-19 рд,заповядай новата си М3.
47 Човека отобществото 11.02.2012 | 16:46
Автора явно е европеец от запада,който има добри доходи :Д. Навремето и аз имах избор между вече класиките лада,москвич,вартбург,застава,голф 1,2 (от най-старите 83г),фиеста,сиера,присма...все автомобили до към 90-та год.Разбира се поради ограничен бюджет,иначе и S class 55 тъкмо се беше явил на пазара :Д,но и до ден днешен не могат да си го позволят много хора.Започнах с жигули,но след няколко месеца реших,че е време за западна вече :Д и така събрах малко парички и намерих една на много добра на външен вид сиера и наистина това беше за мен перфектния избор,много добър автомобил,но си беше на 20 години вече и си имаше косури,но за почти 4 год само консумативи... Днес има и познати и особенно по-малките са пред подобни дилеми имат по 1000-1500 лв,сега избора е в пъти по-голям,но колите са отново от 92-00 година примерно,където липсват системи за безопасност и тем подобно. Мнението ми е за обиновенния човек,а за някой ..миличък честит 18-19 рд,заповядай новата си М3.
46 Alexander Hristov 11.02.2012 | 16:33
OUTBACK-a икономичен? Да не говорим, че пишат за коли за над 20000лв.. родителите купуват същите марки и модели, но не от 2011, а от 1991... за пореден път се убеждавам колко некомпетентни са в този сайт
45 Alexander Hristov 11.02.2012 | 16:31
OUTBACK е много икономичен? Да не говорим, че цените на тези коли започват от над 20,000лв... Като за първа кола родителите могат да купят същата марка и модел.. но не от 2011та година от 1991.. 20 години явно не с проблем, за поредн път се обеждавам колко са некомпетентни в този сайт..
44 Katina Kirilova 11.02.2012 | 16:29
Жестока препоръка... няма що!! Да си купят нови и мощни коли е пълно безумие. Съгласна съм с мнението на повечето коментари, че за млад шофьор трябва стара кола без много екстри. Аз лично стартирах с Ford Fiesta 92'. Без грам екстри, малка маневрена кола, лесно се паркира, не харчи много и ремонта и е страшно евтин. Покарах си я 3 години преди да я сменя. Сега съм с Seat Ibiza, доста по-мощна и по-сигурна, е да и малко скъпа за поддръжка, но като се научат да карат стара кола, после новата ше знаят и как да я пазят.
43 Христо Христов 11.02.2012 | 16:26
също така препоръчвам ви й болид на феррари от формула едно /....... що за малоумници пишат тези статий
42 Христо Христов 11.02.2012 | 16:24
съвсем против съм тея коли най добре за начинаещ шофиор е нещо малко и евтино като за първа кола и да е корава на тормоз - според мен идеалните са пежо 106- 206 , ниссан микра и от същия клас
41 Petar Zahariev 11.02.2012 | 16:22
Некомпетентни олигофрени ги пишат тия статии... Имам чувството, че не са се качвали в автомобил никога.. KIA SOUL - 142 коня - перфектна за начинаещ шофьор. ХАААААААААААААААА!! Те хората с коли по 75 коня си правят мазало, тва с тия "скромни" 142 коня е направо чисто самоубийство.. АБЕ .. защо ли изобщо цъкнах тая статия да чета олигофренията на хората, не знам...
40 Свилен Ангелов 01.02.2012 | 16:46
Така е,ако свикнеш на лада,после направо нямаш проблеми!
