Общо 60% е делът на домашно произведения алкохол в сектора на високоалкохолните напитки. Това съобщи директорът на сливенския производител в бранша "Вини" АД Пламен Ангелов, цитиран от Econ.bg.
"Българинът все още вярва на това, което си прави в казана, и то е предпочитаното", допълва Ангелов.
По думите му, заради кризата, пред 2009 г. пазарът на алкохолни напитки е претърпял силен спад, като са се понижили продажбите на всички производители. През 2010 обаче се наблюдава значително подобрение, а 2011 г. "пазарът се нормализира".
Проучванията, които компанията е направила с фокус върху високоалкохолните продукти, сочат, че въпреки кризата и пониженото на моменти потребление, има добри перспективи пред сектора.
От компанията съобщават още, че през тази година ще инвестират в своя бизнес около 7 млн. лв. Част от сумата ще бъде вложена в нови алкохолни марки, а друга - в строително-монтажни действия. Резултатът от предвиденото разрастване ще са 40 нови постоянни работни места в главната база на предприятието в Сливен.
Освен на българския пазар, продукти на "Вини" АД (основно слабоалкохолни напитки, най-вече вино) се изнасят в Русия. Външният пазар обхваща още Белгия, Кипър, САЩ, Япония, а освен това и Виетнам, където харесват българската ракия.
Още бизнес и икономическа информация от Econ.bg:
Как да станем милиардери
Най-иновативните компании в света
Автомобилният парк в България продължава да остарява