Британската верига от магазини за дрехи и аксесоари Marks & Spencer (M&S) обяви във вторник покачване от 16,3% на нетната си годишна печалба и потвърди новата си стратегия за международно развитие.
За финансовата година, приключила на 2 април, компанията има печалба в размер на 612 млн. паунда (704 млн. евро) при продажби за 9,7 млрд. паунда, или с 4,2 на сто повече спрямо предходната година, съобщава АФП.
Доброто представяне се оказва съгласно очакванията на финансовите анализатори, но въпреки това на компанията се гледа с известна предпазливост заради резервираните изказвания на нейния нов изпълнителен директор Марк Боланд.
Според него текущата година крие рискове да бъде по-трудна от изминалата поради факта, че европейските домакинства са намалили потреблението си, като това важи в най-голяма степен за хората във Великобритания. Освен това се подчертава и покачването на цените на суровините в шивашкия сектор.
iNews припомня, че заради поскъпващия памук редица производители на дрехи изразиха опасения за печалбите си, като някои от тях прибягват до повишения на цените на крайната продукция. Други обаче предпочитат да свият маржовете на печалбата си, за да успеят да задържат досегашните си клиенти.
M&S е най-голямата верига за дрехи на Острова, като освен това държи контрола и над една от основните британски вериги за хранителни стоки. Модната компания има присъствие и на българския пазар.
Въпреки че освен у нас, фирмата развива дейност и на много други чуждестранни пазари, основен източник на приходи за нея остава Великобритания. За да не разчита в толкова голяма степен на родината си, компанията смята да развие международната си мрежа и да налага по-усилено марката в чужбина.
По думите на Марк Боланд, който пое управлението през миналата година, през изминалите 12 месеца извън Обединеното кралство са отворени нови 49 магазина, като се предвиждат нови обекти и в близко бъдеще.
През 2011 г. например ще се състои завръщането на веригата във Франция, откъдето M&S се оттегли преди десетилетие. Първият й нов обект ще бъде на Шанз-Елизе в Париж.
Боланд казва още, че иска да продължи развитието на луксозната гама продукти на компанията, като освен това подчертава силното представяне на онлайн продажбите на фирмата през последната година.