България има уникален шанс да започне да произвежда части за най-скъпите и луксозни автомобили в света. През последните десетина години този сегмент в икономиката ни доста се разрасна и у нас вече съществуват няколко големи предприятия, които правят различни авточасти за водещи световни производители, опериращи на няколко континента. Сега обаче страната ни е на крачка от това да започне да произвежда части за "върха на сладоледа" в автомобилната индустрия.
Става въпрос за потенциална голяма инвестиция на германска компания, която се занимава с производство на заключващи механизми за водещи световни автомобилни концерни. Дружеството е Böсо Böddecker & Co. GmbH & Co. Сред клиентите му са марки като Bentley, Rollse Royce Porsche, Audi, BWM, Daimler, McLaren, Maybach, Volswagen Gruop, Ford и др.
Дружеството е проявило сериозен интерес към изграждането на завод у нас, както и към възможностите да обучи персонал за предприятието си. Това е станало по време на посещението на министъра на икономиката Божидар Лукарски в Бон, където ръководството на Böсо Böddecker е имало среща с него. По-късно Лукарски е бил и на посещение в завода на компанията.
По време на срещата представителите на Управителният съвет на компанията са заявили, че проучват инвестиционния климат в България, тъй като искат да разширят дейността си в рамките на Източна Европа и страната ни е една от привлекателните бизнес дестинации за тях. От Böсо Böddecker са поставили и въпроса за възможностите за дуално обучение и набирането на квалифицирана работна ръка в страната ни. Те са получили уверението на Лукарски, че по този въпрос се води активен диалог с Министерство на образованието и изрази надежда, че с новия образователен министър ще стигнат скоро до решение на въпроса. "Дуалното обучение е моя политическа цел", сподели Божидар Лукарски.
На срещата с германската компания са присъствали още и кметът на Пловдив Иван Тотев и изпълнителният директор на Национална компания "Индустриални Зони” (НКИЗ), които са презентирали възможностите за инвестиции в конкретните икономически зони у нас.