През миналия месец корейската марка KIA отчете рекордни продажби у дома, както и в Северна Америка. Резултатите на собствената територия на автомобилния производител се увеличават с впечатляващите 26.8% спрямо юни 2014 г., а продадените пътнически и товарни коли възлизат на 45 010 броя. На северноамериканския пазар ръстът е по-скромен – 4.7 на сто. За сметка на това обаче реализираните автомобили са повече – 60 749. В Европа продажбите възлизат на 52 839 броя, а в Китай през миналия месец са били купени 39 121 автомобила KIA.
За първото полугодие пък общите продажби на марката в целия свят възлизат на 1 437 348. Което означава, че резултатите остават на почти същите нива спрямо периода януари-юни 2014 г. като се отчита минимален спад от 0.4%. Лидер по продажби отново е Северна Америка с 346 737 автомобила, което представлява ръст от 3.7%. В Европа реализираните бройки са 286 675, а в Китай – 313 873. На местния за KIA корейски пазар продажбите възлизат на 242 582. Прави впечатление, че на основните пазари на марката реализираната бройка автомобили е доста близка.
Най-продавания модел на KIA както през юни, така и от началото на годината, е Rio, който в Китай се продава и под името К2. На второ място е компактният кросоувър Sportage. Третата позиция по популярност се заема от Cerato, продаван и като К3 и Forte на някои пазари. Лимузината Optima заема пета позиция според броя продажби, а след нея се нарежда екстравагантният Soul.