Американската група Cisco представи през тази седмица нов софтуер, който ще помага на компаниите да проследяват дискусиите в социалните мрежи за своите бизнес и продукти.
Програмата се нарича SocialMiner и преглежда новите статуси, постове и блогове на клиенти на съответната фирма, става ясно от съобщение на Cisco. Целта е представител на фирмата да бъде запознат с критиките или похвалите относно даден бранд и евентуално да се намеси в дискусията.
Основният обхват на софтуера ще са социални сайтове като Twitter, Facebook, блогове и форуми.
По данни на Nielsen 34% от американските интернет потребители са използвали Facebook, Twitter или друга социална медия, за да похвалят или пък да изкажат яростното си възмущение от дадена компания или продукт.
„С все увеличаващите се уеб-базирани разговори в тези платформи сега повече от всякога е от ключово значение бизнесите да са наясно какво казват потребителите за тях и да могат да отговорят (...), за да защитят репутацията си“, коментират от Cisco.
Производителят коментира, че от пролетта изпробва софтуера за вътрешни нужди и следи онлайн разговорите за свои продукти. В някои случаи служител на компанията се е намесвал в дискусиите, а в случай на „чувствителна информация“ комуникацията се е провеждала офлайн.
Цената на новия софтуер е 1000 долара за сървъра и 1500 долара за лиценз за един представител на клиента. Очаква се на пазара до края на годината.