Три години след като американските автомобилни производители бяха на ръба на фалита, а най-големият измежду тях в лицето на General Motors трябваше да бъде спасяван след преструктуриране, автомобилната индустрия в САЩ преживява истински бум, пише AP.
През тази година продажбите на американския пазар могат да надхвърлят 14 млн. единици, докато през 2011 година обемът беше от 12,8 млн. единици. Това кара всички от "голямата тройка" - General Motors, Ford и Chrysler да търсят нова работна ръка.
Според официални данни през миналата година трите компании са наели 38 хил. нови служители т.е. общо са давали хляб на 717 хил. души. А през тази година се предвижда откриване на още 13 хил. места и то главно нощна смяна.
Търсенето обаче има и своята негативна страна. В момента заводите работят на пълни обороти, а много поръчки означават липса на части на склад, което затруднява доставчиците.
Отделно изпълнителните директори на автомобилните гиганти са пред дилема – кризата от 2008 година, когато GM и Chrysler трябваше да получават държавна помощ, възникна на първо място заради раздутите разходи. А новите работници значат повече трудови разходи.
Наемането на нови служители обаче има далеч повече положителни страни. То си е социален допинг, тъй като много хора в нужда получават работа. Отделно в периода 2005-2011 година GM, Ford и Chrysler са затворили 28 завода и са съкратили 88 хил. души. 234 хил. служители пък са съкратени от доставчиците на части.
Сега обаче, ако до 2015 година продажбите им скочат до 15 млн. единици годишно, те могат да наемат още 20 хил. души към тези, които са наети през миналата година.
Слабият долар принуждава и чуждите компании да местят производството си в САЩ. Например Nissan наема нови служители за завода си в Тенеси. Toyota пък наема нов персонал в новия си завод в Мисури. Hyundai и Kia не смогват да задоволят търсенето на новите си модели Sonata и Elantra.
За да успеят да прескочат границата от 14 млн. продадени автомобила през тази година, автомобилните заводи в САЩ ще трябва да работят на 90% от възможностите си, счита Майкъл Робинет, мениджър на his Automotive Consulting.