Японската електронна корпорация Sony е продала 321 хиляди броя от новата си портативна игрална конзола PlayStation Vita за първите два дни пускането ѝ на японския пазар. Това сочат данни на изследователската компания Enterbrain, цитирана от Reuters.
Постижението на Sony e малко по-слабо от това на конкурентите от Nintendo, които за първите два дни са отчели 371 хиляди продажби на своята конзола 3DS.
Постижението на PlayStation Vita принуди Nintendo да намали значително цената на 3DS, което обърка финансовите ѝ прогнози за годината.
За да избегне подобен сценарий, Sony предлага към стартовия пакет конзолата си комплект от 24 игри. Мениджърите на компанията обаче признават, че истинското предизвикателство ще дойде при поддържането на силни продажби на Vita през следващите няколко години.
По план PlayStation Vita трябва да се появи в САЩ и Европа през февруари следващата година. До момента от предишния модел PlayStation Portable са продадени общо 73 милиона бройки по целия свят, като в първите дни от пускането му през 2004 г. броят на продажбите достига 166 хиляди.
PlayStation Vita ще позволи на играчите да бъдат свързани един с друг през мрежите на клетъчните телефони, както и през Wi-Fi горещи точки и да използват GPS системите за определяне на местоположението си.
Конзолата е снабдена с предна и задна камера, с тъчскрийн, тъчпад и с два подобни на копчета джойстици. Тя ще позволи на притежателите си да играят и срещу геймъри, снабдени с домашните PS3 конзоли през PlayStation мрежата на Sony.