Рекламата във Facebook поскъпнала със 74% за година

Кликът в социалната мрежа само за тази година е скочил с 22%

по статията работи: Елена Коцева | 19.07.2011 | 17:13

Стойността на един клик в социалната мрежа Facebook е скочила със 74% за една година. Анализът е на маркетинговата агенция TBG Digital, цитирана от The Financial Times, като се има предвид моделът на реклама, при който се плаща за всеки реализиран клик върху показваното съобщение (CPC – cost per click – разход на клик).

Според TBG такива показатели не са наблюдавани от времето на резкия скок на стойността на рекламата в Google.

Изследването си маркетинговата агенция е провела върху пазарите във Великобритания, Франция, Германия и САЩ.

Данните на стремителното нарастване на популярността на рекламата във Facebook са потвърдени и от компанията Efficient Frontier. Нейните анализи са показали, че стойността на един клик на реклама в социалната мрежа за последните шест месеца е скочила с 22%, пише Lenta.ru.

При банер рекламата, за която се плаща на база хиляда показвания, се отчита ръст от 45% за второто тримесечие на 2011 г. на годишна база на пазарите в САЩ, Обединеното кралство, Франция и Германия, сочат още данните на TBG Digital.

Директорът по световен маркетинг в Efficient Frontier Джонатан Бистон заяви, че според очакванията на компаниите, общите рекламни приходи на Facebook ще нараснат до края на годината с 80% в сравнение с миналата година.

Онлайн рекламата продължава стремително да се развива и да се покачва нейната стойност, тъй като повечето рекламодатели се преориентират към интернет и социалните мрежи.

The Financial Times отбелязва, че рекламодателите тепърва ще преизчисляват и нагаждат своите бюджети в полза на интернет рекламата, като ще увеличават нейния дял за сметка на дела на телевизионната, радио и традиционната реклама.

Търсенето на интернет реклама обаче към момента надвишава предлаганите позиции – желаещите да публикуват реклама във Facebook значително надвишават бройката на свободните места на сайта.

При това стойността на рекламата в най-популярната социална мрежа все още е ниско в сравнение с останалите онлайн-медии.

Ценообразуването на повечето реклами във Facebook се определя отчасти на базата на аукцион сред желаещите рекламодатели, отчасти от самата социална мрежа.

Facebook определя базови условия, от които рекламодателят може да си избере за позициониране на съобщението си – например тарегтирайки го сред потребители с определена локация, на конкретна възраст или със специфични интереси. Накрая се формира крайна цена, зависеща от разнообразието от използвани критерии, както и от броя компании, състезаващи се за дадена рекламна позиция.

Според данни от проучване на маркетинговата агенция Webtrends, публикувано по-рано тази година, средното постижение при CPC рекламата във Facebook е 0,05 процента кликаемост сред всички хора, видели съобщението. А средният разход на клик възлиза на 0,49 долара.

В понеделник рекламната система на самата социална мрежа за Великонритания препоръча установяване на цена от 0,68 паунда (1,09 долара) за клик за реклама, насочена към всичките 26 млн. британски потребители на повече от 18 години.

Нарастващото внимание на рекламодателите към Facebook постепенно превръща социалната мрежа в сериозен конкурент на Google, която на този етап заема първо място на пазара на онлайн рекламата.

Към днешния ден броят на хората, които имат акаунти в най-голямата социална мрежа е близо 750 милиона.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 Цвете Жекова 20.07.2011 | 11:37
Ако Facebook се пребори с конкуренцията на Google+, цената на рекламата може да се вдигне и на 100%.
3 V D 19.07.2011 | 18:17
Всеки има право да печели пари, така както намери за добре, като се има в предвид, че е напълно легално. Нараства процента на рекламата в социалните мрежи, защото постоянно има милиони хора, които са онлайн и разглеждат всичко, което има. Във Facebook има всичко, като тръгнеш от приятелите ни, фирми които имат страници и там предлагат стоките си, събития за някое мероприятие и какво ли още не. Така се прави бизнес!
2 Станимира Георгиева 19.07.2011 | 18:12
Рекламата в социалните мрежи е основния показател, за това колко добре се развива социалната мрежа. Все повече и повече реклами се навъждат там, и даже се чудя как, при положение, че така главоломно растат цените. Явно печалбата е впечатляваща
1 Силвия Димитрова 19.07.2011 | 17:42
И те първа ще поскъпва. Рекламирането във Фейсбук е на път да се превърне в глобален хит, благодарение на системата си, с която печатните медии и телевизията не разполагат – събиране на изчерпателни данни за интересите на всеки един потребител. Фейсбук дава възможност за безскрупулно проследяване и наблюдение на нашето поведение в мрежата, на нашите вкусове и предпочитания. Това е ново и опасно оръжие, а мишена ще сме всички ние.

ТВ програма

Кино

  • Сега Азбука на любовта игрален филм...
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • Сега "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 "Гласът на България" - музикално...
  • 22:20 "Бандата на Оушън 3" - трилър,...
  • 00:50 "Марихуана" - комедия, криминален,...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • Сега "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Пееш или лъжеш" (премиера) -...
  • 22:00 "Кingsman: Тайните служби" - с уч....
  • 00:50 "Пътищата на живота" - с уч. на...
  • 02:40 "Как да се влюбиш до Коледа" - с...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.