39 Петър Димитров 01.02.2012 | 15:52
Хахахахахахаха, или бугати вейрон...малко са късички пътищата в България, но ще кара до трета скорост и ще свикне :D
38 Петър Димитров 01.02.2012 | 15:52
Хахахахахахаха, или бугати вейрон...малко са късички пътищата в България, но ще кара до трета скорост и ще свикне :D
37 Петър Димитров 01.02.2012 | 15:51
Хахахахахахаха, или бугати вейрон...малко са късички пътищата в България, но ще кара до трета скорост и ще свикне :D
36 Dimitar Dimitrov 01.02.2012 | 13:12
Kia Soul - 142 коня. - "перфектна" за начинаещ шофьор. А ако му идва маалко слабичка препоръчвам Lamborghini Mursielago LP 640. Със своите само 640 коня колата е много пъргава и приятна за управление А ако Volkswagen Passat модел 2010+ - също е "идеална" за начинаещ шофьор. А ако му е малко тесничка ... аз бих предложил AUDI S8 - 2012г модела е по-добър от предшественика си и отделно със своите 520 коня също е много пъргав и лесен за употреба
35 Borislav Zhelyazkov 01.02.2012 | 12:28
Интереснен феномен е тази статия. Как Хонда Сивик е едновременно подходяща за начинаещи и същевременно трудна за свикване?! На мен първия ми автомобил и настоящ е точно Сивик. Ами нямах особен проблем със свикването. Вярно на новобранците им идва малко по-късно музата да вкарат колата във високите обороти, но не им и трябва точно на този етап да се правят на майстори :)
34 Васил Запрянов 01.02.2012 | 12:00
Предлагането на кола 142 коня на млад шофьор е? След това се предлага кола с думите "Колата е доста забавна за каране... ...отнема известно време, особено за начинаещ шофьор." Точно забавното ме притеснява, да смятаме че забавното е че колата е високооборотна? И всеки с японска кола се мисли за състезател. Много добро предложение! След второто нелепо предложение с нелепи доводи, спрях да чета само погледнах автомобилите. Вярно от гледна точка на сигурността се насочвате към голям автомобил, ама по този начин ги насочвате и успокоявате да се блъскат. Нека си вземат едно лупо или поло дето ако се одарят сериозно остават на място, да видим дали ще карат като шумахер.Да не говорим колко е икономична кола с 142 конски сили особенно ако е бензин. Предлагам никой който ще си взема първа кола да не чете статията, и да не взема предвид класацията.
33 Naddia Ivova 01.02.2012 | 11:58
Моята първа е Рено 19 . Видя ми се като идеалната кола за първа кола не знам дали е уместен избор...
32 Dimitar Demirev 01.02.2012 | 11:51
Не мога да повярвам на предложенията. От всички само фиестата е приемлива за начинаещ шофьор (и може би хондата). Когато търсите първа кола, най-добре си вземете стара, бавна, маневрена и малка кола. Научите ли се веднъж да я карате и паркирате без притеснение (максимум 1 година), всичко след нея е песен.
31 Ani Harizanova 01.02.2012 | 11:38
Статията е крайно безумно противоречаща си - хем се обяснява да не се взима прекалено голяма и мощна кола, хем първите две коли точно това репрезентират?!? плюс това за първа кола, трябва да е нещо от по-ниските класове и да не е чисто нова, че като я забърше някъде ще има да се ядосва...от предложените коли май само fiesta-та и honda-та се вместват.
30 Elby Borisov 01.02.2012 | 11:26
Колата за начинаещ шофьор трябва да е , преди всичко безопасна. Друг фактор вече са парите.Нали все пак всеки един човек,който разполага с пари,би си купил мощна и пълна с екстри кола !!! Но в държава като България, където повечето хора нямат тази възможност, изброените по-горе автомобили няма как да бъдат достъпни за средностатистическия българин. А и в крайна сметка както са казали хората "Не е важно колко конски сили има колата,а е важно мулето зад волана" !!! :)
29 Tincho Tinchev 28.01.2012 | 12:44
Тази статия за кого е насочена? Може би към малката част на БОГАТИТЕ Българи? Масовите коли в България не са с ESP или с по 10 въздушни възглавници. Повечето модели с подобни екстри са си скъпички. Най-добре за начало е да се вземе малкък автомобил, с достатъчно мощен двигател (все пак и извънградско се кара, а по-голямата мощност е по-висока сигурност особенно при изпреварвания). А за класацията Ви...направо е смешна. Та Шевролет Малибу не се предлага изобщо в България и в Европа дори е отскоро в дилърската мрежа. На каква база се препоръчка Форд ФИеста и Фолксваген Пасат? Та те са коренно различни автомобили...
28 Georgi Doychev 27.01.2012 | 21:57
27 Венцислав Тодоров 27.01.2012 | 21:53
ам кат пръщиш от пари да я храниш..карай си я....но да не си й турил АГУ...тогава идваш в сегмента на бедняците и ще е под твойто ниво..пожелавам ти да си купиш Garrera GT3 и да го караш само на бенз
26 Georgi Doychev 27.01.2012 | 21:51
Само Москвич или Жигула за начинаещ шофьор!!!!!!!!!И нищо друго.
