Малките роботи птици са многообещаващ проект за такива задачи като мониторинга на околната среда и въздушните наблюдения. Те могат да се намират във въздуха дори при вятър със скорост 5 м/сек.
Но имат един съществен недостатък – "птиците" са способни да се задържат във въздуха едва за кратко време. Поради ниското си тегло и размери инженерите са принудени да използват за захранването им малки батерии, които издържат само няколко минути.
Професорът от университета в Мериленд С.К. Гупта и Хю Брук заедно с учениците си от центъра по робототехника работят над решение, което ще позволи да се осъществят по-продължителни прелети и презареждане на акумулатора в труднодостъпни места без използването на електрическа мрежа.
Екипът от инженерното училище Кларк (Clark School of Engineering) е разработил и демонстрирал нова версия на своето въздушно транспортно средство Robo Raven ("Робо гарван"). В крилата му учените вградили слънчеви панели.
Независимо че последните още не произвеждат достатъчно количество енергия за захранване на Robo Raven III в полет, те доста ефективно зареждат батериите по време на престой. Екипът отбелязва, че планира да изпрати Robo Raven в далечни мисии – "по-далеч от цивилизацията", затова потърсили начин, който да помогне на изобретението да се "храни" самичко по време на пътешествието.
Крилата на Robo Raven имат достатъчна площ за генериране на необходимото количество слънчева енергия, затова изследователите решили да вградят гъвкави слънчеви елементи именно върху тях. Получавана слънчева енергия се използва за захранване на бордовите батерии.
"Тези нови многофункционални крила определят бъдещето на роботите птици и им позволяват да летят далече и независимо, тъй като получават силата си от Слънцето", коментира аспирантът Люк Робъртс от екипа създатели на Robo Raven.
Екипът работи над робота птица вече почти десет години. За първи път летящият роботизиран гарван беше демонстриран през 2007 година.