Изключително високи глоби и други санкции подготвя властта за шофьорите, които карат по междуградските пътища без винетки. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройство Лиляна Павлова. Тя обясни, че вече са били пуснати за обществено обсъждане предложения на промени в Закона за движение по пътищата и наредбата към него за пътните такси, след което ще бъдат инициирани законови промени, за да се налагат по-строги санкции срещу нередовните превозвачи, предаде БТА.
Сред санкциите, над които се мисли, влиза дори спиране на превозното средство от движение, когато то бъде засечено да се движи без валидна винетка. Паралелно с това ще има и изключително висока глоба, но Павлова не уточни какъв ще бъде размерът й. От думите на министъра стана ясно и че най-строгите мерки ще бъдат насочени предимно към превозвачите (камиони и автобуси), както и към чужденците, които минават транзитно през България и масово карат по пътищата ни без да си платят.
Целта на въвеждането на токова строги санкции е да се сведат до минимум опитите на водачи да шофират по българските пътища без да са си платили необходимата такса. Павлова даде пример с гастарбайтерите от Турция. Най-малко 90% от преминалите през България за изминалото лято са карали колите си без винетки. От 10 000 спрени за проверка автомобили на чужденци, при 9000 е било установено, че нямат винетен стикер или той е бил невалиден.
Според думите на Павлова проблемът с гастарбайтерите е изключително сериозен и само чрез строги мерки той може да бъде решен. В тази връзка сред готвените промени в Закона за движение по пътищата фигурира и прoвинилият се водач да може да плати солената си глоба на момента, срещу което ще получи винетка, с която ще има 24 часа да напусне територията на България.
Павлова отчете, че след увеличаване на цената на винетките от началото на тази година са събрани 100 млн. лв. повече, като сумата вече надхвърля 300 млн. лв. Сериозно е увеличението и при продажбите - с около 200 хиляди стикера. Данните към момента сочат, че има намаление в продажбата на седмични винетки, за сметка на сериозно увеличение на броя продадени месечни стикери. Средногодишно се продават около 5 млн. винетни стикери, като повечето са с валидност за една година.