25 Alex Todorov 27.01.2012 | 21:49
Аз пък за първа кола си избрах, Seat Leon FR 150 кончета + ремап :)
24 Георги Станишков 18.12.2011 | 23:46
Ето една идея , VW , дали ще е пасат ,джета или голф няма особено значение , от периода 1986-1994 , веднага се обосновавам - дизела харчи 5-7л/100 , трудно ще дигнат над 140 , и разбира се най-важното - основен ремонт излиза не повече от 350 лв ( нещо което се е случвало при мен - амортисъори , накладки , карета , съединител и скоростна кутия ).Лошите страни са ,че вози твърдо (освен пасата ), "резгането" на светофара е почти невъзможно , волана е без хидравлика , няма ABS и други екстри и при шофиране трябва да си имате едно на ум ,но ако все пак стане нещо ( а със сигурност ще ) виж предната точка за ремонта :D
23 Plamen Stefanov 18.12.2011 | 23:24
Тази статия не знам кой безумец я е писал,ама да препоръчва нови автомобили и дори скъпи на начинаещи шофьори...Уж казва че не е подходяща мощна и скъпа кола, а в същото време предложените са НОВИЯ ПАСАТ, ШЕВРОЛЕТ МАЛИБУ И СУБАРО АУТБЕК, които са си автомобили с мощност доволно над 100 к.с. + това са и доста скъпи.По тази логика аз препоръчвам на начинаещите- АУДИ(RS,S), МЕРЦЕДЕС(по възможност скъп джип), и за по НЕмощна кола BMW M3 POWER. А сега сериозно... един евтин достъпен автомобил втора ръка без значение марката е идеален за начинаещ шофьор.
22 Alexander Balevski 16.12.2011 | 23:09
Моята първа кола пък беше и все още е Ланчия Делта с 2.0 двигател 16 винтила и турбина със скромната мощност от 193 кончета ... а вие си карайте полотата и корсичките :D
21 Ивайло Пенев 16.12.2011 | 22:27
За млад шофьор е по-подходяща стара и евтина кола. Това е личното ми мнение. Младите шофьори обикновено трудно се концентрират зад волана, панират се, не внимават и доста често не преценят добре обстановката, в следствие на което автомобилът често ще бъде при тенекеджията. Колкото до другите неща от статията- това че големият автомобил харчи много е доста относително. Разходът на гориво зависи пряко от стила на каране. Един автомобил може да харчи 7, може да харчи и 17 на 100 ако го караш като изтърван. За Хондата пишат, че трудно се свиква особено за млад шофьор...е не че нещо, ама когато си млад шофьор, в каквато и кола да се качиш пак ще свикнеш трудно. Доста некомпетентна статия е това според мен.
20 Victoria Victorova 16.12.2011 | 22:15
Не е нужно да си препоръчвате колите, които карате...ясно е, че си ги харесвате.А каква кола ще кара младият шофьор не е толкова важно.Важното е да са внимателни на пътя!
19 Victoria Victorova 16.12.2011 | 22:12
Абе кво изреждате кви коли имате?Всеки си препоръчва колата...Важното е младите шофьори да са внимателни!
18 Cvetan Minyovsky 16.12.2011 | 11:14
VTEC KICKS IN YOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO xD
17 Nikolai Dimitrov 16.12.2011 | 11:09
Тази статия незнам от къде е взета , но както казаха преди мен , има доста коли който не са споменати , който са подходящи за младите "камикадзета" . Ford Fiesta , Opel Corsa , Peugeot 206 , VW Polo , Fiat Punto и т.н. , всяка от тези има версия на двигателя която е доста икономична . Нека другия път "авторката" , да се допита до някой познат , преди да пуска подобни статии . За мен колата за млад шофьор е Peugeot 206 2.0 HDI - 90кн/нисък данък , разход лято/зима 5/6.5 , малка можеш да я пъхнеш почти навсякаде , добро парно/климатик , фаровете също доста добре осветяват(кристалните) , спирачките са доста добри
16 Nikolai Dimitrov 16.12.2011 | 11:08
Тази статия незнам от къде е взета , но както казаха преди мен , има доста коли който не са споменати , който са подходящи за младите "камикадзета" . Ford Fiesta , Opel Corsa , Peugeot 206 , VW Polo , Fiat Punto и т.н. , всяка от тези има версия на двигателя която е доста икономична . Нека другия път "авторката" , да се допита до някой познат , преди да пуска подобни статии . За мен колата за млад шофьор е Peugeot 206 2.0 HDI - 90кн/нисък данък , разход лято/зима 5/6.5 , малка можеш да я пъхнеш почти навсякаде , добро парно/климатик , фаровете също доста добре осветяват(кристалните) , спирачките са доста добри
15 Юлиан Василев 16.12.2011 | 10:54
Honda Civic само ако е VTEC :d
14 Kalin Temelkov
Този коментар е маркиран като неуместен.
