Испанският футболен гранд "Барселона", победителят в тазгодишния финал на UEFA Champions League, увеличи състоянието си с близо 126 млн. евро след снощния мач на "Уембли", показа проучване, направено по поръчка на Master Card.
Футболният тим се възползва от комбинация от официални награди, увеличаване на стойността на отбора, засилени телевизионни и медийни права и по-висока стойност на бранда ще помогнат на отбора-победител да спечели гигантски приходи.
Загубилият финала "Манчестър Юнайтед" пък ще трябва да се утеше само със 73 милиона евро.
Докладът MasterCard Heart of Sports Commerce показва, че финалът между висшите клубове в Европа снощи може да бъде изчислен на 369 милиона евро или със 17.5 милиона евро повече спрямо стойността на финала през миналата година.
Това увеличение е в резултат на това, че на финала на UEFA Champions участват два отбора, за които се смята, че са едни от най-скъпите футболни брандове.
Освен за футболните клубове финалът на "Уембли" има икономическият ефект и върху Лондон - градът домакин на сблъсъка. Приходите се изчисляват на близо 52 млн. евро. Над 100 хил. фенове от Европа са посетили британската столица, привлечени от футболния спектакъл. Освен това градът подкрепя и репутацията си на място, на което се провеждат едни от най-привлекателните спортни събития.
Европейската спортна икономика пък ще получи стимул от 100 млн. евро.