Американската компания Yahoo Inc поднови услугата си за онлайн търсене, която вече ще "предусеща" желания от потребителите резултат, като, подобно на Google, подсказва възможни готови съчетания, докато се пише в полето за търсене.
Ще бъдат показвани най-разнообразни "отговори" - от филмови заглавия до прогноза за времето, съобщава Ройтерс.
"Хората търсят отговори; не търсят линкове", са коментирали от компанията по време на пресконференция в Сан Франциско в сряда.
Новата услуга за търсене, наречена Search Direct, показва отговори в отварящ се под полето за търсене прозорец, който се променя в реално време, докато потребителят пише.
От Yahoo казват, че преговарят с рекламодатели за възможността за използване на този прозорец като рекламна площадка – за излъчване на графични или видеореклами.
"През следващите два месеца вероятно ще видите някои от идеите реализирани", се уточнява относно новите рекламни формати.
По данни на анализаторската компания comScore пазарният дял на Yahoo от онлайн търсенето в САЩ възлиза на 16,1% през февруари. През март 2009 делът беше около 20 на сто.
За същия период Microsoft увеличи своя дял с близо пет процентни пункта до 13,1 на сто, а Google има 65,4 на сто спрямо 63,7 на сто преди година.