13 Жан Хаджимосков 16.12.2011 | 10:42
Извинете,но как може такива автомобили да бъдат за начинаещи?Мисля,че автора на тази статия явно е начинаещ.За начинащи препоръчвам една "ЛАДА",модел без значение,на нея могат да се научат,шофьорите ще ме разберат
12 Kalin Temelkov 16.12.2011 | 10:39
Пхахаха, Креми, статии без смислено съдържание плащат ли се в този сайт? :)
11 Alexander Georgiev 16.12.2011 | 10:16
аз бих добавил форд мондео... илимицубиши галант.... карам и 2-те и няма такива здрави коли... харчат малко а комфорта е... наистина голям :)
10 Ани Г. 16.12.2011 | 09:15
Аз съм шофьор от две години и имам кола от една, която карам активно:) Взех си Volkswagen Lupo, не чак толкова популярна кола в България може би, но пък е изключително икономична, малка е, но на дълъг път с нищо не отстъпва на по-големите класове. Единствения недостатък за мен е, че е двувратка, но пък засега не ми належащ проблем:)
9 Станимира Георгиева 16.12.2011 | 09:15
Интересно ми е как в тази класация няма обичайните за нашите географски ширини коли :) Като Голфче, Поло, Опел Тигра и Пежо:) Това са колите които се карат у нас, а тези които са в статията едва ли някой родител или начинаещ шофьор ще си купи точно такава, чисто нова:)
8 Ina Georgieva 15.12.2011 | 14:36
Момчетата са по-смели и обикновено карат много силно, затова когато са още начинаещи не им трябват бързи коли. Може и да ми се обиди някой, но много такива смелчаци предизвикват маса катастрофи по пътищата. Когато се научиш да караш, тогава трябва да се силиш по пътя, защото има и други хора около теб.
7 Georgi Georgiev
Този коментар е маркиран като неуместен.
6 V D 15.12.2011 | 14:33
Напълно нова кола за начинаещ шофьор изобщо не е препоръчително, а и не знам кой би си позволил в България да го направи. След курсовете дори не е препоръчително веднага да сяда сам зад волана, защото е напълно различно когато няма втори чифт педали и инструктор, който да реагира вместо нас. Първо трябва да се покара с опитни шофьори и след като свикне да си купува кола. Аз така направих, първо карах с него, постепенно ми даде сама и накрая ми купи кола. До сега не съм имала проблеми, карам внимателно и всичко е наред. :)
5 Алекс Г.
Този коментар е маркиран като неуместен.
4 Недялко Колев 15.12.2011 | 13:55
Ако искате малка кола, която да е стилна, лесна за каране и да харчи малко си купувате Volkswagen Polo, Toyota Yaris, Opel Corsa и т.н. Повечето от изброените коли са големи и някои от тях харчат доста.
3 Kiril Varbanov 15.12.2011 | 13:50
Honda Civic - Свикването с нея изисква време? Това в кой смисъл го казвате? Това е една от най-лесните за каране коли на света. Субару Аутбек - прави всичко друго, освен да харчи малко гориво. Как ги сътворихте тези изречения, идея нямам, но поне недейте да обърквате начинаещите.
2 Георги Петров 15.12.2011 | 13:30
Chevrolet Malibu и Volkswagen Passat са големи коли за начинаещ шофьор. За останалите съм съгласен, че се карат предимно от по-млади хора, но Malibu и Passat са лимузини от среден клас и семейни коли, отколкото за начинаещи шофьори, които да се учат първо на тях.
1 Алекс Г. 15.12.2011 | 13:09
Като човек, който се интересува страшно много от всякакви коли бих препоръчал на всеки начинаещ шофьор да си купи като първа кола нещо малко, компактно и с по-малък двигател. Така да покара 1-2 години и след това да си избере по-голям и мощен автомобил като иска. Нова кола за начинаещ шофьор не е много добра идея, защото всеки месец ще се занимават застрахователи и майстори бояджии, тенекеджии и т.н. които да я оправят.

ТВ програма

Кино

  • Сега Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:05 Иде нашенската музика /п/
  • 06:05 Имало едно време...предметите...
  • 06:15 Старчето с карираните панталони...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Домът на вярата
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • Сега "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:20 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 05:40 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • Сега "В света на любовта" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Предизвикай любовта" - с уч. на...
  • 14:15 "Имението на любовта" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.